13 Reacties
10 maanden geleden
Door omstandigheden ben ik nog maar pas op zoek gegaan (ben 13 weken ongeveer). Ik schrik van het kleine aanbod aan kinderopvang en hou mijn hart vast voor de antwoorden die ik nog mag ontvangen per mail. Ik heb ze allemaal aangeschreven aangezien ik niet kieskeurig durf te zijn…
Voelt allemaal ook zo onwennig, ik weet helemaal niet wanneer ik klaar ben om m’n kindje naar de opvang te brengen. Als werknemer ben ik wat gebonden aan de normale termijnen, maar toch…
Ik vind dit soort dingen een beetje moeilijk, jullie ook??
10 maanden geleden
Wij hebben ingeschreven toen we 7 weken zwanger waren. 3 dagen later mailtje terug dat alles vol zit en zelfs geen zicht op de toekomst voor een eventuele datum …
10 maanden geleden
Reactie op pagna
Hier zeiden ze id crèche dat als we 4 dagen aanduiden we dit direct wel voo ...
Nadien gaat mijk kindjes dan 3,5 dagen en als ik merk dat mijn man het niet meer kan combineren mocht ik toch naar 4 dagen gaan. Bij ons lukte dat zei ze. De woensdag gaat de baby nooit omdat we dan gezinsdag proberen… 🙏🏼
10 maanden geleden
Reactie op Kim Jacobs
Wij hebben ingeschreven toen we 7 weken zwanger waren. 3 dagen later mailtj ...
Hoe verschrikkelijk…
Heb je daarvoor reeds een oplossing of hoe zet je je zoektocht juist verder? Ik vermoed nl. dat ik in hetzelfde scenario zal belanden…
10 maanden geleden
Hoi! Ik ben ook zelfstandige en ons kindje zal starten id crèche vanaf 3 maanden oud, wij kozen wel maar voor 2 dagen/week. Nu, het hangt er denk ik een beetje vanaf of het je eerste kindje is of niet? Bij ons eerste kindje werkte ik nog in loonverband en had dus 3 maanden zwangerschapsverlof. Wat heb ik gehuild toen ik weer moest gaan werken.. Het voelde ook echt als te snel! Deze keer zal het ons tweede kindje worden en werk ik gelukkig veel van thuis en onze oudste gaat al naar school. Persoonlijk weet ik dat ik tijdens de eerste 3 maanden sowieso deels zal blijven werken voor een aantal klanten, waardoor ik de crèche wel echt zal nodig hebben om alles rond te krijgen. Ik denk dat ik als het zover is, wel oké zal zijn met mijn keuze om de crèche te starten vanaf 3 maanden, aangezien er dan 2 kindjes zijn en dit meer ruimte geeft voor huishouden/werk/1 op 1 tijd 😁
10 maanden geleden
Reactie op pagna
Het is bij mijn eerste kindje na een heel lang en zwaar traject met eiceldo ...
Dan snap ik zeker dat het moeilijk zal zijn! Is er een optie om een maandje langer te wachten of halftijds te starten bijvoorbeeld? Neem er zeker je tijd voor, want het is een hele nieuwe routine waar je aan zal moeten wennen met een baby, eentje die toch wat tijd zal vragen om er volop van te kunnen geniet. Geloof me, het gaat enorm snel voorbij en loslaten zal altijd moeilijk zijn, maar neem alle tijd die je kunt nemen om te genieten want ze worden zo snel groot!
10 maanden geleden
Reactie op mamawens2024
Hoe verschrikkelijk…
Heb je daarvoor reeds een oplossing of hoe zet je je ...
Nee gewoon in België. Mijn moeder en schoonmoeder gaan enkel 2 dagen opletten en ik zal 1 dag in de week vrij moeten nemen…