9 Reacties

8 maanden geleden

Heb dit ook een keer gehad en snap de paniek! Was echt onmogelijk de hartslag te vinden. Dag erna had ik een afspraak met de vroedvrouw en na even zoeken vond zij deze wel terug. Misschien volgende keer Doppler eens meenemen naar de gyneacoloog/vroedvrouw en vragen of hij kan laten zien hoe je het hartje het beste kan terugvinden 🤔

8 maanden geleden

Indien de gynaecoloog geeft gesproken tijdens een echo dat er een voorliggende placenta is kan dit een gevolg zijn dat je de hartslag moeilijker gaat vinden. Je baby'tje heeft nog veel plaats dus beweegt nog wat veel op en af. Als je het al voelt stampen kan je daar op verder gaan. Probeer eens rond de navel te luisteren links of rechts. 😉😊

8 maanden geleden

Reactie op Astridvdg

Indien de gynaecoloog geeft gesproken tijdens een echo dat er een voorligge ...
Kan jammer genoeg kleine man nog niet voelen, denk dat mij dit een pak geruster gaat doen voelen vanaf dat ik dat heb!! Heb morgen ook de 20 weken echo gepland staan en denk dat dit ook meer stress meegeeft dan nodig…

8 maanden geleden

Reactie op maaike1406

Heb dit ook een keer gehad en snap de paniek! Was echt onmogelijk de hartsl ...
Ik had deze al eens meegenomen en ze heeft mij uitgelegd hoe het verschil tussen mijn hartslag, navelstreng en baby’tje te horen, heb het geluk morgen ook een afspraak te hebben staan met de gynaecoloog voor de 20 weken echo en denk dat er enorm veel onbewuste stress bij komt zien

8 maanden geleden

Reactie op indy711

Ik had deze al eens meegenomen en ze heeft mij uitgelegd hoe het verschil t ...
Je wilt natuurlijk het beste voor je kleintje en weten dat die gezond en in orde is he! Moeder instinct begint nu al in te kicken ;) goed dat je morgen een afspraak hebt, dat zal de stress al heel wat wegnemen! Als je merkt dat de Doppler je toch te veel stress geeft misschien toch proberen even links te laten liggen? Stress vraagt ook veel energie van je en die energie kan je momenteel wel gebruiken om zelf niet te uitgeput te raken 😅

8 maanden geleden

Reactie op indy711

Kan jammer genoeg kleine man nog niet voelen, denk dat mij dit een pak geru ...
Normaal gezien rond 20 weken ligt de baby ter hoogte van de navel of net iets eronder. Probeer eens te luisteren daar in die regio. Soms kan het zijn dat je het toch wat lager nog moet gaan zoeken. Gebruik wel een gel bij het luisteren dat geeft het beste contact. Als je die niet hebt is een soort olie of lotion een goed alternatief. 😊

8 maanden geleden

Reactie op maaike1406

Je wilt natuurlijk het beste voor je kleintje en weten dat die gezond en in ...
Ja in het begin dat ik de doppler had deed ik het dagelijks maar merkte zelf dat dit niet gezond meer was dus probeer het naar 1x in de maand te beperken. Eerst de gynaecoloog, 2 weken wachten en doppler en dan na 2 weken gynaecoloog. En de vermoeidheid slaat aan op mijn gezicht dus kan inderdaad al mijn energie wel gebruiken ipv te besteden aan stress haha

8 maanden geleden

Reactie op Astridvdg

Normaal gezien rond 20 weken ligt de baby ter hoogte van de navel of net ie ...
Ja de geld die erbij was gekomen is bijna op dus was aan het denken of glijmiddel ook een goed alternatief is?

8 maanden geleden

Reactie op indy711

Ja de geld die erbij was gekomen is bijna op dus was aan het denken of glij ...
Dat gaat ook zolang het maar goed geleid is het goed. Droog luisteren geeft geen goede geleiding 😊