6 Reacties

één jaar geleden

Als je zeker wil weten wat je wel en niet mag eten download dan de app zwangerhap daar kan je zoeken en staat er bij of het mag of niet 😊

één jaar geleden

Wat moeilijk dat je moeder kortaf is momenteel. Ik denk dat het voor jouw moeder ook een stresserende periode is. Haar dochter is zwanger en ze merkt dat haar partner er niet ten volle is om haar te steunen. Dat maakt haar misschien bang voor de toekomst. Als iemand bang is dan kan die soms wat kort uit de hoek komen. Misschien helpt het om aan haar te vragen hoe het komt dat ze zich niet goed in haar vel voelt?

één jaar geleden

Reactie op Tutenelb

Als je zeker wil weten wat je wel en niet mag eten download dan de app zwan ...
Mijn moeder is het totaal niet eens met die app omdat je 23/24 jaar geleden die dingen wel kon eten(voor en tijdens de zwangerschap van mij) ofja toen was dat nog niet zo duidelijk

één jaar geleden

Reactie op Evelienvk52

Wat moeilijk dat je moeder kortaf is momenteel. Ik denk dat het voor jouw m ...
Goh echt hoe mijn partner erover denk heb ik haar niet verteld omdat dit onderling met me partner is besproken hoe we het gaan doen want anders gaat ze echt uit haar dak het punt is we zijn Rotterdammers en mijn moeder is momenteel zo prikkelbaar maar niet enkel op mij ook op mijn vader en broertjes

één jaar geleden

Reactie op Kim0116

Mijn moeder is het totaal niet eens met die app omdat je 23/24 jaar geleden ...
Ja maar tijden veranderen ook. Wat er nu allemaal aangeraden word niet te eten is onderzocht in de laatste 20 jaar, dus dat was er inderdaad nog niet toen onze mama’s zwanger waren van ons. Maar ik zeg dat altijd tegen mama, als er vroeger iets gebeurde (afwijking, miskraam) dan kon je het jezelf niet kwalijk nemen omdat er je niks beter aangeraden werd. Maar tegenwoordig weten ze wat goed is en wat slecht is. Dat CMV, salmonella en toxoplasmose de gevaarlijkste zaken zijn om te krijgen tijdens een zwangerschap. Ze weten dat die zaken kunnen zorgen voor afwijkingen en miskramen. En ze wegen ook op welke manier deze dingen te vermijden. Daarom zoveel voedsel regels. Dus wanneer je nu een van deze zaken oploopt omwille dat je de voedings’regels’ niet volgt, ga je spijt krijgen hiervan. Vroeger kon je geen spijt hebben want je had geen regels. Nu kan je wel spijt hebben als je bewust de regels niet volgt. Zo denk ik er toch over. En de regels volgen is ook in bepaalde maten natuurlijk, ook afhankelijk of je al dan niet antistoffen hebt tegen toxoplasmose. Ik ben persoonlijk wel redelijk streng hierin. Het is mijn eerste kindje en ik weet dat ik iemand ben die mezelf snel iets kwalijk zou nemen moest er iets misgaan. Dus ik probeer te vermijden dat ik iets heb wat ik mezelf echt kwalijk kan gaan nemen. Maar ik ben nu 10 weken ver en weet al 7 weken dat ik zwanger ben, ik merk dat er uiteindelijk wel heel veel is dat we wel mogen eten. Het is ook jouw zwangerschap en niet die van je moeder. Jij moet het eens zijn met de app niet je moeder.

één jaar geleden

Reactie op ElkeT98

Ja maar tijden veranderen ook. Wat er nu allemaal aangeraden word niet te e ...
Ik ben het 100% met je eens ik ben ook iemand die zich snel dingen kwalijk neemt ik ben zelf nu 11weken en weet het nu 3weken (vanaf 8weken) en daarvoor heb ik al dingen gedaan die niet heel veilig waren(alcohol gedronken hele zware dingen tillen een week lang van 8u tot 18u 44 treden omhoog en 44 omlaag) dus ik ben blij dat alles op dit moment goed gaat