12 Reacties
3 maanden geleden
Als hij heel beweeglijk is, kan je hem proberen inbakeren. Tuutjes kunnen ze totaal nog niet inhouden, tenzij ze rustig op hun rug liggen of je ze zelf telkens teruggeeft. 's Avonds lastig doen, is bij veel kindjes een dagelijks terugkerend fenomeen. Om te gaan slapen kunnen rituelen ook wel helpen, elke keer ze moeten slapen (ook overdag) hetzelfde proberen doen en dan gaan ze dat op den duur herkennen.
3 maanden geleden
Reactie op Anelll
Ik geef flesjes, en wat is jullie ritueel van de baby?
Een echt ritueel zou ik het niet noemen 🙈
Ik ververs haar pamper en doe haar pyjama of slaapzakje aan en dan geef ik haar nog 1x borstvoeding vroeger beneden in de zetel nu op haar kamer en dan gaat ze mee naar onze kamer en leg ik haar in de co sleeper met haar knuffeldoekje en soms haar tutje maar dit wilt ze niet altijd en spuwt ze in haar slaap zowizo uit 😅 wij gaan dan ook slapen er brand wel standaard een zoutlamp zodat ik haar een klein beetje kan zien en meestal hou ik nog even haar handje vast als ik ook in bed lig of leg ik mijn hand op haar buik en valt ze zo in slaap..
3 maanden geleden
Bij ons ook datzelfde probleem, hij lijkt alleen bij mij te willen slapen. Afgelopen nacht hebben we geprobeerd hem eerst in zijn inbakerslaapzakje (gewoon slaapzakje zonder armpjes) te steken en dan eten te geven, na het eten dommelde hij in en kon ik hem gewoon wegleggen in de cosleeper. Het is heel de nacht gelukt, zo voelde hij precies nog mijn geborgenheid in dat grote, koude bedje.
Geen idee of dat blijft werken natuurlijk 😄
3 maanden geleden
Het zwaaien met de armpjes duidt bij onze zoon meestal op honger. Soms willen ze wat vaker drinken of hebben ze nog niet genoeg gegeten. Of mss is het last van de maag én krampjes, dan zijn ze ook onrustig en willen ze drinken.
Probeer je kindje goed te laten boeren. En bespreek evt de voeding met de kinderarts?
De voeding is vaak een hele zoektocht 😌😌
3 maanden geleden
Mijn meisje slaapte ook niet veel in het begin. Na 10 dagen zei de vroedvrouw dat het gewicht terug aan het zakken was. Dan hebben we melk bijgegeven (via bijpompen). Eenmaal ze de juiste hoeveelheid melk had, begon ze wel veel te slapen. Dus achteraf gezien was het weinige slaap door niet genoeg voeding.
Maar dat kwaad maken deed ze niet, ze was meestal vrij rustig
3 maanden geleden
Voor de krampjes
Mama natura in de apotheek gaan halen
Worden ze rustig van. Helpt mega goed.
En eventueel inbakeren voor het gaan slapen.
Dat hielp bij mijn dochter ook goed..
Soms kan het ook zijn dat hij nog wil knufflen.
Nu met onze zoon merk ik dat vooral tussen 12 en 2 's nachts voeden en aandacht knuffelen en bezig zijn. En daarna slaapt die mooi tot de volgende voeding.
3 maanden geleden
Reactie op Anelll
Ik heb dit sinds vandaag ook beginnen doen! Hoeveel melk gaf/geef je?
Gewicht in gram gedeeld door 6. Dat is de daghoeveelheid. En dan is het afhankelijk van hoevaak he eten geeft. Heb de baby wel altijd voor en na bv gewogen. Verschil bijgeven via flesje