9 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb na een maand afgebouwd omdat ik alles moest kolven en dat echt heel zwaar was om uren per dag aan een machine te hangen en ondertussen geen tijd in mijn kindje te kunnen steken. 40min tot een uur is ook wel echt superlang. Bij mij was het telkens een half uur kolven en dan nog eens eten geven, dus ik was daar ook de hele dag mee bezig. Ik ben blij dat ik toch een maand borstvoeding heb kunnen geven. Ik vond het een heel moeilijke beslissing om af te bouwen, maar ben er ondertussen heel blij mee dat ik het gedaan heb. De voorbije maand, met enkel flesvoeding, was zoveel aangenamer voor mezelf en dus ook voor mijn kind.

2 maanden geleden

Reactie op Eskimooo

Ik heb na een maand afgebouwd omdat ik alles moest kolven en dat echt heel ...
Ja ik vind het ook spijtig als ik zou moeten stoppen maar hij is nu ookal 1u30 aan de borst… precies hij krijgt toch niets binnen.. hij wordt ook echt kwaad als ik hem eraf haal nu..

2 maanden geleden

Is een 1u30 aan de borst hangen/eten misschien niet naar troost zoeken?

2 maanden geleden

Hoor en zie je hem de hele tijd slikken? Want dit is echt wel heel lang ik zou ook eerder denken dat hij troost zoekt.. Mijn dochtertje drinkt een 10 minuten heel goed en dan laat ze telkens los om dan weer te willen aanhappen als ze niet terug goed verder drinkt zet ik ze recht in een poging om te boeren en dan is ze ook heel boos maar dan krijgt ze haar tutje en daarna is ze wel weer content

2 maanden geleden

Reactie op LiezeD94

Hoor en zie je hem de hele tijd slikken? Want dit is echt wel heel lang ik ...
Hij drinkt zeker 20min en dan neemt hij pauzes maar hier helpt de tut niet.. en dan leg ik hem opnieuw aan en dan drinkt hij weer even..

2 maanden geleden

Reactie op inezdeman

Is een 1u30 aan de borst hangen/eten misschien niet naar troost zoeken?
Het is een combinatie van beide denk ik…

2 maanden geleden

Ik ben ook na een maand beginnen afbouwen , hier ook omdat ons dochtertje ook heel vaak heel lang aan de borst wou en zij wou ook niet aan de rechterborst drinken....waarom weten we niet. Dus was telkens linker borst aanleggen en ondertussen of erna afkolven van rechterborst, was inderdaad ook meer bezig met het voeden dan met haar. Nu staat ze volledig op flesvoeding en gaat veel beter, heeft meer ritme in haar eetpatroon en slaappatroon want dat had ze denk ik ook te kort doordat ze aan de borst ook telkens in slaap viel en ik haar moest stimuleren ( dus wakker maken ) om te drinken. Het is even aanpassen omdat ik wel nog door wou gaan met borstvoeding en voelde me wel wat " schuldig " maar is beter nu voor haar en voor mij.

2 maanden geleden

Reactie op Jeya2823

Ik ben ook na een maand beginnen afbouwen , hier ook omdat ons dochtertje o ...
Een kindje heeft vaak een "favo borst" waardoor ze moeilijker durven drinken 😊

2 maanden geleden

Is het elke keer? 40 min is wel "normaal" 15- 20 min per kant zal ik zeggen. Zo gaat het hier toch. Hier is het ook met tussenpauzes vaak en 's avonds is het helemaal anders want dan heeft mijn zoon zijn cluster moment. Maar als hij krampen heeft, last heeft van de hik, .. etc .. wil hij ook aanhangen. Heeft (eer)+ gisteren veel aangehangen door krampen. En bij de hik als hem er niet vanaf krijg hangt hij er ook aan. Soms is het binnen het uur soms na 2u soms na 3. En bijna elke keer goei 40 min en soms langer. Maar ik merk ook wel dat em tut. Een tutje is egt aanleren. Dat is tutje niet gewoon in het mondje steken maar zo een beetje spelen tegen de tong gehemelte kaak. Daar is egt even in zoeken. En kan zoeken zijn naar een bepaald tutje dat u kindje pakt. Maar je moet zelf vooral aanvoelen wat jij nodig vind. Je moet ook kijken naar jezelf en hoe jij het denkt dat voor jou beste gaat zijn 😉