13 Reacties

2 maanden geleden

Hey, ik heb net hetzelfde met mijn dochtertje meegemaakt. Momenteel is ze 5weken. Ik heb tijd nodig gehad om elk signaal van haar te begrijpen. Bij mij werd ze kwaad en wou ze niet verder drinken door krampjes. Ik hield dan een pauze van 10min waarna ze een volle pamper kreeg. Als ik haar aanleg is haar buikje tegen het mijne, hierdoor heeft zij de nodige druk (hulp) tegen haar krampjes en heeft ze het in een mum van tijd in haar pamper gedaan :-). Kan dit misschien de oorzaak zijn? Vooral niet opgeven! Je zal zeker ondervinden wat de oorzaak is.

2 maanden geleden

Hey, mijn zoontje is ook 6 weken maar ook 8 dagen 'te laat' geboren. En identiek dezelfde situatie hier! 😅 Heel frustrerend... Niks leek te helpen. Tot ik nu zijn wakkertijden ben beginnen bijhouden bleek dat hij eigenlijk gewoon veel te weinig sliep waardoor hij 'lastig' was en aan de borst wou om te sussen ipv drinken maar dan melk binnen kreeg en ook lucht waardoor hij krampen etc kreeg en daardoor kon hij dan weer niet in slaap geraken waardoor hij nog meer gefrustreerd werd. Vicieuze cirkel... Nu ik hem na een uur wakker echt actief terug in slaap probeer te sussen, soms aan de borst maar soms ook niet, is het zo-veel beter. Tis echt een andere baby nu hij voldoende slaap heeft en de borstvoeding gaat ook beter! Hopelijk heb jij hier ook iets aan.. Succes 🤞🏼

2 maanden geleden

Hier hetzelfde! Mega frustrerend. Bij mij drinkt ze daardoor ook kort/weinig en heeft ze vaker honger. Helaas geen tips want zelf ook alles al geprobeerd. Het was even beter maar nu opnieuw huilen/boos worden. Soms als ik haar naar de borst breng begint ze al te huilen, ik denk dat ze dan niet wilt maar ze krijgt naar mijn beleving ook niet genoeg binnen… ik kolf dan af en geef dat en dat werkt wel. Het is dus wel iets dat met de borst te maken heeft. Kolf je ook wel eens af en geef je dat? Mijn meisje is bijna 6 weken maar ook met 41 weken geboren.

2 maanden geleden

Reactie op Nenaaj

Hey, ik heb net hetzelfde met mijn dochtertje meegemaakt. Momenteel is ze 5 ...
Dankje voor je reactie :) Wat deed je dan juist met haar tijdens die pauze? Bleef ze tegen je liggen of hield je haar recht of …? Ik leg hem ook altijd aan met z’n buikje tegen me dus die druk heeft hij. Ik probeer positief te blijven en te begrijpen wat de oorzaak is want verder lukt de borstvoeding wel goed. Productie is goed, hij hapt goed aan (of tot 2 weken geleden toch) dus ik zou het heel jammer vinden als we moeten stoppen.

2 maanden geleden

Reactie op Elise2800

Hier hetzelfde! Mega frustrerend. Bij mij drinkt ze daardoor ook kort/weini ...
Ik ben nadat het een week zo moeilijk ging, begonnen met 1x afkolven en dit in een flesje geven. Mn partner geeft dit dan. Tijdens dat flesje is hij wel rustig. Soms drinkt hij nadien wel nog van de borst omdat hij nog niet genoeg heeft. Hij zit mooi op gewicht volgens kind en gezin en de vroedvrouw dus hij krijgt gelukkig wel voldoende binnen. Maar soms is het echt moeilijk om te weten of hij genoeg heeft. Hij drinkt nu al flesjes van 120 ml terwijl volgens de formule 90 ml voldoende zou zijn 😅

2 maanden geleden

Reactie op H_nn_h

Dankje voor je reactie :) Wat deed je dan juist met haar tijdens die pauze? ...
Ik leg haar dan rechtop op mij en blijf wachten totdat ze haar ding heeft gedaan. Soms is het ook boeren. Ik wacht totdat ze een van beide heeft gedaan, ze begint dan ook terug te zoeken 🤭

2 maanden geleden

Reactie op Elise2800

Hier hetzelfde! Mega frustrerend. Bij mij drinkt ze daardoor ook kort/weini ...
Mijn vroedvrouw heeft me toen ik dit meemaakte aangeraden om af te wachten. Enkel op haar vraag te geven. En inderdaad ze begon terug te drinken. Wij maken echt voldoende melk aan als wij voldoende drinken en eten. Dus zeker niet twijfelen. Je ziet ook na het kolven dat je voldoende hebt. Masseer uw borst als je aanlegt zodat het vlotter gaat.

2 maanden geleden

Hoi, ik had soortgelijke situatie bij men eerste kindje een aantal keer voor. De eerste keer was is gewisseld van douchegek en die zal een andere geur of smaak hebben gegeven. De tweede keer was ik gewisseld van afwasmiddel (tepelhoedje).. misschien kan je eens denken in die richting? Mijn tweede kindje nu, laat ook los en is wat vervelend als er een boertje vast zit of als ze echt genoeg heeft terwijl ik haar maar blijf aanleggen. Soms bij een sprongetje kunnen ze ook moeilijk drinkgedrag vertonen.

2 maanden geleden

Hier was dit omdat ze genoeg had en gwn niet meer wou drinken. Als ik bleef proberen en ze bleef dan wat drinken kreeg ze lucht binnen door haar zo boos te maken en krampjes omdat er eig overvoed werd... Ik stop dan , boertje en dan tutje want ze heeft enorme zuigbehoefte.. wat ik eerst verwarde met honger.. Ze is nu bijna 7w oud. Moet wel zeggen 30 min? Drinken Jullie kindjes dan echt telkens zo lang ? Hier nu ongeveer 5min per borst en klaar. En aangezien ze heeeel goed bijkomt denk ik echt wel dat dit voldoende is. Sinds ik haar minder lang voed en tutje geef is ze helemaal veranderd en ipv Boze en gefrustreerde baby heb ik nu een super blije meid die de hele dag lieve lachjes geeft als je tegen haar praat ☺️

2 maanden geleden

Reactie op nahlie

Hier was dit omdat ze genoeg had en gwn niet meer wou drinken. Als ik bleef ...
Hier drinkt ze ook 10min 1 borst en dan lost ze steeds en wordt ze boos dus dan geef ik haar tutje voor te zuigen want honger heeft ze dan niet meer en de keer nadien krijgt ze dan de andere borst :) enkel als ze half slapend drinkt dan hangt ze er wat langer aan maar dan hoor ik haar ook trager drinken dan als ze wakker is dan kan het precies allemaal niet snel genoeg gaan voor mevrouw 😅

2 maanden geleden

Reactie op nahlie

Hier was dit omdat ze genoeg had en gwn niet meer wou drinken. Als ik bleef ...
Normaal drinkt hij 15 a 20min aan 1 borst. En dan af en toe nog eens kleine 10min aan andere borst. Amai 5min per borst, zalig, vooral voor ‘s nachts! Stopt ze dan vanzelf na 5min of stop jij de voeding?

2 maanden geleden

Reactie op H_nn_h

Normaal drinkt hij 15 a 20min aan 1 borst. En dan af en toe nog eens kleine ...
In het begin was het ook zo lang hoor. Maar naar maten de weken vorderen is het korter geworden. Snachts ben ik ong een 30 tal min wakker met haar. Eerst verversen en dan drinken. En dat is ong 5 max 10 min per borst. ☺️ Ze stopt vanzelf eig. Ze laat dan enkele keren los en dan weet ik van oke. Nu boertje en andere borst en nadien terug boertje en tutje en dan is ze meestal direct terug vertrokken. Gelukkig ikzelf ook 😂

2 maanden geleden

Hier idem, begint goed met drinken maar na enkele minuut begint hij te trekken en los te laten. Hij word dan ook boos en geraken alletwee gefrustreerd 🫣 Ik heb in de frigo altijd wat afgekolfde melk staan, die geef ik hem dan omdat ik hier wel duidelijk merk dat hij niet genoeg heeft (blijft zijn handen opeten 🫢) Ik kolf dan nog na. Volgens de vroedvrouw ligt dit aan de toeschietreflex wat niet voldoende is en hij op gang probeert te trekken door aan de tepel te trekken.. wat warmte op de borst zou helpen om dit op te wekken Ik grijp merk ik zelf snel naar de kolf (hier komt de baby ook wel slecht bij in gewicht waardoor ik snel paniek heb dat hij te kort komt)