11 Reacties

19 dagen geleden

Hey ik weet niet of je dit kent? "Cluster colven" Heeft bij mijn schoonzus goed geholpen om haar productie omhoog te krijgen. Welke kolf gebruik je?

19 dagen geleden

Reactie op diny824

Hey ik weet niet of je dit kent? "Cluster colven" Heeft bij mijn schoonz ...
Hey, Ja heb hier al van gehoord maar omdat het zo’n pijn doet zie ik dat momenteel niet zitten. Kolf momenteel met de elvie stride dubbel een 20 tot 30 minuten en dit is echt aftellen naar de laatste minuut voor mij

19 dagen geleden

Reactie op Axelle H

Hey, Ja heb hier al van gehoord maar omdat het zo’n pijn doet zie ik dat ...
Ik heb ook last gehad met de elvie kolf. Ik ben overgestapt naar de medela en ik ben daar mega content van. Kan zijn die u borstkoppen te klein zijn waardoor dat u borst eigenlijk fijn geknepen word en daardoor pijn doet. Ik denk dat het misschien handig is om eens kolven te gaan proberen en zo eens kijken voor andere kolf?

18 dagen geleden

Ik ben ook bij een kolfconsulente geweest. Zij gaat echt kunnen helpen met kijken of je toestel nog goed werkt en of je de juiste maat hebt.

18 dagen geleden

Reactie op Jolien0987

Ik ben ook bij een kolfconsulente geweest. Zij gaat echt kunnen helpen met ...
Ja klopt die gaat zeker kunnen helpen! Als je je toch beter voelt zou ik eens cluster kolven proberen. Dat is 1 u geduurende 3 dagen

18 dagen geleden

Reactie op Axelle H

Hey, Ja heb hier al van gehoord maar omdat het zo’n pijn doet zie ik dat ...
En als je vaker maar kortere periodes kolft? Ik geef de borst maar kolf af en toe ook wat af maar nooit zo lang.. Max 15minuten per kant en meestal korter want dan ben ik het beu 😅 Maar hier is het wel nog niet de bedoeling dat ze een volledige voeding via fles drinkt gewoon om wat te laten wennen aan de fles 😄

18 dagen geleden

Reactie op LiezeD94

En als je vaker maar kortere periodes kolft? Ik geef de borst maar kolf af ...
Bij fulltime kolven zou ik dat niet doen want als je borsten nooit leeg geraken kan je een borstontsteking krijgen. Over deeltijds kolven ga ik me niet uitspreken, dat is een ander geval natuurlijk.

18 dagen geleden

Opzich is dat het zelfde bik borstvoeding, Normaal zouden ze 15 tot 20 min moeten drinken aan de borst mijn zoon drinkt meestal maar 7min. Dat heeft niets te zien met hoeveel er nog in zit. Het te zien hoe snel ze v

18 dagen geleden

Reactie op diny824

Opzich is dat het zelfde bik borstvoeding, Normaal zouden ze 15 tot 20 min ...
Terug vol zitten hoe laat je ze laat vol zitten. Dan krijg je borstontstekingen Als ik 's nachts niet minstens 1X kolf of mijn zoon 1X aanleg staan ze te gespannen en dan krijg ik borstontstekingen. Het is niet persé het leegkolven maar het het aangenaam houdenb Je kan ook zo doet mijn schoonzus dat Zij kolft telkens maar 15 min en 1X per dag kolft zij dgt 30 min om ze ind "leeg" te maken. Want leeg zijn ze egt nooit. Meestal 's avonds voor ze gaat slapen kolft ze een half uur en zij kolft ook fulltime. Als de klein dan is ietske langer slaapt dat het geen kwaat kan maar kolft zwz na 3-4u opnieuw

17 dagen geleden

Overdag wil mijn dochter enkel van de fles drinken. Ik kolf dan telkens 10min. Heb eens 15min proberen kolven en dat gaf niet meer melk ofzo... Snachts drinkt ze wel nog van de borst, maar ook steeds maar max 10min (vaak maar 1 kant). Oftewel heb ik dus heel veel chance dat ik nog geen borstontsteking heb gehad oftewel zijn mijn borsten gewoon 'leeg' op die 10 minuten? Als ik langer zou moeten kolven gaat het bij mij ook te lastig voelen, na 10 a 12 min zijn mijn tepels er helemaal klaar mee... Ik heb de S12 van joovoo gekozen na een kolfconsult

17 dagen geleden

Reactie op Babyvdh

Overdag wil mijn dochter enkel van de fles drinken. Ik kolf dan telkens 10m ...
Op den duur passen uw borsten zich aan dat is heel normaal