67 Reacties
4 maanden geleden
Ons kleintje is 5 dagen oud maar heeft sinds dag 3 heel heftige krampen in de namiddag/avond. Ze is echt uren ontroostbaar aan het huilen. Ik geef dus borstvoeding en geef nu al enkel 1 borst per voeding in de hoop dat het helpt, maar nu vandaag toch al weer 2 uur lang aan het krijsen. Het begon nu 1 uur na de voeding. Andere mama’s die borstvoeding geven die dit ook hebben of hadden?
We kunnen haar ook niet troosten door te wiegen of de beentjes te fietsen en een tutje mag natuurlijk nog niet…
4 maanden geleden
Reactie op Elise2800
Ons kleintje is 5 dagen oud maar heeft sinds dag 3 heel heftige krampen in ...
Bij ons was dit rond dag 3/4 ook zo. Ik heb dan ook veranderd naar 1 borst per sessie en niet langer dan 20 min. Bij ons mochten we wel een tutje proberen omdat de borstvoeding goed aanslaat. Dit heeft voor ons toen wel wat geholpen
4 maanden geleden
Reactie op Elise2800
Ben je zeker dat het krampjes zijn? Misschien is ze gewoon aan het clusteren? Van wie krijg je het advies om je borstvoeding te timen..? Ik vind dit zo gek. Maar ik ben geen vroedvrouw dus ik mag er misschien geen uitspraak over doen.
4 maanden geleden
Reactie op Elise2800
Kan zijn misschien reflux of of verborgen reflux na een uur krampjes van borstvoeding is een beetje laat.
Bij krampjes "tips"
- een pittenkussen op het buikje leggen,
- Op je schoot leggen met de voetjes tegen uw buik dat je wat druk op de buik zet
- op uw arm leggen hoofje in uw hand en voetjes aan de kant van uw elleboog.
- op de rug leggen en laten fietsen zouk
3 maanden geleden
Reactie op Elise2800
Dit hadden we ook zo rond dag 7 of zo. We hebben 3 dagen lang die kleine constant getroost etc.
De kinderarts heeft me uiteindelijk gezegd dat dit meestal geen krampjes waren, maar eerder nog honger…
Ik geef borstvoeding en dan is het natuurlijk moeilijk om te weten wat ze binnen hebben.
Doe vooral wat jij denkt dat je moet doen… Dat heeft mij ook al het verst gebracht. Klakkeloos de adviezen opvolgen heeft me jammer genoeg niet verder geholpen.
3 maanden geleden
Reactie op mamawens2024
Dit hadden we ook zo rond dag 7 of zo. We hebben 3 dagen lang die kleine co ...
Ja ze komt wel goed bij, zelfs wel wat veel (wat mag), dus honger denken we niet zo aan. Ze trappelt echt wild met haar beentjes en zwaait met haar armpjes, haar gezichtje wordt helemaal rood. We gebruiken nu infacol maar alle tips zijn welkom :).
3 maanden geleden
Reactie op opaarde
Soms denk ik dat ze gewoon aan het sabbelen is maar lijkt dat ze zuigt 🥲
Mijn vroedvrouw zegt dat je haar dan los mag maken! Inderdaad soms sabbelen ze alleen nog en dan kan het nog uren duren in principe (dat is alsof ze op een tutje zuigen). Je kan haar dus losmaken als ze duidelijk niet meer drinkt.
3 maanden geleden
Reactie op Elise2800
Ja ze komt wel goed bij, zelfs wel wat veel (wat mag), dus honger denken we ...
Een beetje ‘wippen’ op de zwangerschapsbal helpt hier ook een beetje…
En veel troosten 🥺
3 maanden geleden
Reactie op opaarde
Mijn dochtertje zuigt soms langer dan 20min aan mijn borst, moet ik haar lo ...
Mijn zoontje doet dit ook en ik hem hem telkens laten tutten tot hij zelf losliet tot een uur aan mijn borst met het gevolg dat ik kloven heb en dus pijn, mijn vroed heeft me aangeraden toch niet te laten tutten aan de borst maar als hij nog wil tutten zijn handje te geven maar werkt niet altijd, nu ben ik soms een wandelende tut voor hem 😂
3 maanden geleden
Reactie op Elise2800
Mss heeft je kindje een koemelk allergie of last van een bepaalde voeding die je eet.
Ze zeggen dat je in principe alles mag eten maar als ik durf paprika nootjes eten is hij na de volgende voeding ook ontroostbaar van de krampen.
Ik hoor ook als je veel melkproducten eet en of drinkt ze daar ook krampen van kunnen krijgen als ze koemelk allergie hebben.
3 maanden geleden
Nog mama’s die merken dat hun kindje een voorkeur voor een borst heeft? Hier drinkt ze 1 kant zeer goed en de andere is soms echt een heel “gevecht”..
Ze hapt goed aan en drinkt een paar keer goed om dan steeds terug te lossen.. en er zit zeker melk in want als ik op mijn borst duw komt er uit.. wel voelt die minder gevuld aan dan de andere.. ik kolf ook af en toe na een voeding de minder geliefde borst af (als ze echt heel weinig heeft willen drinken) zodat die productie zeker niet zou stoppen.. maar vind het dus heel vermoeiend dat ze daar niet mooi wilt drinken..
3 maanden geleden
Reactie op LiezeD94
Nog mama’s die merken dat hun kindje een voorkeur voor een borst heeft? Hie ...
Ja hier ook.
Dat is normaal ik zou niet machinaal kolven maar handpomp of zo'n vaccuum pomp dat je niet te veel afkolft want dan stimuleer je de andere borst harder.
Maar het is proberen en blijven aanleggen tesnoods een keertje meer aan de minder geliefde kant aanleggen. Zo doe ik dat.