4 Reacties

10 maanden geleden

Heb ook last van eczeem. Mocht van mijn gyn locaal mijn cortisone gebruiken. Ik gebruik diprosone. Lokaal is ok. Zolang het niet in een open wonde is en de oppervlakte niet te groot is.

10 maanden geleden

Ik heb er ook last van. Mijn gynaecoloog heeft mij meteen doorgestuurd naar de dermatoloog en die gaf mij ook een zalf met cortisone. Ze zei dat er met sommige zalven al testen werden gedaan om zeker te zijn dat die niet doorgegeven worden door de placenta of alleszins niet schadelijk zijn voor de baby. Ik zou het voor de zekerheid dus eens vragen aan de gynaecoloog of huisarts. Ik gebruik de zalf trouwens enkel voor de ergste plaatsen. Voor de rest van mijn lichaam gebruik ik de zeep en balsem van La Roche Posay Lipikar. Mijn lichaam moest er even aan wennen maar dit werkt nu ook heel goed voor mij.

10 maanden geleden

Bij mij was het trouwens ook echt pas heel erg vanaf week 11. Gelukkig was het met de zalf ook snel opgelost. De dermatoloog zei dat het heel normaal is dat, als je eczeemgevoelig bent, dit terugkomt tijdens je zwangerschap.

10 maanden geleden

Anders bepanthen eczeem gaan halen? Dat is zonder cortizone en kan je al gebruiken voor de last die je nu hebt. En nadien die van de gyneacoloog