Dag mama's, we zitten hier een beetje met de handen in het haar als het op de avonden aankomt... het is telkens een gevecht met onze meid (13w) om haar in slaap te sussen. Het avondritueel start om 18u met pyjama aandoen, drinken, liedje zingen, witte ruis en inbakeren. Dit zodat ze zeker ten laatste tegen 19u vertrokken zou zijn. Het heeft echter allemaal geen baat. Ik hou overdag nochtans rekening met wakkertijden en slaap (niet teveel, niet te weinig). Zo tegen 22u lijkt zo door te hebben dat het nacht is en gaat ze tamelijk goed slapen.
Het is echter die avond die steeds tot frustraties leidt. Ze vecht zo hard tegen de slaap en eenmaal dat het toch gelukt is, slaapt ze erg licht. Zowel op mama/papa als in haar bed. Gevolg is dat we nooit een rustige avond hebben. Eten gebeurt in shiften. Op dit moment is het me gelijk eender of ze op mij of in haar bedje slaapt. Zolang ze maar slaapt! Wat dan wel geldt is dat alle lichten uit moeten beneden en we muisstil moeten zijn, want anders is ze afgeleid en begint ze rond zich te kijken. Het begint te wegen en brengt ook een grote druk mee op onze relatie als koppel.
Hoe gaat het bij jullie thuis? Leggen jullie de baby in bed of gaat hij/zij mee slapen als jullie gaan slapen? Enige tips?