Hi mama’s
Ik zit al een tijdje met een dubbel gevoel. Ons meisje is inmiddels bijna 15 weken en ik kolf al vanaf het begin fulltime. Mijn ml stijgen maar niet, ik zit nu rond een 750ml-850ml per 24 uur. Zij weegt bijna 6kg, en drinkt 5 flesjes op een dag. Volgens het rekensommetje ‘gewicht x 150ml’ is dit dus niet voldoende, zeker om een voorraad in te vriezen om dan later mee te geven naar de onthaalmoeder wat voor mij mentaal toch wel wat onzekerheid meebrengt.
Het kolven begint ook meer en meer pijn te doen, afspraak bij een kolfconsulente is wel gemaakt. Misschien is mijn kolf niet meer wat ik nodig heb? Na mijn verhaal te doen bij de kinderarts heeft zij ‘Nova Rice’ voorgesteld mocht er toch te weinig moedermelk zijn. Heeft er iemand hier ervaring mee?
Hebben jullie nog alternatieven voor plantaardige melk voor zuigelingen (0-6 maanden) en opvolgmelk (vanaf 6 maanden) of andere melk niet op basis van koemelk, of hypoallergene melk? Wij willen dierlijke eiwitten vermeiden tot zeker 1 jaar.
Of andere tips/suggesties? Mijn moed om moedermelk te blijven geven vermindert dag na dag omdat het zo’n pijn begint te doen en niet meer voldoende is.
Ik hoor graag jullie ervaringen, meningen, suggesties!