7 Reacties

7 maanden geleden

Ik ken het paniekerig gevoel.. gisteren controle gehad, alles was helemaal in orde 🥰en ben morgen 29 weken. Rond 27 weken heb ik echt dagen gehad dat ik hem maar heeel zacht voelde. En nu ook nog altijd wel de ene dag veel harder dan de andere. Maar toch al wel duidelijker dan toen ik 27 weken was. De hardere en meerdere bewegingen op een dag zijn nu ook wel echt meer maar dus niet elke dag hetzelfde en evenveel (naar mijn gevoel want tel dit ook niet) Mijn gynaecoloog zei gisteren dat er op deze termijn nog geen ritme in zit en dat het heel normaal is dat ik het soms wat minder hard voel. (Ik heb ook wel de placenta vooraan dus voel het ook veel harder als hij ernaast duwt/wrijft of schopt)

7 maanden geleden

Had ik vorige week ook. Zaterdag voelde ik hem niet/amper en maandag op controle geweest. Mijn zorgen geuit en ze zei dat dat ok was. Baby helemaal gezond.. sindsdien zit hij precies geen minuut stil 😜

7 maanden geleden

Bij mij zei de vroedvrouw dat ik pas vanaf 28 weken elke dag beweging zou moeten voelen. Daarvoor kan het inderdaad de ene dag veel zijn en de andere weinig. Vaak hebben we het ook niet door omdat we druk bezig zijn met van alles. Als tip gaf ze mee om iets te eten/drinken met suiker en dan op de linkerzij te gaan liggen moest ik me zorgen maken omdat ik geen beweging voel.

7 maanden geleden

Reactie op Valeriee94

Ik ken het paniekerig gevoel.. gisteren controle gehad, alles was helemaal ...
Als je zo leest, lees je allemaal verschillende dingen. Over het ritme en dergelijk. Sommige apps zeggen dat ze nu wel ritme hebben en dat je ze nu wel elke x goed moet voelen. Dan zeggen gynaecoloog pas vanaf 28weken en op een duur weet ik het niet meer. Ik heb zo hart gefocust daar op

7 maanden geleden

Ik was vandaag eventjes ongerust omdat ik ze bijna nog niet gevoeld had dus even liggen porren op mijn buik en even later was ze daar dan met venijnig harde stampen 🙈

7 maanden geleden

Mijn vroedvrouw raad me altijd aan om niet te tellen maar om een beetje te kijken 'wanneer voel ik de baby meestal' (vb. Auto, savonds in bed, nacht, bij het wakker worden, luide muziek). Eventueel iets suikerrijk drinken/eten en een halfuurtje op je linkerzij gaan liggen. Hou er rekening mee dat de 'stampjes' anders gaan voelen naarmate ze groeien. Ik voel nu eerder bewegingen dan stampjes aangezien hij minder ruimte begint te krijgen in de buik :)

7 maanden geleden

Reactie op Sielvl

Mijn vroedvrouw raad me altijd aan om niet te tellen maar om een beetje te ...
Ja het zijn ook meer bewegingen dan stampend hoor tegenwoordig.