31 Reacties
6 maanden geleden
Mijn dochter lag ook in stuit en uiteindelijk met keizersnede bevallen. Heb toen nooit gehoord op op handen en knieën te gaan zitten dus geen idee of het werkt. Dacht toen wel gehoord te hebben dat zo'n draaiing maar 50% kans heeft op slagen. Geen idee of het klopt want ik heb dit nooit laten doen
6 maanden geleden
Bij mij ligt de baby in dwarsligging (nu 32 weken en 3 dagen) hebben ze vandaag gezien. De gynaecoloog stelde ook wat oefeningen voor. Ze zei dat er wetenschappelijk niets bewezen was maar dat we het maar konden proberen om door enkele oefeningen zoals handen en knieën zitten de baby misschien nog juist te laten liggen... Als dit niet lukt, zou ze ook proberen om op 36 weken de baby te draaien. Ik kreeg wel zelf de keuze of ik dit wou laten doen of niet. Ze zei dat het geen deugd zou doen en dat het inderdaad 50% kans is dat het zou lukken om de baby te laten draaien.
6 maanden geleden
Reactie op U L
Dankjewel voor uw reactie. Duwde u kindje ook zo op de maag?
Ja idd, vooral aan mijn ribben en mijn maag dat ik het voelde. Nu mijn tweede zwangerschap (ongeveer 31 weken) en voorlopig ligt hij nu wel goed en merk echt een heel verschil in hoe je dit voelt
6 maanden geleden
Reactie op U L
Ja ik snap je… lag tot 5 dagen geleden ook goed en had toen geen last van m ...
Hoop voor jou dat hij nog terugdraait. Ik duim mee
6 maanden geleden
Reactie op U L
Ooh dat zei de mijne niet… ze was er echt van overtuigd dat hij nog zou dra ...
Ze zei gewoon dat ik eens op internet moest zoeken naar tips. En vond deze al... Geen idee of ik dit nog ga kunnen, maar ik kan het maar proberen é. Ze zei ook dat er nog tijd en ruimte is dus dat het ook misschien spontaan nog kan draaien en dat ik mij geen zorgen moest maken. Ze wil gewoon steeds alles bespreken en daar ben ik wel blij om.
6 maanden geleden
Die van mij ligt ook nog niet goed, als die bij de volgende echo nog niet goed ligt gaan we de verdere opties bespreken...
Bij mij had de gynaecoloog de tip gegeven als ik hem voel bewegen om op mijn zij te gaan liggen, dan heeft die meer bewegingsruimte om de draai te maken. Misschien kan je dat ook proberen? Ik ga jouw tips ook meenemen de volgende dagen :-)
6 maanden geleden
Op youtube kan je veel oefeningen vinden! 🤗 mijn vroedvrouw gaf me ook de tip om als je de baby voelt duwen met het hoofdje (bij mij ook in de ribben) dan we eventueel met muziek en massage kunnen proberen te ‘duwen’ en lokken of eventueel eventjes ijs leggen. (Ze hebben niet graag koude) en zo kan je ze extra stimuleren. Je kan ook langs de osteopaat gaan om je bekken beetje voor te bereiden op een draai. Of moxatherapie zou ook kunnen helpen.
Mijn baby ligt ook in stuit. Voorlopig heb ik nog geen succes met alle tips en oefeningen maar ik ken wel veel mensen waarbij het wel hielp! 🙏