Dag mama’s,
Ons zoontje is momenteel 12 weken (gecorrigeerd 11 weken), en hij blijft kampen met extreme krampen, tot krijsen aan toe.
Ik probeer ons lang verhaal kort te verwoorden..: gestart met Nutrilon 1 vanuit het ziekenhuis, na 3 weken Nutrilon Omneo. Dit 5 weken volgehouden, overgeschakeld naar Nutrilon Pepti + start Omeprazole. De Pepti was de eerste week op vlak van krampen een enorm succes maar zoontje vond het enorm vies en elk flesje bleef een strijd. Na +-1 week terug krampen, 3 dagen na elkaar 10u gehuild (!), kinderarts zei voor te door te zetten, maar ik ben uiteraard met die pap gestopt. Omgeschakeld naar Novalac Allernova AR + nog steeds Omeprazole. Dit ging ook de eerste week top, en daarna terug bergaf. Weer krijsen krijsen krijsen, dit is uiteindelijk geëindigd op de spoed + opname van 3 dagen.
Op spoed beslist om te stoppen met de Omeprazole. Er is bloed genomen, urine nagekeken maar alles zag er prima uit. Verdikt van de dokter: luide baby, dikke pech. Blijven verderdoen met Novalac Allernova AR.
Vorige week ben ik terug naar een andere kinderarts gegaan, gestart met Novalac Aminova. Ik had zelf eerst gevraagd voor de Novarice, maar volgens haar zou dit geen verschil maken.. ondanks dat hij hier zogezegd niet op zou kunnen reageren volgens haar, blijven de krampen een ramp. Ik weet dat het er een beetje bij hoort, begrijp me niet verkeerd. Maar na ELKE pap? Tot krijsen aan toe? Elke pap blijft moeilijk en dan rond de 2-2,5u na de pap is het ook nog eens een ramp.
Dingen die ik al gedaan heb: 5x osteopaat, protectis (mee gestopt), ik geef nu Bactiol. Van roze dop Aldi water naar Evian. Alsook is er een frenectomie gebeurd van zijn tong- en lipriem (nog wel maar 1,5week geleden).
Enkel de flesjes zijn vrijwel altijd bij MAM gebleven. Dr Brown pakt hij niet aan, de Avent spenen zijn of veeeel te traag, of te snel.
De nachten gaan wel heel goed.. zelden gebeurt het dat hij bij zijn nachtflesje last heeft van krampen.
In ieder geval, buiten dat ik mijn verhaal even kwijt wil, want ik zie het allemaal even niet meer, ben ik op zoek naar tips & tricks. Alle hulp is welkom! Bedankt om te lezen!