Hallo, mijn zoontje is 6 weken (wel 8 dagen te laat geboren dus in theorie al 7 weken?). Ik geef borstvoeding en dit ging goed tot een kleine 2 weken geleden. Hij begon plots veel te lossen en telkens opnieuw aanhappen, aan mn tepel trekken met z’n mondje en die soms ook laten schieten (auw), met zijn vuistjes kloppen op me terwijl hij aan het drinken is en uiteindelijk begint hij soms zelfs te wenen en maakt hij zich precies echt kwaad. Ik haal hem dan even van de borst en hou hem recht. Soms laat hij dan een boertje (ik denk dat hij veel lucht binnen neemt door altijd opnieuw aan te happen) maar soms weent hij gewoon verder en begint te wriemelen of zich op te spannen. Ik probeer hem dan opnieuw aan te leggen, soms lukt dit en drinkt hij weer even tot hij dan opnieuw precies kwaad begint te worden. Ik vind het heel moeilijk om te weten wat er nu juist is. Voordien viel hij in slaap aan mn borst en wist ik ook dat hij genoeg gedronken had. Nu beslis ik soms na 30 minuten dat we gewoon stoppen want is voor ons beide alleen maar frustrerend heb ik het gevoel. Ik geef dan zijn tuutje maar is ook niet altijd een succes. Hij valt niet zomaar meer in slaap. De vroedvrouw heeft tips gegeven die ik inmiddels allemaal al geprobeerd heb maar geen beterschap brengen: huid op huid, andere houding, eerst wat manuele kolven zodat de melk niet te snel komt voor hem, elke 5 a 10 min wisselen van borst zodat de melk snel genoeg blijft komen voor hem, voeden in donkere stille ruimte, voeden met een speeltje om hem af te leiden,… Het is geen kma en hij heeft ook geen spruw. Krampjes misschien een beetje maar merk ik niet echt veel van. Iemand die iets gelijkaardigs meegemaakt heeft en weet wat er zou kunnen zijn?