9 Reacties

één maand geleden

Hey. Dat moet zeer frustrerend zijn. Het kan alleen maar beter worden vanaf hier... Wij doen het volgende: 19:00u: kamer voorbereiden, ruis en klein lichtje opzetten, badje en nadien onmiddellijk de avond fles bij ons in bed. Altijd op dezelfde plek en op dezelfde manier. We zingen een liedje, waarna hij inslaap valt op mij en nadien plaatsen we hem in zijn bedje. Toegegeven, nooit als hij wakker is, want hij valt niet vanzelf inslaap. Elke ochtend staan we tussen 7 & 8 op. Ook al zou hij nog slapen (wat hij nog zelden doet), maken we hem wakker. Dutjes overdag met licht en lawaai. Zodat hij het verschil kent.

één maand geleden

Hallo Wij zaten met hetzelfde probleem. De vroedvrouw is hiervoor even langs gekomen om wat uitleg te geven. Volgens haar zou een baby tot ongeveer 4 maanden de nacht ingaan rond 22u, dus dat lijkt jouw kindje ook te doen. Wij laten de dagen nu gewoon op ons afkomen. Wil hij 's avonds slapen, dan is dat in het park, wil hij het niet, dan gaat hij in de wipper of op de speelmat. Inderdaad, meestal geen rustige avond dan... Rond 21u30 gaan we naar boven voor ons ritueel, leg in hem nog even aan en gaan we de nacht in. Heel veel succes!

één maand geleden

Waar doe je het avondritueel? Wij doen ongeveer hetzelfde, in zijn kamer en in het donker… dus naar kamertje gaan, donker maken, witte ruis aan, inbakeren en fles geven, dan in bed leggen en hij slaapt. Hij slaapt overdag wel niet meer na 17u… dus als we ermee naar boven gaan rond 18u45, dan slaapt hij om 19u30. Ik moet wel zeggen dat hij bij ons overdag super moeilijk en weinig slaapt… dus hij is in de avond wel echt moe.

één maand geleden

Hier is het. Slapen om 22uur. Soms 23uur. Eten geven in ons bedje. Erna in zijn co sleeper leggen en die is vertrokken tot 8uur a 9uur smorgens. We zijn stilletjes wat aant opschuiven naar 20uur. Omdat ik binnenkort terug ga werken. Morgen 12 weken hier.

één maand geleden

Bij ons meisje hetzelfde. De laatste bv 22u in onze kamer met klein kampje en white noise op de achtergrond. Dan slaapt ze vaak door tot 6:30 of met 1 nachtvoeding tot 8:30. Willen we ze vroeger in bed krijgen, al vaak geprobeerd, heeft het geen zin. Ze ligt te lachen en te brabbelen in haar co-sleeper. Dus hier ook pittige avonden, maar geruste nachten. Ze is morgen 12wkn.

één maand geleden

Ons zoontje slaapt na zijn voeding van 18u op mij tot zijn voeding van 22u30 en pas nadien gaat hij naar de cosleeper. Het huilen vindt bij ons dan rond 22u30 plaats maar denk dat dat is omdat hij op dat moment heel moe is. Dutjes overdag zijn hier een gevecht dus tegen de avond is hij altijd oververmoeid. 🫤 Ik kan je dus niet helpen maar wel zeggen dat jullie niet alleen zijn. Hij eist hier ook dat hij op mij kan slapen, dat het donker is en dat er niet te veel geluid is. Ik kijk dus Familie met ondertitels en daarna luister ik podcasts met mijn oortjes in 🙈

één maand geleden

Ons zoontje, 16w nu, gaat ten vroegste om 22u slapen, na zijn laatste voeding. De uren daarvoor is hij meestal lastig omdat hij overdag zo goed als niet slaapt, maar 's avonds wil hij enkel op ons slapen. Meestal zit ik dan in de zetel voor tv en valt hij op mij in slaap. Hem verleggen naar park of bedje heeft geen zin, hij wordt onmiddellijk terug wakker en is dan nog lastiger dan ervoor. Alles na 22u lukt echter zeer goed. We zorgen dat de kamer klaar is en het al donker is met zijn nachtlampje aan en als we hem dan in bed leggen, is hij altijd binnen de 5min rustig. Maar vroeger dan 22u heeft dus totaal geen zin bij ons voorlopig... Heel vaak heeft hij zo wel geen nachtvoeding meer nodig, dus heb ook liever dat hij later gaat slapen en doorslaapt, dan dat hij vroeger gaat slapen en ik 's nachts moet opstaan...

MOD

één maand geleden

hey! Ik begrijp je volledig dat dit doorweegt, zowel als jullie als koppel maar op jezelf. Blijf je nog even bij je kindje als je haar in haar bedje legt? Ze voelt alvast aan dat jullie weg zijn en wil dan ook het liefst dat ze bij mama en papa is. Ik zou dat even proberen. wat ook nog kan helpen is misschien nog een flesje geven? Meestal worden ze ook wel moe na een flesje. Succes!

één maand geleden

Herkenbaar! Hier hebben we alles losgelaten... Soms valt ze nu wel om 20u in slaap in onze armen, maar nog zonder pyjama en slaapzak dan. Meestal is het gezellig met z'n 3 rond 21u a 21u30 naar boven en klaarmaken. Nog wat zingen, borstvoeding en hopen dat ze in slaap valt (meestal wel, soms pas rond middernacht). Ze ligt tegenwoordig tussen ons in om de nacht te beginnen (tegen hoofduiteinde zodat ze niet onder lakens kan terechtkomen en ik lig rond haar). Eens ze slaapt praten we nog wat (momenteel voornamelijk over de verbouwingen haha). En dan is het weer heel wisselend. Soms rond middernacht al eerste nachtvoeding, soms pas rond 2u. Gemiddeld geef ik nog 2 a 3x eten snachts, maar we slapen gelukkig allebei snel terug in. Dit is dan tot ongeveer 7u. Ik vraag me soms echt af hoe zij zo vrolijk is, want overdag zijn de dutjes echt miserie...