24 Reacties

25 dagen geleden

Hoi! Ons zoontje is 14 weken en hier is het ook nog zo. De vroedvrouw gaf aan dat ze normaal vanaf ongeveer 4 maanden zelf zouden aangeven dat ze een vroegere bedtijd nodig hebben en dutjes zouden beginnen bundelen... ik zat hier ook wat mee en zij heeft me gerust gesteld! Gewoon doen wat je kindje aangeeft was haar tip. Zo lang ze gewoon tevreden is, lijkt me dat ook oke?

25 dagen geleden

Wij hebben overdag ook weinig routine. Dochter is 15 weken. Sinds 3 weken leggen we ze wel rond 19u in bed, voordien hadden we vaak huilbuien en helemaal verdwenen door die beslissing.

25 dagen geleden

Reactie op Anoniem002

Wij hebben overdag ook weinig routine. Dochter is 15 weken. Sinds 3 weken l ...
Krijgt ze dan nog een voeding rond 22u of hoe ziet jullie nacht er vanaf dan ongeveer uit?

25 dagen geleden

Wij zaten redelijk dicht bij dit schema tot sprong 4 kwam aankloppen ... Nu lukken de dutjes overdag niet meer en wil hij opnieuw een nachtvoeding. 🫤 Vind het wel handig om dit schema bij de hand te houden omdat het aangeeft hoe lang de wakkertijden kunnen zijn enzo, maar honger is honger en moe is moe. 😉

25 dagen geleden

Wij hebben wel een routine, is al een aantal weken… onze zoon is 15 weken. We maken hem ‘s morgens nooit wakker, das zo zielig… tenzij ik moet gaan werken (werk 2dagen id week). We doen 1 dutje in de vm rond 9u of 9u30 te zien hoe laat hij wakker was. Dan een dutje rond 12u, liefst tot 14u maar dat lukt enkel als ik erbij ben om de dut te verlengen. En dan nog een dutje om 16u a 16u30. Om 18u40 gaan we naar de kamer, geven hem melk en rond 19u20 slaapt hij dan. Krijgt ‘s nachts nog een voeding wnr hij wakker wordt (meestal 3u a 4u30). Slaapt dan verder en wordt wakker tussen 7u en 8u. Voor ons werkt dit ‘schema’ omdat er ook nog wat speling op zit. Vroege bedtijd is hier ook al gestart op 9 weken omdat er ‘s avonds erge huilbuien waren en die komen nu ook bijna niet meer voor 😌. Ik zou wel gwn doen waar jullie je goed bij voelen en wat voor jullie het beste werkt!

25 dagen geleden

Als onze dochtertje om 19u slaapt word ze opnieuw wakker na een uurtje dus zij slaapt niet door pas als ze om 23u ofzo gaat slapen slaapt ze langer tot 4u dan

25 dagen geleden

Hier 18 weken. Ik laat ze ook wakker worden wanneer de wakker is. Ik heb idd ook gelezen dat altijd hetzelfde tijdstip beter zou zijn ... maar dan moet ik wel zelf willen opstaan. Anyway, wij hebben besloten pas een ritme te starten als ze naar de crèche gaat en ik begin te werken. Op zich gaat ze de tot eind dit jaar slechts 3 dagen. Maar ook voor de andere dagen gaan we dan hetzelfde uur aanhouden. Er is de theorie en de praktijk. Mijn eigen slaap is ook belangrijk, dus als de baby tot 8u wilt slapen, dan ben ik daar ook blij mee. :-) Vooral jezelf geen stress opleggen wat alle slaapcoaches je zeggen.

24 dagen geleden

Mijn zoontje is 15 weken en ik heb hem vanaf +- 11 weken stilaan laten wennen aan een ritme. Ik ben begonnen met een vast uur voor het badje en bed. Als hij dat gewend was, was er een vast uur om op te staan. Daarna liet ik hem wennen aan vaste dutmomenten. Tot nu toe heeft hij vnl. 1 vast dutmomentje en de rest varieert nog. Ik heb me gebaseerd op het dagritme van de crèche, dat hadden we op voorhand meegekregen. Leg jezelf niets op, voel aan wat werkt voor jullie. Maar het kan ook in stapjes.

24 dagen geleden

Mijn zoontje is 17 weken en wij hebben ook geen routine. Ik kijk naar zijn signalen en het ik kijk een beetje naar de wakkertijden. Hij kan ook nog niet zelfstandig slapen. Ik kan je het boek ‘Zachte nachten’ echt aanraden❤️

24 dagen geleden

Reactie op cabo93

Krijgt ze dan nog een voeding rond 22u of hoe ziet jullie nacht er vanaf da ...
Nu eet ze tussen 18u30 en 19u. Dan wordt ze wakker tussen 23u30/1u en dan vaak rond 4u en 7u nog eens. Ze kan er overdag langere tijd tussen laten dan 's nachts. Geprobeerd om rond 22u/23u een droomvoeding te geven maar geeft ons niet meteen 6u slaap ze. Mss moet ik er terug mee beginnen. Door afgekolfde melk te geven in een flesje deze nacht wel gemerkt dat ze heel weinig drinkt, soms maar 100ml - 120ml (ze is 16 weken). Dus vandaar ze nog wel vaak vraagt denk ik

23 dagen geleden

Hier 14w. Wij hebben ook geen VAST VAST ritme. Dochter wordt meestal tussen 5u & 7u s ochtends wakker. Hangt van dag tot dag af. Haar laatste fles geven we tussen 20u30 & 22u. Maar gaat dan effectief haar nacht in of we zitten met een huilende, oververmoeide baby. Dus we hebben nog steeds wat speling over de hele dag.. Tussen 5u-7u , 9u-11u , 13u-15u , 17u-19u , 20u30-22u

21 dagen geleden

Bij ons is het moeilijkste deel van de dag na 15u30 als hij zijn fles gedronken heeft. Dan is hij vaak lastig tot 20u als hij kan gaan slapen. Gewoon van de vermoeidheid. We willen hem daartussen niet meer in bed leggen en slapen in zijn park doet hij niet. Hij is overdag bij de grootouders gezien ik al terug aan het werk ben.

21 dagen geleden

Ook krijgt hij tot hij gaat slapen 4 voedingen, 7u-11u-15u-19u, dan krijgt hij nog 1 voeding snachts rond 3u.. ik weet niet of we het zo goed aanpakken eigenlijk 😬 Hij is 16 weken.

21 dagen geleden

Reactie op Valochie

Bij ons is het moeilijkste deel van de dag na 15u30 als hij zijn fles gedro ...
Puur uit interesse; waarom leggen jullie hem tussen 15u30 en 20u niet meer in zijn bedje?

21 dagen geleden

Reactie op EDEP

Puur uit interesse; waarom leggen jullie hem tussen 15u30 en 20u niet meer ...
Omdat ik dan het gevoel heb dat hij niet anders doet dan in zijn bedje liggen 🙈. Hij slaapt in de voormiddag en rond de middag in zijn bedje

21 dagen geleden

Reactie op Valochie

Omdat ik dan het gevoel heb dat hij niet anders doet dan in zijn bedje ligg ...
Oh oke, hier ook maar leg hem in de namiddag wel in zijn bedje of ik laat hem een dutje doen in de draagzak of buggy. Als ik over de aangeraden wakkertijden ga, krijg ik een monstertje hier 😅

21 dagen geleden

Reactie op EDEP

Oh oke, hier ook maar leg hem in de namiddag wel in zijn bedje of ik laat h ...
Haha snap ik. Ik leg hem nu in de maxi cosi effe, slaapt hij soms een klein halfuurtje in. Vroeger ging hij slapen om 19u30, maar dan werd hij al wakker rond middernacht. Met nu zijn bedtijd een uurtje uit te stellen is het toch 3u 🙈. Maar weet niet of ik er zo goed aan doe.. Zo moeilijk bij een eerste en je leest zoveel

21 dagen geleden

Reactie op Valochie

Haha snap ik. Ik leg hem nu in de maxi cosi effe, slaapt hij soms een klein ...
Inderdaad! Hier ook onze eerste en het is zoveel uitproberen 🙈 Je leest overal iets anders en iedereen zegt dan: volg gewoon je moedergevoel. Maar mijn moedergevoel zegt gewoon dat ik het allemaal niet weet 🙈😅

20 dagen geleden

Hier 15 weken.. Omdat ik terug werk sinds haar 9 weken en ze dus naar de crèche gaat geef ik haar om 6u melk. Ik blijf dit doen in het weekend of wanneer ik thuis ben op mijn vrije dag. Rond 7u slaapt ze dan weer . Ze drinkt wel nog iedere 3uur melk, tenzij ze erdoor slaapt.. dus om 9u melkje, spelen, slapen. 12u melkje, spelen , slapen. 15u melkje , spelen , slapen. 17u30 badje en pyjama aan, dan 18u melkje. slapen rond 19u. (Ongeveer) Maar wel nog beneden in haar parkje met slaapzak aan. Ik ga naar boven met haar rond 22u terwijl ze slaapt , neem haar tutje en vervang door melkje, daarvan drinkt ze dan de helft ongeveer , en na een half uurtje leg ik haar neer in bedje. Die hele tijd slaapt ze meestal .. en dan slaapt ze tot 6u en begint onze dag terug ☺️

20 dagen geleden

Reactie op EDEP

Inderdaad! Hier ook onze eerste en het is zoveel uitproberen 🙈 Je leest ov ...
Ik snap het volledig! Terwijl ik er zeker van ben dat onze ouders het niet zo strikt namen en we zijn wij toch ook groot geworden he 😁