Hey lieve mama's
Hier een redelijke bezorgde mama die niet wat er moet doen of als het überhaupt oké is wat mijn baby aan het doen is .
Gisteren is ons dochtertje 13 weken en ineens out of the blue. Gaat die zelfstandig zitten 😱 . We hebben geprobeerd om haar terug neer te leggen maat ee trek haar zelf in zit positie. Ze verkrampt ook elke spier zodat we haar nie kunnen neerleggen.
Is dit oké? Of is dit slecht of is dit normaal of wat moet ik doen. Als we ze neerleggen weent ze als de tv op straat. Ze wil precies tv kijken.
Hier onder een foto.
Liefs een bezorgde mama 😔
Echt zelfstandig zitten nog niet, maar ons mannetje van 12 weken keert zich ook in bochten om mee tv te kunnen kijken 🫣
Greys anatomy momenteel, misschien leert hij er al iets van 😅
Ons meisje van 12 weken zit nog niet volledig zelfstandig maar gaat wel al "rechtzitten" als ze tege mij aanzit (ipv tege mij te leunen)
En mee tv kijken probeert ze ook altijd te doen (we kijken the walking death atm dus proberen haar wel echt weg te draaien😅)
Ons meisje van 12 weken zit nog niet volledig zelfstandig maar gaat wel al ...
Hier is het maja de bij en sponsbob. 😅. Ma kan dit kwaad als ze dit zelf doen. We zijn er wel altijd bij maar heb er toch wat schrik rond, voor haar rugje 🙈
Dit had ik gelezen in een artikel
"...Maar voor een bepaalde leeftijd kan je baby beter niet in de zithouding zetten, omdat dit niet wenselijk is voor hun ruggengraat.
Pas als je baby zelf in de zitpositie kan komen, is de rug klaar om in de zithouding te zitten, daarvoor nog niet! "
Als ze zelfstandig gaat zitten, zou haar rugje zogezegd sterk genoeg zijn, maar als ik jou was zou ik wel even polsen bij kinderarts, kine of osteopaat
Onze dochter is 11 weken en doet dit ook al. Ze houdt het wel geen minutenlang vol. Dan zakt ze wat door. Wij hebben haar een bumboo zitje gekocht zo is ze wat ondersteunt en zetten haar daar even in als ze liever even rechtzit.