16 Reacties

10 maanden geleden

Ik werk in de kinderopvang in de babygroep en telkens als een kindje overgaat naar de peutergroep pols ik eens bij de ouders of we in de toekomst nog eentje bij ons mogen verwachten ongeacht het hoeveelste kindje dat al was die net overgaat! ☺️ Hoeveel kindjes je wilt hebben dat is een keuze van jou en je partner en daar moeten jullie zeker geen verantwoording voor afleggen! En of het nu gepland is of niet als jullie er blij mee zijn dan is dat toch het enige wat telt ❤️ Ik snap dat je er niet mee gediend bent dat mensen je die vraag stellen maar probeer het je niet teveel aan te trekken en vooral te genieten van jullie keuze en de zwangerschap 🤰🏼

10 maanden geleden

Zwanger van men 4de mijn oudste zijn al 19 15 en 11 , mijn man heeft er ook 2 van 15 en 14 . ik krijg die vraag ook steeds , is het eerste kindje samen met mijn man en wij wilde graag eentje van ons samen dus wat andere er van denken of over te zeggen hebben interesseert mij totaal niet .

10 maanden geleden

Reactie op LiezeD94

Ik werk in de kinderopvang in de babygroep en telkens als een kindje overga ...
In alle eerlijkheid vind ik jouw vraag aan ouders ook niet oké. Mensen kunnen allerhande dingen voor hebben waardoor een volgende kindje er (tot grote spijt) niet of nog niet komt… Denk aan zwangerschapsverlies, vruchtbaarheidsproblemen etc. Iemand die ik ken heeft na haar tweede kindje baarmoederhalskanker gekregen en kreeg te horen dat zij geen kindjes meer zal krijgen. Denk je dat het dan opportuun is om die vraag te stellen? Persoonlijk had ik het heel erg moeilijk met mensen die mij vroegen wanneer de kindjes gingen komen, niet wetende dat ik net een miskraam doormaakte of net achter de rug had. Ik vind het zo een persoonlijke vraag met zo’n grote emotionele impact… Zo persoonlijk dat ik het misschien van familie nog kan slikken, maar echt niet van de opvoeders in de kinderopvang sorry. Alle respect, maar dit is mijn mening.

10 maanden geleden

Reactie op mamawens2024

In alle eerlijkheid vind ik jouw vraag aan ouders ook niet oké. Mensen kun ...
Het is als de ouders afscheid nemen van onze groep en zeggen dat ze het zo gaan missen dat ik reageer met “jullie zijn altijd welkom als er nog eentje komt hè” en dan laat ik het eigenlijk wat open voor hun om te antwoorden.. wij hebben ook een heel open contact met onze ouders en ik weet dan ook van bepaalde ouders wanneer het heel moeilijk ging om zwanger te worden en die mensen zijn altijd blij dat ze zo open over alles kunnen praten met ons.. ik heb hier nog nooit negatieve reacties op gekregen & ik zal ook nooit vlakaf vragen wanneer er nog eentje komt want het ging bij mezelf ook niet van een leien dakje om zwanger te worden dus ik weet maar al te goed hoe pijnlijk verkeerde vragen kunnen zijn.. Ik begrijp wel zeker jouw bezorgdheid hierin maar door de goede relatie met de ouders en de openheid doorheen de tijd dat hun kindje bij mij zat ken ik de situatie van die mensen en weet ik ook dat het oké is om hierover te beginnen..

9 maanden geleden

Ik vind mensen tegenwoordig een beetje lichtgevoelige geworden. Neem het ook niet als een verwijt aub. Maar zijn we ni super onverdraagzaam geworden ? Iedereen moet steeds op de toppen van zijn tenen lopen, opletten wat en hoe die iets zegt omdat dit eventueel verkeerd kan overkomen bij sommige mensen. Leggen we het niet teveel buiten onszelf ? Zouden we niet beter naar binnen kijken en ons afvragen waarom we bepaalde dingen zo kwaad opnemen en waarom het ons precies stoort ? Dan hoeven we ons al een pak minder te storen in de toekomst aan wat anderen zeggen. Ale , in kan mis zijn je... Was niet kwaad bedoeld maar ik merk dat toch wel langst alle kanten dat mensen zich zo snel beledigd voelen alsmaar. Het maakt ons zo bitter en gefrustreerd. Ik stel die vraag trouwens ook aan mensen... Nog nooit bij stil gestaan dat dit verkeerd kan binnen komen... Gelukkig ook nog nooit geen kwade reacties gehad omdat ik deze vraag (zonder oordeel) stelde ...

9 maanden geleden

Reactie op Yawell

Ik vind mensen tegenwoordig een beetje lichtgevoelige geworden. Neem het oo ...
Ik begrijp je punt van lichtgevoeligheid van de mensen, maar ik vind het persoonlijk niet op z’n plaats wanneer het gaat over vruchtbaarheid/gezinsplanning. Dat ligt nl. gewoon erg gevoelig voor velen. En ik wens het ook niemand toe zich zo te voelen.

9 maanden geleden

Reactie op Yawell

Ik vind mensen tegenwoordig een beetje lichtgevoelige geworden. Neem het oo ...
Btw, ik ben ook nog nooit ‘kwaad’ geworden op iemand die zulke vragen stelde. Wel erg verdrietig van zodra de conversatie over is. Niemand heeft ooit aan mij gemerkt hoe diep zulke vragen mij raakten. Zodus, denk zeker niet dat het nooit kwetst. Soms wel ;)

9 maanden geleden

Reactie op mamawens2024

Btw, ik ben ook nog nooit ‘kwaad’ geworden op iemand die zulke vragen steld ...
Maar dat is precies wat ik bedoel... Dit onderwerpt logt gevoelig bij jou, omdat jij daar persoonlijk een historie mee hebt... Ik heb ook twee miskramen gehad, momenteel nog in behandeling van een partiele mola zwangerschap en als ik dan babies zie of happy families, doet dat ook pijn. Andere mensen zijn dan heel ligt gevoelig over racisme of gender of... Name it. En uiteraard mogen mensen voelen wat ze voelen !! Maar veel mensen gaan het dan buiten zichzelf leggen, ze gaan dan verwachten dat mensen rekening met ze houden (ook al weten mensen vaak ook niet dat dit een issue is). En gaat de gekwetste vaak bitter en onverdraagzaam worden, terwijl het echt diep binnen in onszelf te vinden is. Ik zeg niet dat da bij jou persoonlijk het geval is,en ik wou niet komen mugge ziften. Ik wou dit gewoon ook eens benoemen, omdat het wel echt een nieuwe trend is geworden merk ik. Ik vind trouwens ook dat je dat mag benoemen... Dat je met dit onderwerp een pijnlijke historie hebt, en je daar liever niet over praat of liever niet op die vraag antwoord geeft. Beter dit, dan je eraan te storen dan ... 💕💕

9 maanden geleden

hier ook zwanger van nr 3 en wij krijgen vooral geschrokken reacties maar het valt mee.. had meer negatieve reacties verwacht. En ik trek het mij nimeer zo aan ☺️ het was onze keuze en wij zijn super gelukkig meer moet dat niet zijn 🩷

9 maanden geleden

Reactie op nahlie

hier ook zwanger van nr 3 en wij krijgen vooral geschrokken reacties maar h ...
Het is toch wel bijzonder om te merken hoe hard onze samenleving inmiddels geconditioneerd werd tot het idee dat het niet meer oke is om 'veel' kinderen te maken. De klimaat propaganda heeft zijn werk goed gedaan. 'we zijn overbevolkt, hoe durf je nog veel kinderen maken'. 😅😅 En mensen hebben het niet eens door dat dit niet eens hun eigen overtuigingen zijn ... Daarom blijf ik herhalen, keer naar binnen.

9 maanden geleden

Reactie op Yawell

Maar dat is precies wat ik bedoel... Dit onderwerpt logt gevoelig bij jou, ...
Gelukkig kunnen meningen verschillen 🙂

9 maanden geleden

Reactie op mamawens2024

Gelukkig kunnen meningen verschillen 🙂
En gelukkig maar ;) 🤍

9 maanden geleden

Hier ook zwanger van nr 3. En in tegenstelling tot bij jullie kregen wij op voorhand al de vraag wanneer nummer 3 ging komen 🙈 Maar dat ligt misschien aan het feit dat we al twee zoontjes hebben. Want bij het bekend maken van de zwangerschap kreeg ik steeds die vraag of ik hoopte dat het deze keer een meisje is…

9 maanden geleden

Reactie op LDW

Hier ook zwanger van nr 3. En in tegenstelling tot bij jullie kregen wij op ...
Uit nieuwsgierigheid is het een jongen of meisje? 🙈😄

9 maanden geleden

Reactie op LiezeD94

Uit nieuwsgierigheid is het een jongen of meisje? 🙈😄
Vorige week de resultaten van de niptest gekregen en het is een meisje 🥰

MOD

9 maanden geleden

Ik ben nu ook zwanger van me 3de meisje 💗 wel een laterkomer 🙈 me oudste word namelijk al 9