12 Reacties

3 maanden geleden

Mijn zoontje van bijna 1 maand heeft ook dagelijks paar keer de hik. Duurt ook redelijk lang, ik merk wel op als hij de hik heeft en hij drinkt dan nog beetje verder van zijn flesje dat de hik stopt 😅

3 maanden geleden

Ja hier ook. Al van in de buik, ondertussen 4 weken en nog wel regelmatig last van :) duurt ook altijd ongeveer 10 minuutjes.

3 maanden geleden

Hier ook..en helaas wat krampjes 😒 Volgende week eens naar de osteo voor het middenrif los te maken (tip van de vroedvrouw)

MOD

3 maanden geleden

Reactie op JoyceHugie

Mijn zoontje van bijna 1 maand heeft ook dagelijks paar keer de hik. Duurt ...
Ja of fopspeen geven zou ook helpen maar hier niet altijd

MOD

3 maanden geleden

Reactie op marij22

Ja hier ook. Al van in de buik, ondertussen 4 weken en nog wel regelmatig l ...
Wat doe jij eraan?

3 maanden geleden

Ons dochtertje is nu 1 maand en heeft dit ook enorm veel. De kinderarts en de vroedvrouw zeggen dat dit normaal is. Zeker na het eten, dan duwt dat maagje tegen het middenrif en dat veroorzaakt het hikken 😊

MOD

3 maanden geleden

Reactie op Baby july

Hier ook..en helaas wat krampjes 😒 Volgende week eens naar de osteo voor h ...
Laat eens weten of het heeft geholpen. Ben erg benieuwd

3 maanden geleden

Jep hier ook, en ook vaak in de buik gehad. Nu 3 tot 4 keer per dag de hik en ook lang heb het nog niet getimed

3 maanden geleden

Reactie op Rnnuo

Wat doe jij eraan?
Niet veel, ik neem haar rechtop en masseer het rugje met draaiende bewegingen en het tutje. Het zuigen helpt haar hier sneller te kalmeren.

3 maanden geleden

Reactie op marij22

Niet veel, ik neem haar rechtop en masseer het rugje met draaiende beweging ...
Mijn dochtertje heeft ook heel vaak de hik en ik merk dat als ik haar met haar buikje tegen mij leg terwijl ik zit of sta en dan over haar rugje wrijf dat het dan sneller overgaat soms helpt haar tutje ook maar dat pakt ze niet altijd.. ze zeggen ook om ze af te leiden dat ze het dan “vergeten” dus probeer ik ook steeds te babbelen tegen haar zodat ze zich sneller op haar gemak zou voelen ☺️ want het is echt wel zielig vind ik om zo een kleintje te zien hikken! Ze had dit trouwens ook heel vaak in de buik!

3 maanden geleden

Hier ook maar volgens de vroedvrouw ervaren zij daar geen last van zoals wij

3 maanden geleden

Idem.. en bij ons zoontje kan het gemakkelijk een half uur duren. Ik heb er medelijden mee… Wat soms lijkt te helpen is een beetje van houding wisselen (rechtop, liggend…). Ook niet altijd een garantie op succes helaas.