3 Reacties
4 maanden geleden
Ma ja
Gene stress.
Dat wit is kalk daar moet je alleen op letten dat je nadien nog even afspoeld ev met zeep zoals je zegt.
Opzich zelf steriliseer ik niet maar spoel ik alles met water en was ik het uit met zeep want ik ben geen fan van die kalk, en laat dit maar 1 keer op een week sterliseren (toen mijn dochter klein was ze is nu bijna 2 en doe dit niet meer)
Of ik zet het gewoon in de vaatwasser op de hoogste stand van temperatuur en dan is het ook proper.
Na een half jaar kookte ik niets meer af.
En nu ben ik dat ook niet egt meer van plan om te doen als ik bevallen ben. Vanwegen de kalk.
Dan was ik nog liever alles gewoon zelf met heet water 🙃
4 maanden geleden
Reactie op diny824
Ma ja
Gene stress.
Dat wit is kalk daar moet je alleen op letten dat je n ...
Ik geraak snel bezorgd als het over mijn babytje gaat merk ik.. heb het wat opgezocht en op het internet staat dat, ookal is de fles BPA-vrij, je hoge temperaturen moet vermijden waaronder ook de vaatwasser🤔 ik word gek met alles wat op het net staat.. maakte me gewoon zorgen of er geen schadelijke stoffen zouden vrijkomen
4 maanden geleden
Reactie op jdndkfj
Ik geraak snel bezorgd als het over mijn babytje gaat merk ik.. heb het wat ...
Mijn dochter is ondertussen bijna 2.
En die is perfect in orde.
Het internet is niet altijd een goede oplossing.
Waar ik ook aan denk is:
Ik ben ook groot geworden met vele minder regels en mijn ouders met nog vele minder..
De vaatwasser is ook wassen maar gewoon machinaal ipv met de hand.
De flesjes gaan gwoon mee in de vaatwasser bij ons nu ze 2 wordt gewoon op 60° 65°.
Dat is zoals dat je de melk niet MOET op warmen maar MAG opwarmen.
Dat is ook verranderd tegen over vroeger dat mag ook kamer temp zijn nu.
Heel cru gemerkt met mijn dochter.
Hoe minder ik met regeltjes bezig was hoe minder stress ik had hoe minder last zij ervan had en hoe steviger haar immuunsysteem werdt.