10 Reacties

9 maanden geleden

Ik woon in het zuiden van spanje! Bij mij is het voor eind juni🙏🏼

9 maanden geleden

ik woon in Italië maar kom wel naar België om te bevallen 😅

9 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties! fijn te horen dat ik niet alleen ben. Hoe lukt het jullie contact te houden met familie en vrienden in België? Soms mis ik het wel om in real life over de zwangerschap te kunnen praten met hen!

9 maanden geleden

Mijn ouders komen om de 3 maanden naar hier of wij naar belgie. Spanje is natuurlijk niet zooo ver met het vliegtuig. Ik vind het vooral heel spannend om hier te bevallen omdat de regeks hier toch wel anders zijn dan in belgie…

9 maanden geleden

wij gaan om de +-2 maanden naar België en de familie komt ook wel vaak op vakantie 😊

9 maanden geleden

ik woon in Zwitserland. ik vind het vooral moeilijk als mensen dingen vragen die "normaal" zijn in België maar hier niet en ik dan niet kan antwoorden of ze zeggen dat ik "lieg" en ook gewoon kan zeggen als ik er niets over kwijt wil. Hier doen ze bv geen NIPT, enkel ETT en dat is zonder geslacht, waardoor we op de echo moeten wachten. ook ouderschapsverlof kennen ze hier niet. Geeft me soms wel wat stress om altijd alles opnieuw uit te moeten leggen :(

9 maanden geleden

Reactie op Molly

ik woon in Zwitserland. ik vind het vooral moeilijk als mensen dingen vrage ...
hi, ik woon ook in Zwitserland en heb wel de NIPT gehad. dit omdat de ETT te riskant is. nu, anders hadden wij het zowiezo gedaan. Ik vind de nipt veel betrouwbaarder. wat bedoel je met geen ouderschapsverlof? ik heb 16 weken en mijn man 2 weken.

9 maanden geleden

Reactie op abab24

hi, ik woon ook in Zwitserland en heb wel de NIPT gehad. dit omdat de ETT t ...
hi, onze echo en ETT waren heel erg positief, waardoor de NIPT niet nodig was. Had men wel zelf kunnen aanvragen, maar werd niet aangeboden. Ouderschapsverlof is geen bevallingsverlof. ouderschapsverlof zijn in België bv 4 maanden tot je kind 12jaar is. ook zijn het in Zwitserland maar 14 weken betaald bevallingsverlof, de laatste 2 weken (14+2) zijn onbetaald, tenzij jouw werk bijbetaalt natuurlijk.

9 maanden geleden

Reactie op abab24

hi, ik woon ook in Zwitserland en heb wel de NIPT gehad. dit omdat de ETT t ...
hi, onze echo en ETT waren heel erg positief, waardoor de NIPT niet nodig was. Had men wel zelf kunnen aanvragen, maar werd niet aangeboden. Ouderschapsverlof is geen bevallingsverlof. ouderschapsverlof zijn in België bv 4 maanden tot je kind 12jaar is. ook zijn het in Zwitserland maar 14 weken betaald bevallingsverlof, de laatste 2 weken (14+2) zijn onbetaald, tenzij jouw werk bijbetaalt natuurlijk.

9 maanden geleden

Reactie op Molly

hi, onze echo en ETT waren heel erg positief, waardoor de NIPT niet nodig w ...
ja, mijn werkgever betaalt die 2 extra weken. Daarom dat ik er 16 heb.