16 Reacties
één maand geleden
Na zijn voeding van 11u wilt onze zoon (12w) ook niet langer dan 45min. Ik had dit eens verteld aan mijn vroedvrouw en zij vermelde dat dit 1 slaapcyclus is van een baby en dat dit niet zo erg is en dat je dit niet moet forceren. Als ze aan de groentepapjes zouden starten zou dit normaal gezien langer moeten zijn omdat het ‘zwaarder’ op de maag zou liggen
één maand geleden
Reactie op yaravdw
Na zijn voeding van 11u wilt onze zoon (12w) ook niet langer dan 45min. Ik ...
Ja ik weet het dat het 1 slaapcyclusje is
is. Maar hij is altijd overstuur en dus duidelijk nog moe. Is omdenduur zo frustrerend 🤭
Oeieoei beter met groentepap nog 3 maanden geduld dan 🤣🤣
één maand geleden
Zoontje van 12w.
We volgen geen strak schema, maar ik hou zijn wakkertijden wel in de gaten. Dutjes varieren van 2u tot 30min, maar meestal 1uurtje. Het dutje van de late ochtend is bij ons ook de kortste. Als ik nadien weer slaapsignalen zie, probeer ik gewoon nog eens. We gaan met de flow, dat is voor ons de beste aanpak.
één maand geleden
Hier zijn alle slaapjes 45min… verlengen lukt soms, maar meestal niet. Ik aanvaard het, of probeer dat toch 😅 Hij doet 4 dutjes per dag, allemaal in bed, behalve de laatste dut, die is vaak in de draagzak, omdat hij dan het moeilijkste in slaap valt.
één maand geleden
Bij ons is dit ook een gigantische ramp! 😅 Febe is morgen 12 weken, maar door haar krampjes slaapt zij ook zelden door. Het kan gaan van enkele minuten naar 30/45/50 min en dit maar 2x op een dag.
Ik probeer ook te kijken naar haar wakker- en slaaptijden maar doordat de meeste dutjes onderbroken zijn, is ook dat helemaal niet meer betrouwbaar. Ze lijkt ook altijd moe te zijn. Normaal gezien zouden onze kleintjes 2 tot 3 slaapcycli achtereen moeten kunnen doen 😅
één maand geleden
Hier zoontje van 12 weken vandaag,
Ik hou elke keer rekening met zijn wakkertijden. Slaapt overdag altijd maar max een uurtje heeeeeel soms langer maar slaapt dan wel mooi snachts 8 uur of langer.. dus voor mij prima.. overdag heb ik natuurlijk mijn handen amper vrij omdat hij dan enkel in de armen wilt slapen 😅
één maand geleden
Reactie op BabyGirl2022
Ja ik weet het dat het 1 slaapcyclusje is
is. Maar hij is altijd overstuur ...
Hier exact hetzelfde. Hij slaapt meestal 30 à 45 minuten. Vandaag 1 uur geslapen dus ik was heel blij maar daarna helemaal overstuur. Zelfs wandelen hielp niet.
Dat hij kort slaapt, daar kan ik mee leven. Maar uit elke dut zo boos ontwaken ... 🙈 Ik word er echt moedeloos van.
één maand geleden
Reactie op EDEP
Hier exact hetzelfde. Hij slaapt meestal 30 à 45 minuten. Vandaag 1 uur ges ...
Zot eh ik ook.
Ik heb soms het gevoel dat ik gewoon constant bezig ben met hem en amper tijd heb voor iets anders.
Ik ben echt gewoon al blij als ik eens op m'n gemak kan eten 's middags.
één maand geleden
Reactie op BabyGirl2022
Zot eh ik ook.
Ik heb soms het gevoel dat ik gewoon constant bezig ben met ...
Inderdaad! Vorige week heeft hij een dutje van 6 minuten gedaan en een dutje van 7 minuten. Nadien lang en hard gehuild en dan in mijn armen in slaap gevallen. Moest er zelf ook van huilen omdat ik al 2 weken niets gedaan krijg. Ik ben de hele dag thuis, maar ik krijg amper zijn flessen gewassen en de soundtrack van mijn leven is op dit moment gekrijs. 🙈
Ik blijf maar tegen mezelf zeggen dat het een fase is en dat hij er ooit uit zal groeien maar het vraagt hier veel energie en geduld van mij.
één maand geleden
Reactie op sujojo
Zoontje van 12w.
We volgen geen strak schema, maar ik hou zijn wakkertijde ...
Wij doen het exact zo. Enige wat hier wel helpt om hem wat langer te laten slapen os het donker maken. Volgens de vroedvrouw is het inderdaad een fase en zou het wat samenhangen met sprong drie.
één maand geleden
Hier is elk dutje exact 45 minuten 🫣 ik hou wel in de gaten dat ze nooit langer dan 1:30u wakker is, alle dutjes zijn in haar kamer boven. ‘s nachts slaapt ze in de cosleeper 12 uur aan een stuk 😂 ik leg haar wel een paar keer aan ‘s avonds en ‘s nachts maar ze slaapt er zo goed als altijd door. Ze lijkt verder gelukkig dus ik laat het zo.
één maand geleden
Heej, hier ook zo. Mijn zoon is 16 weken en wordt zelden gelukkig wakker na een dut. Dutjes duren hier in de vm ook 40 minuutjes. In de namiddag los van mij 40 minuten mer daarna een hysterische jongen. Slaat hij op mij, kan ik hem 1u5 laten slapen…. Momenteel weet ik was kiezen. Maar met gevolg dat ik niets kan doen overdag.
19 dagen geleden
Dag lieve mama's
Hoe stellen jullie het met de dutjes van jullie baby's?
Hier nog steeds hetzelfde. Na 30 min telkens wakker.
Wel niet meer prikkelbaar.
19 dagen geleden
Hier blijven de dutjes ook maximaal 45 minuten als het in bed is. Op mij, in de draagzak en in de buggy duurt het langer maar ik probeer hem echt te leren om zelfstandig in slaap te vallen in zijn bedje. Na zijn (te korte) middagdutje heeft hij het dan vaak wel moeilijk. Hij is te moe om te spelen maar niet moe genoeg om in slaap te vallen.
19 dagen geleden
Reactie op EDEP
Hier blijven de dutjes ook maximaal 45 minuten als het in bed is. Op mij, i ...
Heel herkenbaar