7 Reacties
2 maanden geleden
Contacteer een la leche league medewerker!
Dat kan via instagram facebook of google!
2 maanden geleden
Amai, je hebt echt al superveel geprobeerd... Mijn zoon was heel ongeduldig en deed iets raar met zijn tong, waardoor hij ook heel slecht dronk en te veel was afgevallen de eerste week. Ik moest dus ook al van in het ziekenhuis kolven (wat ik eigenlijk nooit wou doen). Omdat het dan nog niet oke was, moest ik kolven en poedermelk bij geven, maar mocht ik niet meer rechtstreeks borstvoeding geven. Dit om te weten wat hij precies binnen kreeg. Eens hij genoeg dronk en terug op gewicht was, mocht ik terug rechtstreeks borstvoeding geven, maar dat wou meneertje natuurlijk niet meer. Ik heb uiteindelijk een maand gekolfd en telkens bij gegeven, want ik had nooit genoeg melk. Aangezien ik mij echt een koe voelde op den duur en we ook nooit langer dan 2u iets konden doen en ik uren per dag aan dat machine moest hangen zonder dat ik met mijn kind kon bezig zijn, heb ik het na een maand afgebouwd. Ik voelde mij daar ook echt niet goed over, want ik wou heel graag borstvoeding geven. Maar ik kan nu, een maand later, zeggen dat dat echt wel een goeie beslissing was. Ik voel mij veel beter, ben niet meer zo gefrustreerd, kan ook meer tijd aan mijn kind besteden en we kunnen samen meer leuke dingen doen. Dat zijn dingen die je kind ook voelt. Mijn zoon heeft uiteindelijk maar een maand borstvoeding gehad, maar t is toch een maand. Alles beter dan niks en sowieso moet je ook aan jezelf denken. Als jij je beter voelt, voelt je kind dat ook. Maar het was ook voor mij een moeilijke beslissing. Laat je vooral geen dingen aanpraten, probeer de voor- en nadelen voor jezelf af te wegen en probeer daarmee een keuze te maken. Ik ben een grote voorstander van borstvoeding, maar ook op flesvoeding worden kinderen groot en de de grootste winst die je kan maken, is toch in het begin, dat heeft je kind zeker al gehad. Veel sterkte en hopelijk kan je een beslissing maken zonder het jezelf kwalijk te nemen.
2 maanden geleden
Beste Evelien,
inderdaad de handsfree kolven zijnniet sterk genoeg als je melk productie nog niet optimaal zijn.
ik zelf had het ook super moeilijk met borstvoeding.
ze hebben mij foutief begeleid waardoor ik kloven kreeg en wondjes had, mijn productie kwam niet op gang.
dan ben ik handsfree gaan kolven maar hielp niet.
er kwam haast niets uit noodgedwongen enkele keren flesvoeding moeten geven.
toen zeiden ze dat ik bij de apotheek een kolf app kon huren (belgie)
deze is met een stekker en de zuigkracht is veel beter..
(lansinoh kolf) dit merk is geweldig..
hiermee heb ik het gedaan maar int het begin was het ook nog miniem.. je moet wel opletten dat he wel de correcte maat van opzet stuk gebruikt want anders verergeren je kloven zo als bij mij.
maar omdat ik echt borstvoeding wilde geven ben ik ook verder gegaan met mijn borst wat heel pijnlijk was.
dan heb ik cremepjes gebruikt koude en warme compressen, zilveren tepelhoesjes.. etc.
Nu 5 weken verder heb ik wat minder pijn en lijkt er een lichtpuntje te zijn in de tunnel.
ik duim metje mee en hoop dat het je toch lukt want dat happy smoeltje zien na een voeding is alles waard!😊🫢
het is een moelijk en zwaar process
2 maanden geleden
Bedankt voor je reactie, ja ik heb al alle maten borstschilden uitgeprobeerd onderhand, en deze kolf ook gekocht na een kolfconsult om miskoop te vermijden. Lijkt erop dat het voor mij toch niet sterk genoeg ik, dus ik gebruik nu terug mijn medela freestyle als mijn partner thuis is. Het probleem is dat ik mijn baby niet kan oppakken als ik aan het kolven ben met die flesjes... erg vervelend als je alleen bent en je baby niet graag alleen is...
Ik heb besloten nog door te gaan tot hij zes weken is, en dan eventueel te stoppen. De belangrijkste periode is dan voorbij. Ik kan het echt moeilijk loslaten...
2 maanden geleden
Wat sterk dat je dit allemaal al ondernomen hebt. Hopelijk heb je iets aan de tips die hier al staan! Ik duim voor jullie.
Ik wil wel even laten weten dat je een prima mama bent als je beslist te stoppen met de borstvoeding. Kijk wat voor jou en je zien werkt. Heel veel succes