66 Reacties
één jaar geleden
Hier ook PCOS... Al een fantastische dochter van 1,5 jaar rondlopen, toen zwanger geraakt na 3 rondes Clomid en Pregnyl. Deze keer in augustus zwanger geraakt na meteen 1 ronde Letrozol. Helaas bij de 7-weken echo ontdekt dat het een leeg vruchtzakje was. Nu opnieuw na 1 ronde zwanger geraakt, dus momenteel 4w5dagen zwanger… Bewust nu 2 keer een bloedafname gehad en hcg stijgt mooi… 🤞🏼. 5 december hebben we al onze eerste echo. Beetje bang afwachten 😬🤞🏼
één jaar geleden
Hier ook lage AMH vastgesteld, na 3 maanden proberen naar IVF overgestapt. Bij eerste poging zwanger, leek in het begin allemaal heel erg onwezenlijk maar deze maandag op 7 weken een goede echo gehad dus we duimen 😊 Zou ons eerste kindje worden en ik ben nu 37, bij de bevalling 38... Uiteraard wou ik wel wat vroeger in gang geschoten zijn maar het leven loopt hoe het nu eenmaal loopt he 😏 Alleszins superveel succes gewenst met je volgende echo!! Ik heb echt oeverloos veel respect voor mensen die al die trajecten zoveel keer opnieuw moeten doorlopen, een keer was voor mij eigenlijk al zwaar genoeg 😳 We duimen!!
één jaar geleden
Reactie op Doglefoxx
Hier ook lage AMH vastgesteld, na 3 maanden proberen naar IVF overgestapt. ...
Ooh wat fijn dat het direct is gelukt ! Proficiat, geniet van je wondertje!
Het is zooo zwaar idd ... We weten waarvoor we doorzetten ☺️💪🏼
Hopelijk mag ik bijna beginnen genieten ipv me zo zorgen te maken... XXX
één jaar geleden
Proficiat aan de aanstaande mama's en wat tof om succesverhalen te horen!!! Een vriendin van mij (zelfde diagnose, zelfde fertiliteitscentrum) is onlangs bevallen en vroeg of het niet te pijnlijk was om die foto's zo te zien. Uiteraard valt er wel een traantje, maar ik krijg dan een boost van hoop!
In maart mijn operatie gehad voor endometriose en daar hebben ze ontdekt dat mijn eileiders ook volledig geblokkeerd zijn, dus enige optie was IVF.
1ste poging : 19 eitjes, 11 bevrucht, 1 verse terugplaatsing, geen enkel in de vriezer. Mislukte poging ook.
2de poging : 23 eitjes, 12 bevrucht, 2 verse terugplaatsing, 2 in de vriezer maar. Ook weer mislukt. Toen echt gebroken geweest. Ik was met mijn man grapjes aan het maken dat we misschien alles dubbel moeten kopen. Benieuwd of ik 1 hartslag of 2 ging horen. Nooit ervan uitgaande dat het uiteindelijk geen enkel zou zijn.
Heb ook nooit de testfase gehaald, ik kreeg 6 dagen na mijn terugplaatsing al mijn menstruatie...
In november de overige 2 cryos terugplaatsing met extra spuit van ovitrelle en positief resultaat :) iets meer dan 5w verder.
Sinds gisteren wel wat krampen en vandaag bloeding geconstateerd... Naar het ziekenhuis gebeld en morgen mag ik komen. Heb vandaag echt al mijn oogballen uitgehuild.
één jaar geleden
Dankjewel :) jij ook veel succes met je echo aanstaande vrijdag (als ik mij goed herinner)!
Goh, de vroedvrouw zei iets van "het is geen goed idee om bij een verse bloeding meteen met de inwendige echo te beginnen, best een dagje wachten/onder controle te proberen houden". Maar ik pak al dubbele dosis utrogestan?
Enorm dankbaar dat er apps/chats/forums als dit bestaan voor vrouwen om even advies op te vragen, ervaringen te lezen, informatie te delen en eens te ventileren.
Met wie zou ik dit kunnen delen? Er is zelfs bijna niemand op de hoogte van de zwangerschap.
één jaar geleden
Reactie op Miever
Dankjewel :) jij ook veel succes met je echo aanstaande vrijdag (als ik mij ...
Dankjewel, klopt idd, vrijdag echt dat bepaald of de zwangerschap word verder gezet of niet.... Dus nog FF spannend 🙊
Wat bedoel je met dubbele dosis utro ? Ik nam ook utro maar was niet straf genoeg dus ik neem nu amengel 400 is dus dubben zo straf als utrogestan.. en ook injecties inprosub wat pure protesteron is.. mss ook eens navragen bij de gyn ?
Ja het kan idd wel.. als ze een inwendige echo doen.. kan je ook wat bloed verkiezen.. ik duim helemaal mee !
Ik ken dit forum nog maar net.. wou dat ik dit 10 jaar geleden al had ontdekt 😅 het is idd zo handig ! Xx
één jaar geleden
Reactie op nahlie
Dankjewel, klopt idd, vrijdag echt dat bepaald of de zwangerschap word verd ...
Utro neem je denk ik standaard 3x1 per dag. Dit traject is dat 3x2 per dag.
Heb wel voor dit traject wel nog eens benadrukt aan de dokter dat ik echt het gevoel heb alsof mijn embryo s geen kans hebben omdat ik echt telkens binnen de week van de terugplaatsing al mijn menstruatie begin te krijgen. Enkel daardoor besloot hij dat ik een extra ovitrelle kon krijgen.
Mag ik vragen hoe ze dat ontdekt hebben van je progesteron?
één jaar geleden
Bij mijn eerste zwangerschap hebben ze het niet ontdekt, pas bij de 2e had ik zelf door bij de bloedname dat dit veel te laag was en mijn gynaecoloog aangesproken. Toen direct injecties inprosub voorgeschreven gekregen. Dat heeft er in mijn ogen toen en nu voor gezorgd dat mijn beebje blijft zitten.
één jaar geleden
Reactie op nahlie
Zeker.. maar beter zo gelukkig. Ik ben telkens slimmer en slimmer geworden ...
Bedankt nogmaals voor je info van de progesteron. Heb net echo gehad en voorlopig ziet alles er nog goed uit maar hij zelf dat het wel een beginnende miskraam lijkt te zijn. Heb ook naar de progesteron in spuitvorm gevraagd en ik krijg die nu ook :) 50% kans dat dat gaat helpen. Uiteraard als het chromosomaal is zal mijn lichaam het sowieso uitstoten.