10 Reacties

7 maanden geleden

Ik heb ook CM hospitaalplan en heb er eens naar de CM voor gebeld. Volgens mijn berekeningen en wat ze mij aan telefoon konden zeggen, zou een eenpersoonskamer met CM hospitaalplan op hetzelfde neerkomen als een meerpersoonskamer zonder hospitalisatieverzekering. Bij sommige ziekenhuizen kan je gemiddelde prijzen op de website terugvinden en kan je dan adhv waar je verzekering wel en niet tussenkomt wat proberen uitrekenen hoeveel dat dan zou zijn. Maar eenvoudig is het inderdaad niet...

7 maanden geleden

Ik wil sowieso een eenpersoonskamer! Vriendin van mij had een tweepersoonskamer en ze had echt pech met de vrouw naast haar. (Luidruchtig, vaak aan het bellen, bezoek van beide families die dan komt waardoor het druk is). En daarom wil ik alleen liggen, gewoon kunnen genieten van je kindje op je gemak

7 maanden geleden

Sowieso een eenpersoons… samen in onze bubbel genieten. Ik heb een vriendin die, zoals mij, ook bij de CM zit met haar hospitalisatie en zij moest €1500 betalen voor een kamer bij de bevalling… stevig dus! Ik heb CM proberen bereiken en wij wouden een afspraak maken voor info, maar we krijgen niemand te pakken. Alles gaat via mail en ze sturen ons door naar de site, daar vinden we zeer weinig info… want ik vraag me af of die prijzen ook afhankelijk zijn van welk ziekenhuis je bevalt.

7 maanden geleden

De vorige twee bevallingen had ik een twee persoonskamer. En telkens het geluk gehad dat ik de kamer bijna zo goed als de hele tijd voor mezelf had… Was dus bijna precies zoals een eenpersoonskamer. Ik heb ook een CM hospitaal plan en heb telkens het volledige bedrag terug gekregen.

7 maanden geleden

Op de website van het ziekenhuis waar je gaat bevallen. Kan je meestal wel vinden hoeveel het kost om in een 1 of 2 persoonskamer te liggen. En kan je een gerichte keuze maken.

7 maanden geleden

Ik kies ook voor een eenpersoons kamer, ik ben bij helan en heb een hospitalia plus verzekering en die betalen tot 200% terug van de erelonen, en het ziekenhuis waar ik beval mogen tellen de artsen tot 150% meer ereloon dus zou ik in principe wel oke moeten zitten met mijn hospitalisatie. Maar ik weet dat de artsen wel vaak profiteren van de eenpersoonskamers.

7 maanden geleden

Ik kies voor een eenpersoonskamer. Geen zin in gesnurk, gehuil, gemopper of bezoek van iemand anders haha. Ik ben verzekerd bij DKV en heb keuze uit elke soort kamer & hoef ook geen franchise te betalen.

7 maanden geleden

Ik heb ook een hospitalisatieverzekering bij de CM (CM hospitaalplan) en heb me onlangs geïnformeerd. Ze betalen max 55€/dag aan kamersupplementen en max 100% ereloonsupplementen terug. Dus als je informeert wat het ziekenhuis waar je gaat bevallen aanrekent, kan je ongeveer je eigen aandeel inschatten. Ik kies ook voor een 1 pers kamer omwille van de redenen die hier al benoemd werden 😊

7 maanden geleden

ik weet dat een hospitalisatieverzekering nodig is voor de zwangerschap voor een volledige dekking bij een privékamer tijdens de bevalling, heb ik besloten om een tweepersoonskamer te nemen, (was te laat met mijn hospitalisatieverzekering) aangezien het slechts voor een kort verblijf van 2-3 dagen is.

7 maanden geleden

Ik heb ook een hospitalisatieverzekering bij CM en heb voor mijn vorige bevalling gekozen voor een eenpersoonskamer. Achteraf moet je dan een redelijk bedrag betalen, maar je krijgt zeker 80% terug, dus dit was het echt wel waard voor mij! Die eerste dagen zijn al moeilijk genoeg met opstarten borstvoeding, wennen aan korte dutjes, … Plus je partner mag niet blijven slapen als je in een tweepersoonskamer ligt.