15 Reacties
één jaar geleden
Ik ben nu 12 weken en ben het helemaal niet van plan. Ik word van griepvaccins enzo ook altijd zieker dan dat ik de echte griep krijg.
Ook met een vaccin krijg ik griep en zonder vaccin krijg ik dit zelden ondanks mijn sociale job.
Dus nee voor mij helemaal niet!
één jaar geleden
Ik heb corona gehad op 9w+5 ...nu ben ik 11 w en pas 5 januari nipt...ben wel beetje bang 😟 symptomen nemen af (gevoelige borsten weg/kleiner) maar blijkbaar niet ongewoon bij 11 weken🤞
Gebeld naar de dokter en ze zei dat het geen kwaad kon maarja , ik zal pas minder stress hebben op 5 jan....
één jaar geleden
Ik ben zelf tegen al die ("verplichte"/ goed bedoelde) vaccinaties en probeer mijn eigen gevoel en vooral gezond verstand, samen in overleg met mijn man, te volgen. Ik heb na de eerste drie coronavaccins er geen meer laten zetten. De eerste fase van corona was dit verplicht , zeker omdat ik in de zorgsector werk en toen ben ik -half gedwongen- uiteindelijk mee gegaan met de massa. Nu neem ik geen corona- of griepvaccinatie meer (ben 10 weken zwanger).
één jaar geleden
Er werd eerder al eens een topic hierover gesloten, en iedereen die 'tegen' stemde, werd gecencureerd met de uitleg voor geen wetenschappelijke achtergrond. Jalmer, want er bestaat nog steeds geen wetenschappelijk bewijs voor de doeltreffendheid van het vaxxin. Laten we niet vergeten dat deze nog steeds un een testfase vertoeft en met wetenschappelijke cijfers aantoont al heel wat schade te hebben aangebracht.
Er wordt verleld dat het veilig zou moeten zijn gezien veel dokter het aanraden, maar laten we de vele dokters die het vandaag stellig afraden niet opzij zetten...
Iedereen moet dit voor zichtzelf uitmaken, ik zal niemand zeggen wat die wel of niet moet doen... Maar ik vind dat er gehoor moet blijven voor beide kanten, anders leven we in een censuur maatschappij waar vrije keuze geen feit meer is aangezien er mag geluid van 1 kant mag zijn.
Wrs word ik wel weer gecensureerd met dit bericht maar dat toont da maar weer aan wat ik bedoel.
Ik heb geen enkele vaxxin gezet, niet 1 niet, en ben de voorbije drie jaar nog geen enkele keer zien geweest. Dus mijn lichaam lijkt het wel oke te doen, en daarvoor heb ik geen wetenschap nodig.
Volgens de wetenschap was ee ooit een tijd waarin roken ook niet schadelijk was bevonden.
Luister naar je lichaam en leef zo gezond mogelijk, zonder al teveel stress (mijn doodszonde 🙈), en soms kan je er niet omheen hoor... Ik kreeg ook net een miskraam , en dat had niks met de griep of covid te maken, maar gewoon de natuur die het anders beslist heeft en een weg maakt voor hopelijk iets beters. 💕
één jaar geleden
Hier heb ik deze week enkel het griepvaccin laten zetten (11w) niet ziek van geweest. Gynaecoloog gaf zelf aan dat ze corona ook wel zou doen maar dat ze geen erge complicaties hebben momenteel met het corona virus dat nu rond gaat terwijl dit in het begin wel het geval was. Dus ik laat het corona vaccin momenteel niet zetten.
één jaar geleden
Ik heb beiden laten zetten. Over covid heb ik getwijfeld wand ging het eerst niet doen maar uiteindelijk op aanraden van huisarts en gynaecoloog toch laten zetten omdat ik voordien nooit ziek was van de vaccins en ziek zijn ergers is tijdens een zwangerschap dan een vaccin laten zetten.
één jaar geleden
Ik had het vorig jaar een beetje gehad met alle covidvaccins en mijn booster niet meer genomen. 2 maanden later covid gekregen en 40° koorts gehad. Op 5 weken zwangerschap op aanraden van de arts beiden laten zetten (covid en griep). Als ik het juist begrepen heb is hoge koorts inderdaad het grootste probleem bij zwangerschap. Uiteraard mag iedereen dit voor zichzelf beslissen, maar zou sowieso met de feesten wat opletten gezien de huidige griep- en covidpiek en alle verplichte kusserij :/
één jaar geleden
Ik ben momenteel ziek van covid. Ik kan s’nachts amper slapen door hoesten en heb een drukkend gevoel op mijn borst en kortademig. Ik had een vaccinatie gepland en heb deze moeten afzeggen. Spijt dat ik niet eerder een afspraak heb gemaakt want ben al een week niet goed. Echt heel vervelend maar het zou blijkbaar niet schadelijk zijn voor de zwangerschap zolang er geen koorts is. Ik heb lichte koorts gehad maar snel onder controle met paracetamol en nu ook zonder geen koorts meer maar nog wel slapeloze nachten, stijve rug en spieren. Ik voel me algemeen heel slecht hierdoor..
één jaar geleden
Ik heb me laten vaccineren tegen griep op 5 weken zwangerschap en tegen covid op 7 weken zwangerschap. Ik heb getwijfeld omdat ik me ook vrageb stelde bij de vaccinaties, maar de dokter raadde het mij sterk aan. Heb op 8 weken een goede echo gehad, en deze week krijg ik mijn 12 weken echo. Voorlopig dus geen last of complicaties van gehad, en ben eigenlijk tocj opgelucht dat ik gevaccineerd ben, zeker nu er zoveel zieken zijn.