14 Reacties

9 maanden geleden

Hoe ver sta je nu ongeveer

9 maanden geleden

Ik zou idd een extra afspraak maken.. hier standaard om de 4 weken en ik vind dit al lang..

9 maanden geleden

Wij hebben een stilgeboren kindje en een miskraam gehad en vanaf ik met iets pieker of ik maak me zorgen, kan ik bellen naar de verloskundige. Dan mag ik me die dag nog gaan aanmelden en kijken ze nog eens naar de baby. Ik zou ook geen 7 weken kunnen wachten want dit lijkt mij wel heel lang. Je kan eens bellen of het nog mogelijk is om er tussen nog een afspraak te maken.

9 maanden geleden

Reactie op Ebro

Hoe ver sta je nu ongeveer
ik ben nog 19+3

9 maanden geleden

Reactie op Laurakinderwens

ik ben nog 19+3
Ik zou inderdaad ook bellen en afspraak maken, maar over het buikje dat nog niet zichtbaar is zou ik me minder zorgen maken elke lichaam is anders, ik ben momenteel 20+5 dagen en je ziet ni echt een buikje. Ik zou niet te veel stressen das allemaal extra onrust, om je je hoofd toch in rust te kunnen brengen zou ik een afspraak maken ❤️❤️❤️

9 maanden geleden

Reactie op Ebro

Ik zou inderdaad ook bellen en afspraak maken, maar over het buikje dat nog ...
ben jij al bijgekomen in gewicht dan?

9 maanden geleden

Je kunt eventueel ook een pret echo doen. Ik heb dat ook gedaan (wel in NL), en vond dat heel leuk. Ze nemen dan echt de tijd voor je. Ik mocht rustig liggen en naar een groot scherm voor mij kijken waar ik een kwartier naar het kindje heb mogen kijken. Dat was echt fijn en ook wel geruststellend.

9 maanden geleden

hier hetzelfde ook zo een traject doorlopen. eerst mocht ik om de 14 dagen nu om de 6 weken. bij mij zeiden ze dat het risico minim is dus mij geen zorgen moet maken. voel je al iets van je kleintje? zo niet ook normaal hoor, maar als ik iets voel probeer ik mij daar op te focussen dat alles ok is. ervaar je echt nog veel stress of angst zou ik ook vragen voor een extra. desnoods bij een vroedvrouw in de buurt mocht de gynaecoloog niet willen.

9 maanden geleden

ik heb juist het omgekeerde... hier zit er maar telkens max 3weken tussen, wat ik dan weer extreem veel vind...

9 maanden geleden

ik ga bij een vroedvrouw die pretecho's aanbied. Ik ga zo om de 2 weken eens kijken hoe de kleine man het stelt 🥰

9 maanden geleden

Reactie op nanoujohn

hier hetzelfde ook zo een traject doorlopen. eerst mocht ik om de 14 dagen ...
nee ik voel nog niks denk ik. ga misschien toch eens bellen voor de zekerheid

9 maanden geleden

Ik had men laatste afspraak 18/1 normaal pas terug 5/04 .. heb intussen wel nog een echo gehad omdat ik wat rozig verlies had. Maar normaal hier dus 11 weken tussen..

9 maanden geleden

Het is normaal dat er bij de gynaecoloog zolang tussen zitten, die doen alleen de belangrijke echo's (8w, 12w, 20w, 30w,..). Er wordt normaal wel gevraagd om maandelijks gezien te worden door bijvoorbeeld een vroedvrouw tussendoor. Wij hebben iemand die ook echo's doet (niet elke vroedvrouw doet dit). Wij vinden een vroedvrouw ook veel persoonlijker en vinden het wel leuk dat we elke 3à4 weken gehoord worden en ons kleintje kunnen zien😁

9 maanden geleden

Reactie op Laurakinderwens

nee ik voel nog niks denk ik. ga misschien toch eens bellen voor de zekerhe ...
Hoeveel weken ben je ? Eerste kindje ? Het is normaal dat je pas iets voelt tussen 19-24 weken afhankelijk van joe jouw baarmoeder ligt, bij veel mensen begint de buik ook pas rond 20 weken te groeien bij een eerste kindje.