11 Reacties

3 maanden geleden

Ik laat mijn dochtertje ook nog nergens achter hoor! Een halfuurtje bij de papa thuis als ze net gegeten heeft en slaapt dat ik snel even naar de winkel ga is het maximum dat ik al weg geweest ben! Mijn mama zegt ook vaak als ze op bezoek is van ga maar ergens naartoe maar dat zie ik ook nog niet zitten!

3 maanden geleden

Je moet voornamelijk doen waar jij je goed bij voelt als mama. Tot als ze een maand of drie zijn, zijn mijn kids ook nooit echt al opgevangen voor een hele dag. Wel eens een kort bezoekje overdag tijdens een boodschap. Ik voelde mij daar zelf ook niet goed bij. 🤷 Voel je hier dus zeker niet slecht over!

3 maanden geleden

Reactie op LiezeD94

Ik laat mijn dochtertje ook nog nergens achter hoor! Een halfuurtje bij de ...
Oooh blij dat ik nie de enige ben. Want voel me soms echt naar mijn ouders toe een slechte dochter alsof ik hun nie vertrouw of zo 🙈

3 maanden geleden

Ons dochtertje is nu 4 weken oud, en vandaag komt mijn papa haar peter een 2 tal uurtjes op haar passen zodat mijn vriend en ik iets onder ons 2tjes kunnen gaan doen....ik denk iet dat ik daardoor een minder goede moeder ben ik zorg gewoon voor een goede balans. Ze heeft het ook moeilijk met haar eten en heeft last van reflux . We zorgen wel dat we in de buurt blijven, dus in eigen dorp waar er vandaag iets te doen is. Onze aandacht zal waarschijnlijk meer op onze gsm gericht zijn en de kans bestaat erin dat we toch eerder thuis komen maar wil het zeker een kans geven. Ik snap je redenering en als jij daar geen behoefte aan hebt om even me-time of Q-time alleen onder jullie 2tjes te hebben dan heeft niemand anders daar iets over te zeggen maar weet dat een baby'tje jou gevoelens heel hard voelt en zeker aanvoelt als je gestrest bent, dus denk op tijd aan jezelf 😊 en je relatie. En doe vooral waar jij je goed bij voelt. Veel liefs.

3 maanden geleden

Hier een beetje hetzelfde. Ons zoontje is 3,5 week oud en slaapt heel moeilijk door krampen en wil constant drinken (regeldagen). De grootouders zeggen ook constant dat we hem een namiddag of nacht moeten brengen en eens bijslapen maar ik ben er nog niet klaar voor. Ze begrijpen precies niet dat je dit met borstvoeding ook niet ‘zomaar’ kan doen. Als ik niet geef moet ik toch kolven.. het is allemaal goed bedoeld maar ik denk dat ze me overbezorgd vinden omdat ik hier niet op in ga. Ik zou gewoon ook niet op mijn gemak zijn

3 maanden geleden

Reactie op dejabo

Hier een beetje hetzelfde. Ons zoontje is 3,5 week oud en slaapt heel moeil ...
Ja ik ken het gevoel hier net hetzelfde

3 maanden geleden

Hey! Ons zoontje is bijna 6 weken oud en is al 3x bij zijn grootouders bljven slapen. De laatste keer vond ik het ook het meest lastig omdat hij op dat moment ook net een paar dagen ervoor erge last had van krampen. Ik heb toen zelf ook heel erg gehuild omdat ik ongerust was maar heb samen met mijn vriend dan gewoon echt even werk gemaakt van het huishouden om mijn gedachten te verzetten. Het helpt hier ook wel dat onze ouders vlakbij wonen dus dat we er op 5 minuten bij kunnen zijn. Ook houden onze ouders veel rekening met onze gevoelens. Ik kom altijd met een hele lijst en handleiding van wat ze met ons kindje moeten doen en ze sturen dan uit zichzelf foto's als hij eet, in bad gaat, gaat slapen, ... Op die manier ben ik ook gerust. Maar als jij dit nog niet wil, moet je dit zeker niet doen. En je zeker ook niet schuldig voelen ten opzichte van de grootouders. Jouw gevoelens zijn nu echt het allerbelangrijkste. Ik zou in jouw plaats gewoon duidelijk communiceren dat je hen wel vertrouwt maar dat je er zelf nog niet klaar voor bent, dat je dankbaar bent voor hun aanbod en dat je er zeker gebruik van zal maken als je er wel klaar voor bent.

3 maanden geleden

Jouw dochter = jouw keuze = jouw beslissing. Geef je grenzen aan

3 maanden geleden

Niets van aan trekken. Jou kindje jou beslissing ze namen mij het ook kwalijk dat ik mijn dochter in de tijd niet haar hen deed. Maar ik was er niet klaar voor en wat ik vond was het belangrijkste Nu is ze 2 en huil ik nog steeds als ik ze afzet om ergens te gaan slapen. Maar af en toe mag je ook wat tijd voor jezelf. Maar wat jij nodig vind voor jou is voor jou het belangrijkste in de JULLIE ontwikkeling. Ik probeer alleen wat regelmaat te vinden in het zien van onze kids. Maar ik heb dan ook bedweg gezegt Als jij ze wil zien belt mij op en kijken om langst te komen of af te spreken. Het is niet alleen aan u om u kindje "gelijk" te laten gaan aan iedereen. Alleen bij gaan slapen bij iemand misschien afwisselend dat doen om het wel gelijk te houden doen wij ook zo. Maar u niet slecht voelen.

MOD

3 maanden geleden

Het is doodnormaal hoe je je voelt :) niets mis mee hoor. Je wilt namelijk het beste voor je kleintje. Heb je er over gesproken met je ouders? Ze zullen het vast wel begrijpen ;)

3 maanden geleden

Reactie op Rnnuo

Het is doodnormaal hoe je je voelt :) niets mis mee hoor. Je wilt namelijk ...
Heb dat besproken , maar dan is dat voor even oké en dan begint het terug opnieuw. Ik wordt er dan soms zo boos van. Maar ik snap hun ook aan de andere kant. Het is ook hun eerste klein kind en willen niets missen. Maar ze zullen toch geduld moeten hebben zeker nu want haar voeding is nie goed en ze is zeer wispelturig. Dus heb het graag zelf in de hand 🙈