14 Reacties

10 maanden geleden

Dit zou gaan om een acute cmv infectie. Ma ik zou toch een bellen naar de huisartsen wachtpost of zo hoor. Om meer informatie te krijgen. Of een huisarts van wacht.

10 maanden geleden

IgM zijn de acute antibodies die gevormd worden na een infectie. Positieve IgM pleit voor een onlangs meegemaakte of een huidig meemakende infectie. Voor CMV kan dat wel gevolgen hebben voor uw foetus. IgG wil zeggen dat uw infectie ouder is of dat je reeds eerder een CMV infectie hebt meegemaakt. Ik weet niet of je ook vragen had over de mogelijke gevolgen want mss is het beter om het van de gynaecoloog te horen dan van ons. Mss dat je je anders nog meer zorgen maakt. Maar dat kan ik niet voorspellen natuurlijk

10 maanden geleden

Jouw IgG is negatief wat wil zeggen dat je nog volledig geen immuniteit hebt voor CMV. Dus erg oud kan je infectie niet zijn.

10 maanden geleden

Reactie op Astridvdg

Dit zou gaan om een acute cmv infectie. Ma ik zou toch een bellen naar de h ...
Een huisarts gaat daar niet veel aan kunnen veranderen. Er wordt voor CMV vooral aan prevalentie gedaan. Echt acuut bestrijden met medicatie wordt niet vaak gedaan. Bestaan ook geen bewijzen voor dat antivirale middelen werken. Nu ja het kan toch zijn dat een gynaecoloog daar anders over beslist. En verder zal het opvolging zijn door de gynaecoloog voor controle van de foetus.

10 maanden geleden

Reactie op Crissytje

Een huisarts gaat daar niet veel aan kunnen veranderen. Er wordt voor CMV ...
Heb je een idee van hoe groot de kans is dat het kindje besmet is en hier gevolgen van zal dragen?

10 maanden geleden

Reactie op EDEP

Heb je een idee van hoe groot de kans is dat het kindje besmet is en hier g ...
Hou er rekening mee dat ik geen gynaecoloog is en dit dus basis kennis is. In 40-50% van de gevallen zal de foetus ook besmet geraken. Hiervan zullen bij de geboorte : - 5-18% symptomen vertonen van mogelijk schade aan lever, hersenen, schedel, darmen, groei en ontwikkeling, zicht en gehoor. Daarom zal goede opvolging (mogelijk extra) moeten gebeuren door gynaecoloog om te zien of er tijdens de zwangerschap al groei- of ontwikkelingsachterstand aanwezig is en/of afwijkingen. - bij de rest die geen symptomen verstonen kan alsnog bij 5-15% later nog symptomen optreden van gehoorverlies, zichtverlies en tandafwijkingen.

10 maanden geleden

Reactie op Crissytje

Hou er rekening mee dat ik geen gynaecoloog is en dit dus basis kennis is. ...
CMV-infectie bij de foetus kan worden aangetoond door een positieve CMV-PCR in vruchtwater. Vanwege de geringe foetale urineproductie en de daardoor lage uitscheiding van virus in vruchtwater vóór 21 weken zwangerschap, kan CMV-PCR in vruchtwater fout-negatief zijn.

10 maanden geleden

Reactie op Crissytje

CMV-infectie bij de foetus kan worden aangetoond door een positieve CMV-PCR ...
Dit is ook info dat ik gehaald heb uit mijn geneeskunde boeken van 8 jaar geleden. Check even met je eigen gynaecoloog of de cijfers niet ondertussen anders zijn. Hoop dat je hiermee voldoende info hebt voor nu. Als je vragen hebt. Stel ze maar.

10 maanden geleden

Ik heb op cmv positief getest op alle twee de factoren dus was even paniek aangezien ik periode rond bevruchting idd ziek ben geweest. Hebben opnieuw onderzocht en blijkt van daarvoor zou zijn. Dus even bespreken met de gynaecoloog normaal zal er ook tijdens feestdagen wel iemand beschikbaar zijn voor meer info te geven.

10 maanden geleden

Reactie op Crissytje

IgM zijn de acute antibodies die gevormd worden na een infectie. Positieve ...
Klopt helemaal. Ik had hele hoge lgG ( had dit virus dus jaren geleden gehad ) lgM is dus net gehad of acuut nog in je lichaam. Dus zo snel even de waarde met de gyne bespreken👍🏼🙏🏼

10 maanden geleden

Dank jullie wel voor jullie reacties! Nu heb ik tenminste een idee van wat er aan de hand is. De huisarts van wacht vindt dit geen dringend probleem en het secretariaat van het ziekenhuis wil me niet doorverbinden met de afdeling gynaecologie omdat het weekend is... Ik vrees dus dat ik tot dinsdag zal moeten wachten. Al wat angsttraantjes gelaten maar ga het nu even proberen los te laten en me te focussen op het idee dat het ook allemaal nog goed kan aflopen. Hopelijk hoor ik snel iets van de gynaecoloog. Maar ik wil jullie al wel heel erg bedanken voor jullie tijd en jullie berichtjes. Het helpt echt dat ik nu een concreter beeld heb van de situatie.

10 maanden geleden

Dat kan kloppen als je IgG ook positief was. Want dat wil zeggen dat de ziekte al wat langer duurt of dat je het kort geleden hebt gehad. IgG wordt pas veel later aangemaakt en worden dan ook de geheugen antilichamen.

10 maanden geleden

Reactie op EDEP

Dank jullie wel voor jullie reacties! Nu heb ik tenminste een idee van wat ...
Hoe moeilijk het ook is. Er is later nog tijd voor grote zorgen of kijken voor een plan. Haal eerst maar meer info bij de gyn :). En via onderzoeken ga je ook meer feiten te weten komen. Probeer even toch ondanks alles wat rust te vinden. Probeer wat afleiding te zoeken.

10 maanden geleden

Aangezien de confirmatie van IGM negatief is, denken de dokters aan een vals positief resultaat bij de eerste test. Over twee weken moet ik een nieuwe test doen om te zien hoe het evolueert.