10 Reacties

3 maanden geleden

Masseren Of laten masseren 😉 Warmte De linkerkant ne keer extra kolven tussendoor maar niet te lang. Dan geeft dat een extra prikkel. Je hoeveelheid aan melk kan wel want er is al uit gedronken.

3 maanden geleden

Waarom kolf je nog af nadat je borstvoeding hebt gegeven?

3 maanden geleden

Als ik kolf krijg ik 40, heel soms 60... Daarom dat ik een voeding fles en de volgende borst en zo om en om verander. Mijn borsten heeft ook geen stuwingen, voelt niet hard aan. Linkerkant heeft meer dan rechts bij mij hetzelfde. Ik drink venkelthee en water.

3 maanden geleden

Reactie op shani93

Het stimuleert de borstvoeding... İk moest dit ook doen van de vroedvrouw maar ben er toch mee gestopt

3 maanden geleden

Reactie op shani93

Eerste week om melkproductie te stimuleren en bijgeven in met flesjes na borstvoeding omdat baby paar gram had verloren. Dan was ik gestopt omdat ze goed bijkwam. Omdat ik nu wat meer naar buiten wil gaan wil gaan kolven zodat ik dan niet hoef borstvoeding te geven in het openbaar.

3 maanden geleden

Reactie op opaarde

Als ik kolf krijg ik 40, heel soms 60... Daarom dat ik een voeding fles e ...
Idem hier dus. En ik drink ook borstvoedingsthee. Ik denk dat baby genoeg heeft aan mij borst maar dacht dat na een maand mijn melkproductie veel beter ging zijn want ik hoor bij andere mama dat hun bosten zelfs lekken van melk en ik krijg maar 60ml na 10 min kolven 🫣

3 maanden geleden

Ik combineer ook. Ik ging op borstkolfconsult. Super interessant. Daar vertelden ze me dat het zeker kan dat de ene borst meer produceert dan de andere. We hebben nu eenmaal een super borst en een mindere ☺️ je moet je alleen afvragen waarom je kolft. Kolf je voor voorraad of voor productie. Iedere voeding die je vervangt door afgekolfde melk moet je kolven. Bv, drinkt je baby 6x/dag waarvan nog maar 2x live aan de borst dan moet je 4x kolven. Ook je juiste kolf en de juiste maat voor je tepel zijn super belangrijk. Dit alles kan je productie minderen… ik weet niet als je hier iets aan hebt maar mamado in Roeselare zijn hier top voor voor al je vragen rond kolven en borstvoeding.

3 maanden geleden

Reactie op inezdeman

Ik combineer ook. Ik ging op borstkolfconsult. Super interessant. Daar vert ...
Blij om te horen dat het normaal is dat het ene borst minder dan het andere kan produceren. Bij mij is het niet met de bedoeling om te vervangen, is puur voor noodgevallen en als in soms langer buiten ben.

3 maanden geleden

Dat is op zich niet slecht hoor om uit een gedronken borst 60ml te krijgen. Dat ik ik uit een volle borst :). Ik ben het mee eens met Inez dat het uitmaakt waarom je kolft. Ik kolf soms om een flesje te geven ipv borst en kolf dan om tijd en borst te sparen. Met 60ml kom ik toe. Als je kolft om te weten hoeveel je baby drinkt is dit niet zo een goede methode want een baby drinkt altijd efficiënter. En de ene persoon kolft al wat meer uit dan een ander.

3 maanden geleden

Bij mij zei de VV dat na een voeding tussen 10 en 30 ml kolven normaal is. En dat het soms lijkt of je minder hebt maar de borsten pas melk maken als je je kindje aanlegt, en die volle melkborsten is vooral in begin na een paar weken krijgen ze terug hun normale vorm dus lijkt het of je niets of minder hebt, zolang je babytje goed bijkomt is er niets mis met de productie 😊