11 Reacties
4 maanden geleden
Ik heb een hospitalisatieverzekering bij solidaris. Ikzelf heb voor een eenpersoonskamer gekozen om zelf voldoende rust ook te hebben mocht het een zware bevalling worden. Alle extra kosten die ze kunnen aangeven wordt ik 100% terug betaald. Er wordt gewoon een algemene kost van rond de 200 euro aangerekend die ik sowieso wel moet betalen.
4 maanden geleden
Ik ga voor een 1 pers kamer! Heb in mn zwangerschap 1x een nacht op materniteit moeten blijven ter opvolging van harde buiken en had toen een 2 pers kamer. Geen privacy en totaal niet kunnen slapen door het lawaai en bezoek van mijn buurvrouw 😏 Met 2 pasgeboren baby's lijkt me dit echt niet fijn (maar das mijn mening).
Best eens checken bij je hospitalisatieverzekering wat ze terugbetalen qua kamer en ereloonsupplementen. Ikzelf ben ook standaard verzekerd voor 2pers kamer, maar mn hospitalisatie komt voor max 50€ per nacht tussen op een 1 perskamer. Het ziekenhuis waar ik beval rekent 70€ per nacht dus ik moet zelf 20€/nacht opleggen en heb het er voor over!
4 maanden geleden
Ik neem ook een 1 perskamer, heb hospitalia+ van helan. En die betalen tot 300% terug.
En heb geïnformeerd bij het ziekenhuis en de artsen mogen daar tot 200% toeslag vragen op een 1 persoonskamer. dus in principe zou ik dan niets extra moeten betalen van toeslagen. Dus hopelijk ben ik correct geïnformeerd. We zullen zien als de rekening komt. Mijn rust de eerste dagen na de bevalling gaat echt voor op alles.
Eigenlijk zouden ze een twee persoonkamer moeten afschaffen bij bevallingen dat is mijn menig he.
4 maanden geleden
Ik ben enkel verzekerd voor een 2p kamer maar in het ziekenhuis waar ik ga bevallen hebben ze maar 1 2p kamer dus de kans dat die al bezet is is groot en dan krijg je zonder meerkosten een 1p kamer..
Moest het toch de 2p kamer zijn dan zal dat ook wel geen ramp zijn zeker 😅 en misschien komt er ook gewoon niemand bij dus ga het risico nemen!
4 maanden geleden
Ben vorige week woensdag bevallen en heb gekozen voor een eenpersoonskamer. Slapen/rusten is al niet zo evident met een pasgeboren baby (om de 3u eten) laat staan je nog een buurvrouw hebt met pasgeboren baby. Het is misschien inderdaad duurder maar heb het er wel voor over. Had een hele zware bevalling en mijn baby lag de eerste paar dagen op neonatale. Gelukkig werd ik dan niet geconfronteerd met een buurvrouw met baby in de kamer. Had soms echt nood aan rust .. ook met de bezoekuren heb je het zelf in de hand ☺️. Kies je zelf natuurlijk maar heb er toch nog geen moment spijt van gehad👌
4 maanden geleden
Ik heb 2x voor een 2p kamer gekozen.
1e keer had ik pech en had ik een dame die een baby'tje had met kraampjes dus ik sliep weinig.. voor de rest is dit wel goed gegaan kwa privacy of bezoek etc. Je hebt dan ook al eens een babbeltje met andere mama.
2e keer lag ik alleen op die 2p kamer dus ik had echt een gigantische kamer voor mij alleen 🤪
Nu voor ons 3e kindje ga ik wel voor een 1p kamer. Hiervoor ben ik ook verzekerd.
Deze keer puur omdat ik zo moe ben van de zwangerschap en mijn 2 kapoenen ( en ook nog een plus zoon ) dat ik echt wel alle rust wil kunnen nemen voor ik terug naar mijn drukke leventje ga ☺️
4 maanden geleden
Het ziekenhuis waar ik ga bevallen is de "gezamenlijke" kamer ook een eenpersoonskamer gewoon heel klein. Omdat ze vinden dat rust belangrijk is voor het genezen en twee baby's met elk een ander ritme gaat de andere mama en baby in de nacht storen. Dus leggen ze nooit 2 personen samen 😊
4 maanden geleden
Ik neem een 1 pers kamer en ben hier ook voor verzekerd + de erelonen. Bij mijn eerste dochter 1 dag op een 2 pers kamer moeten liggen, want er waren geen kamers vrij, vond het vreselijk. Mijn buurvrouw belde de hele dag door luidop int Frans terwijl haar tv loeihard stond. Deze keer maar oordopjes mee in de koffer 😅
4 maanden geleden
Reactie op EliseVG
En de erelonen? Bij mij zorgen die ervoor dat de factuur voor een éénpersoo ...
Oh wow 😮💨 Erelonen komen ze bij mij voor max 100% tussen en mijn ziekenhuis rekent ook max 100%.
4 maanden geleden
Ik kies voor een tweepersoonskamer gezien ik geen specifieke extra verzekering heb hiervoor. Bij mij bestaat de kans dat het een keizersnede wordt, dan lopen die erelonen gigantisch op. Mijn eerste bevalling was via.een keizersnede en ik heb het geluk gehad om 4 dagen op een eenpersoonskamer te liggen.
Hopelijk deze keer een natuurlijke bevalling, dan wil ik zo snel mogelijk naar huis, liefst na 1 nacht al. Dan steekt het niet zo nauw. En indien het toch een keizersnede wordt, hoop ik opnieuw geluk te hebben.