67 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op LiezeD94

Nog mama’s die merken dat hun kindje een voorkeur voor een borst heeft? Hie ...
Je zou ook kunnen proberen om je kindje aan te leggen op een andere manier. Best vraag je eens hulp aan de vroedvrouw want die kan het dan echt aan je ‘tonen’ maar je kan ook op het internet eens kijken. Soms door een andere houding kan je de baby wel ‘foppen’ waardoor ze die borst ook goed leegdrinken. Want vaak het het niks met de borst te maken maar eerder een voorkeurshouding van de baby, of pijn bij het liggen op een bepaalde kant. Soms kan het ook helpen om de baby eens te laten losmaken door de osteopaat.

3 maanden geleden

Reactie op Elca

Je zou ook kunnen proberen om je kindje aan te leggen op een andere manier. ...
Woensdag komt de vroedvrouw nog eens langs ga het haar wel zeker nog eens vragen! Ik probeer wel echt al verschillende houdingen en wissel ook tussendoor van borst omdat ze na even goed links te drinken soms rechts ook even goed drinkt maar het helpt niet altijd 🤷🏼‍♀️

3 maanden geleden

Reactie op LiezeD94

Woensdag komt de vroedvrouw nog eens langs ga het haar wel zeker nog eens v ...
Ik denk dat je de rugbyhouding eens moet proberen om te kijken of de afkeer te maken heeft met de houding. Daarmee kan je je kindje wel beetje foppen door te doen denken dat die nog steeds aan de favoriete borst aan het drinken is

3 maanden geleden

Reactie op Elca

Ik denk dat je de rugbyhouding eens moet proberen om te kijken of de afkeer ...
Af en toe helpt die houding maar dan ook niet lang.. rechtzittend in koala houding werkt ook even maar gelijk wat ik doe steeds in kleine beetjes.. En vroeger had ze dit niet dan dronk ze goed aan beide kanten dus misschien dan toch iets van ongemak ofzo..

3 maanden geleden

Reactie op LiezeD94

Af en toe helpt die houding maar dan ook niet lang.. rechtzittend in koala ...
Ja het is gemakkelijk om te achterhalen wat er precies scheelt he met de borstvoeding.. loopt de melk te hard waardoor de baby zich verslikt, te traag waardoor die letterlijk op zen honger blijft zitten, ligt die niet lekker op een kant,.. ik heb ook gehad bij mijn vorige borstvoedingsperiode, dat een kant veel meer ‘lekte’ en dus het zoogcompresje zat veel voller op het einde van de dag, maar stonk ook meer naar oude melk. Toen wou men kindje daar niet drinken in de avond. Of toen ik men tepelhoedjes afwaste met nieuwe zeep,.. soms is het echt zoeken..

3 maanden geleden

Reactie op Elca

Ja het is gemakkelijk om te achterhalen wat er precies scheelt he met de bo ...
*NIET, het is niet makkelijk te achterhalen wat er precies scheelt! Sorry woordje vergeten te typen..

3 maanden geleden

Hoelaat geven jullie ‘s avonds de laatste voeding om te gaan slapen. Een soort van avondritueel nog aan het zoeken. Wij deden dit normaal tegen 22u, maar ze slaapt meestal enorm hard door op dat uur waardoor haar wakker maken een averechts effect heeft om dan weer ik haar bedje te steken..

3 maanden geleden

Reactie op VdbRob

Hoelaat geven jullie ‘s avonds de laatste voeding om te gaan slapen. Een so ...
Ik geef het om 23u zijn laatste voeding ☺️

3 maanden geleden

Reactie op yaravdw

Ik geef het om 23u zijn laatste voeding ☺️
En wordt hij wakker om 23u om te eten of maak je hem zelf wakker?

3 maanden geleden

Reactie op VdbRob

En wordt hij wakker om 23u om te eten of maak je hem zelf wakker?
Soms wel en soms niet. Maar meestal moeten we hem wel wakker maken. We doen dit dan sowieso omdat hij maar rond 4u30/5u terug voeding wilt. De voeding voor 23u is 19u en dan is het sowieso midden in de nacht dat hij weer wilt drinken

3 maanden geleden

Reactie op yaravdw

Soms wel en soms niet. Maar meestal moeten we hem wel wakker maken. We doen ...
En tussen 19u en 23u slaapt hij dan al op zijn kamertje of in de living bij jullie? Hehe sorry voor de vragen 🫣 de onze in de living maat dan is ze klaar wakker

3 maanden geleden

Reactie op VdbRob

En tussen 19u en 23u slaapt hij dan al op zijn kamertje of in de living bij ...
Hij slaapt dan in zijn park bij ons in de living. Gaan dan iets voor 23u naar boven om dan boven met een licht lampje zijn voeding te geven

3 maanden geleden

Reactie op yaravdw

Hij slaapt dan in zijn park bij ons in de living. Gaan dan iets voor 23u na ...
Ook geprobeerd maar ze wil dan de eerste uren niet meer slapen nadat we ze hebben wakker gemaakt in haar park om 22u a 22u30, dan is ze super wakker en protesteert ze

3 maanden geleden

Reactie op VdbRob

Ook geprobeerd maar ze wil dan de eerste uren niet meer slapen nadat we ze ...
Hier hetzelfde als ik ze wakker maak om te eten dan mag ik het vergeten dat ze makkelijk terug in slaap valt ook drinkt ze dan meestal niet goed.. dus mevrouwtje ochtendhumeur laat ik slapen en krijgt eten als ze er zelf om vraagt 😅

3 maanden geleden

Geven jullie echt altijd op vraag van jullie kindje? Ze begon om de 3 u te drinken maar met het warme weer wou ze wat vaker drinken dus soms om de 2u en dan liet ik ze ook meer drinken. Maar nu heeft ze vandaag echt een lastige dag en is ze kwaad vlak na het drinken, ze wilt dan niet meer verder drinken ookal komt er echt wel nog melk en na nog geen uur wilt ze dan al terug drinken.. ik probeer wat tijd te rekken zodat dit niet zo kort op elkaar is maar vraag mij nu af of ik ze niet beter toch laat drinken als ze het vraagt..

3 maanden geleden

Reactie op LiezeD94

Geven jullie echt altijd op vraag van jullie kindje? Ze begon om de 3 u te ...
Ik zou ze zeker laten drinken als ze erom vraagt! Het is meer dan alleen maar voeding, maar ook troost, prikkelverwerking, eventjes reconnecting met mama. Je kan ook niet echt ‘te veel geven’ of overvoeden met borstvoeding. Dus volg gewoon maar je gevoel en laat je kindje drinken als die erom vraagt

3 maanden geleden

Reactie op LiezeD94

Geven jullie echt altijd op vraag van jullie kindje? Ze begon om de 3 u te ...
Zelfde hier, ze wil zuigen maar wordt kwaad aan bost. Ik dacht eerst mss heeft ze de spruw maar ik zie niets opmerkelijks op haar tong. ‘s nachts bv drinkt ze goed door dus kan sowieso niet zijn. Ze drinkt ook maar 5 min goed door overdag en als ze wat langer heeft geslapen en ze wordt wakker dan kan dat tot 10 min max duren,dan stopt ze en wil ze niet meer. Vroedvrouw had gezegd tussen 10 en 15 min per voedingsbuurt aan borst maar dat is hier niet het geval.

3 maanden geleden

Reactie op Iona4

Zelfde hier, ze wil zuigen maar wordt kwaad aan bost. Ik dacht eerst mss he ...
Pff ik kan er zo onzeker over worden als ze de ene moment goed drinkt en de andere niet.. ookal komt ze zeer goed bij dus heeft ze zeker genoeg eten.. het is moeilijk als het niet vlot gaat en als je dan steeds te horen krijgt dat de voeding langer moet duren.. Deze nacht dronk ze om 3u 6minuten en wou niks meer daarna en om 6u maar 5 minuten.. dus dan heb ik afgekolfd om wat druk van mijn borsten te halen en om 8u dronk ze dan 20minuten heel goed 🤷🏼‍♀️

3 maanden geleden

Reactie op LiezeD94

Pff ik kan er zo onzeker over worden als ze de ene moment goed drinkt en de ...
Hier hetzelfde. Nu heeft onze kleine meid dat ze overdag soms heel hard begint te huilen na 2-3 minuten gedronken te hebben en wil/kan dan echt niet meer drinken. Ze gaat dan al huilen als ik haar in de juiste positie wil leggen. Ik kolf dan nu ook af en geef dat dan aan haar in een medela calma flesje, maar eerlijk gezegd breekt mij dat ook op. De stress van het huilen/krijsen, het bij moeten kolven… ‘s nachts gaat het beter maar drinkt ze ook kort en valt dan steeds in slaap. Maar daardoor vraagt ze nu ook steeds vaker (1.5-2.5 uur). Het begint echt door te wegen, zeker omdat ze overdag ook heel moeilijk slaapt en ‘s nachts soms ook. Ik zit te denken aan overstappen op fulltime afkolven maar twijfel nog, anderen die fulltime afkolven? Of met hetzelfde zitten als ik? Het krijsen is nu al 1.5 week zo…

3 maanden geleden

Reactie op Elise2800

Hier hetzelfde. Nu heeft onze kleine meid dat ze overdag soms heel hard beg ...
Geen ervaring met het vele krijsen dit heeft ze maar af en toe en dan is het meestal omdat ze scheetjes moet laten die niet lukken 🙈 Maar ivm een flesje geven: Ik vind de keuze voor welk flesje ook zo iets moeilijk, ik heb nu de flesjes van medela. Maar zowel met de calma speen als de gewone s speen drinkt de haar fles super snel leeg en geeft daarna dan terug.. de vroedvrouw zei om pauzes tijdens de fles in te lassen maar dan is ze zodanig boos dat ze ook teruggeeft.. Iemand hier een goede tip voor? Of een andere flesje aan te raden?