42 Reacties
MOD
4 maanden geleden
Hoeveel drinkt jullie kindje?
Hier drinkt Milla nu 50ml om de 3a4h nutrilon. Ben wel nog even opzoek naar een andere fles. Milla kreeg in het ziekenhuis zo'n kant en klare nutrilon en merk dat ze heel goed drinkt met die flesjes..enkel thuis heb ik avent en gaat heel moeizaam dus iemand die weet welke speen het best past op deze zoals die van de kant en klaar flesjes?
4 maanden geleden
Wij zijn in het ziekenhuis ook gestart met de kant en klare Nutrillon flesjes. Vervolgens overgeschakeld op de flesjes van MAM met speen 0. Ons zoontje hapte meteen goed aan met deze zuigfles. Onze vroedvrouw zei dat de Aventflesjes een zeer brede speen hebben en dat vaak moeilijker is voor newborn baby's. Maar is natuurlijk voor elke baby anders. Dus wat verschillende flesjes/merken eens uitproberen misschien? 😊
4 maanden geleden
Reactie op Rnnuo
Hoeveel drinkt jullie kindje?
Hier drinkt Milla nu 50ml om de 3a4h nutrilo ...
Onze dochter drinkt vanaf het begin uit speen 4. Ze kreeg er gewoon niks uit, uit de kleinere spenen... Werkt zo goed voor ons nu
4 maanden geleden
In het ziekenhuis ook de flesjes van Avent geprobeerd. Maar onze zoon kreeg er amper iets uit. Een speen groter was dan ineens te snel. Dus op aanraden van de vroedvrouw in het ziekenhuis overgestapt naar Difrax. Ook de tip gekregen om de speen vaster te draaien zodat het minder snel gaat. (Hoe losser de dop, hoe sneller dus). Wij vinden de flesjes van Difrax zelf heel goed. Soms drinkt onze zoon wat gulzig, maar dan wachten we even en geven hem dan terug zijn flesje. Werkt heel goed voor ons.
Merk van voeding is Nestle Nan evolia 1.
4 maanden geleden
Warre is ondertussen 2 weken en drinkt zo'n 7x per dag 90 ml uit zijn flesje van MAM. We hebben ook een reserve flesje van Lansinoh.
We hadden eerst de Avent flesjes aangeschaft maar ook bij ons werkte dat niet zoals het moet ... Hij kreeg er bijna niets uit en de vroedvrouwen in het ziekenhuis zeiden dat dit zo bij veel baby'tjes is.
Warre kreeg vorige week trouwens wel heel veel last van krampjes en de vroedvrouw zei dat dit kan komen doordat hij bepaalde bacteriën uit borstvoeding mist. Hij neemt nu een weekje protectis en het lijkt stilaan beter te gaan.
4 maanden geleden
Ik geef borstvoeding en aanvullen met fles tot 90ml...
Echt ne moeilijke 😓
Ik gebruik de brede fles van dr. Browns met de prematuur speen aangezien de andere veel te snel gaat ...
Voor de mama's die MAM of difrax gebruiken hoe snel gaan deze ?
Doet je kleintje 15min om de fles uit te drinken?
4 maanden geleden
Reactie op opaarde
Ik geef borstvoeding en aanvullen met fles tot 90ml...
Echt ne moeilijke � ...
Wij hebben de MAM en ons kleintje doet er zo’n 20 minuutjes over. Super vlotjes en zeer gemakkelijk om te steriliseren aangezien je dit gwn kunt doen door de flesjes in de microgolf te plaatsen. 😀
4 maanden geleden
Reactie op opaarde
Met welke speen ?
Is er ook een glasversie van de MAM flesjes
Speen 1 en ja dat bestaat hoor 🙃
4 maanden geleden
Mijn dochter is nu 15 dagen oud en drinkt 8 a 9 x per dag uit een mam, difrax of avent flesje. Avent vindt ze wel wat moeilijker heb ik de indruk, we gebruiken daarop speentje 2. Met een 3 verslikt ze zich.
Ik merk als we grotere flesjes geven 80 of 90 ml spuugt ze het nadien uit & echt met een grote straal. Heeft nog iemand dit?
4 maanden geleden
Reactie op Rnnuo
Is dat niet omdat de portie teveel is?
Ja we geven nu telkens 60 ml maar dan heeft ze soms nog honger, vind het heel moeilijk om de juiste hoeveelheid te vinden voor haar
4 maanden geleden
Reactie op opaarde
Onze drinkt alles op 90ml🤦🏻♀️ zij is al aan haar geboortegewicht
Mijn baby zit nu 180g boven haar geboortegewicht, ze komt dus wel goed bij. Maar 90 krijgt ze dus niet op, ze spuugt het uit
4 maanden geleden
Reactie op Rnnuo
Even een ander vraagje maar met die warmte heb ik gisteren melkverlies..heb ...
Ik heb er sinds gisteren ook last van… is het van warmte? Ik heb wel pilletjes gekregen. Tis pijnlijk hé… ik heb via een vriendin salie pillen gekregen, dat zou helpen? Ik probeer het nu alvast. En zeker niet teveel aan je borsten komen, zei de vroedvrouw, dat je niets stimuleert 😉