20 Reacties

7 maanden geleden

Ik heb dit ook, maar zolang het kindjes gezond is zou ik me Er ni veel van aan trekken en zo lang het gynacoloog niks zegt zou ik ook ni stressen

7 maanden geleden

Heb je ook uw suikertest al gedaan? Ik had dit voor en mocht niet overtijd gaan, wat ik heel jammer vond.

7 maanden geleden

Ik had vorige week echo op 24+3 en kreeg dezelfde boodschap, hij woog toen iets meer dan 800 gram. Mijn gynae vroeg of mijn partner en/of ik kloeke baby's waren bij de geboorte, dit zou blijkbaar een verklaring kunnen zijn. Ik snap dat je dit ergens eng vindt (had ik ook), maar aan de andere kant denk ik dan dat hij vlot aansterkt en das positief? 😊

7 maanden geleden

Ik ook! 25w, 33cm, 865gr en lange benen :) Ze liet verstaan dat er dan een kans bestaat dat hij vroeger zou komen omdat hij een weekje voor zou zijn. Die kilo's tikken bij mij ook vlot aan, hoewel ik niet zot doe maar ook niet dat ik oplet zoals anders als de zomer eraan komt. Ik denk dat t voor iedereen gewoon verschillend is en er geen ideaal bestaat. Als je echt overdrijft of t extreem is de groei zullen ze ons wel waarschuwen denk ik dan? 😀

7 maanden geleden

Reactie op Nenaaj

Heb je ook uw suikertest al gedaan? Ik had dit voor en mocht niet overtijd ...
Ik ga morgen, ben benieuwd! Als alles in orde is ga ik mij niet teveel zorgen maken om mijn zware baby 😅

7 maanden geleden

Ik heb al vaak gelezen dat dit zeker nog kan veranderen in het laatste trimester. Dat die forse groei nu niet per se betekent dat de baby waanzinnig groot of zwaar zal zijn tegen week 40 😜 Zelfs op dit forum heb ik al zulke dingen gelezen, dat je je van een beetje boven of onder de curve niet te veel zorgen hoeft te maken. Wat telt, is hoe groot ze uiteindelijk zijn eind trim 3.

7 maanden geleden

Hier 26w +1 en 1kg135.

7 maanden geleden

Hier 27+5w en 1kg200, hij zit op P65 🙈 gyneacoloog vond het niet té of alarmerend.. Kan ook nog veranderen zei ze! Want tijdens de 20w echo zat hij maar op P49.

7 maanden geleden

Hier 24+3 en hij weegt 780 gr, gynaecoloog zei ook direct dat hij boven de curve zat maar niet meer uitleg bij gekregen 😅

7 maanden geleden

Reactie op Bebecoco

Hier 27+5w en 1kg200, hij zit op P65 🙈 gyneacoloog vond het niet té of ala ...
Wat wil die p waarde eigenlijk zeggen heb ik nog nooit van gehoord.

7 maanden geleden

Is dit 21cm en 672gram? Ben vergeten wat juist gezegd werd en dit lijkt me nu zo klein voor 24weken gynaecoloog zee alles wel normaal is

7 maanden geleden

Ik heb ook een stevig meisje tot nu toe. Nu net 27 weken en ze is al iets van 1.2 kg. Maar de gyn zei ook dat het niet betekent dat ik een kindje van 4 kg ga krijgen. Kan ik inderdaad nog stabiliseren of dat ze er gewoon naast zitten. Ik en mijn man zijn beiden niet groot of stevig.

7 maanden geleden

Reactie op JulieEentweedrie

Is dit 21cm en 672gram? Ben vergeten wat juist gezegd werd en dit lijkt me ...
U foto is een beetje onduidelijk

7 maanden geleden

Reactie op Yentl 🤍

Wat wil die p waarde eigenlijk zeggen heb ik nog nooit van gehoord.
Dat is het percentiel. Het gemiddelde is P50 dus dat wil zeggen dat 50% van de baby's kleiner is en 50% van de baby's groter. En ze meten dat eigenlijk voor verschillende delen van het lichaampje van de baby om te weten hoe goed de baby groeit

7 maanden geleden

Ik probeer nog eens is scherp maar als ik deel wazig :/

7 maanden geleden

Waar zie je die p waarde dan staan??? Ik zie het precies nergens

7 maanden geleden

Reactie op Michèle90

Waar zie je die p waarde dan staan??? Ik zie het precies nergens
Geen idee, op CoZo ergens misschien? Mijn gynaecoloog zegt me dat altijd tijdens de echo dus ben het zelf nog nooit gaan opzoeken 🙈

MOD

7 maanden geleden

Reactie op Yentl 🤍

Hier 26w +1 en 1kg135.
Zwanger van een jongen?

7 maanden geleden

Reactie op Rnnuo

Zwanger van een jongen?
Ja dat klopt.

MOD

7 maanden geleden

Reactie op Yentl 🤍