12 Reacties
2 maanden geleden
Ik wacht altijd tot hij slaapt om hem in de auto te zetten, dus ik wieg dan even met de maxi cosi en dan zet ik hem pas in de auto, hopelijk vindt je snel een oplossing want dat is inderdaad niet fijn
2 maanden geleden
Weent hij ook als je bij hem zit?
Meestal is mijn meisje vrolijk en valt ze gewoon in slaap maar soms als ze het moeilijk heeft ga ik naast haar zitten en hou haar handje vast, wrijf over haar wangetje en praat tegen haar dan kalmeert ze terug..
Dit lukt natuurlijk alleen als mijn vriend rijd 😅 als ik alleen onderweg ben probeer ik ze te kalmeren gewoon door te babbelen en soms zet ik mij even aan de kant (ik zit dicht tegen mijn stuur en kan niet aan haar zonder mijn stoel naar achter te schuiven maar dan kan ik niet meer aan mijn pedalen.. dus stoppen is dan de enigste optie)
2 maanden geleden
Reactie op diny824
Een spiegeltje om naar zich zelf te kijken.
Of misschien in een autstoel z ...
Hij is nu 6 weken, dus denk nog wat klein voor een autostoel 🫢 heeft nog wel echt steun aan zijn nekje nodig
Spiegeltje heeft hij ook voor hem hangen
Iedereen zei altijd in de auto zetten, dan worden ze rustig. Hier is het tegenovergestelde 😅
2 maanden geleden
Reactie op LiezeD94
Weent hij ook als je bij hem zit?
Meestal is mijn meisje vrolijk en valt ze ...
Als ik bij hem zit en geef hem continu zijn tutje stopt hij wel na verloop van tijd, maar gelijk je zegt. Kan alleen als mijn vriend erbij is en meestal ben ik er alleen op uit omdat hij terug werken is 🤭
Om boven zijn gekrijs uit te komen moet ik echt al bijna schreeuwen 😅, is echt super zielig. Hoop dat hij snel zijn gemak in de auto kan vinden
Kan idd ook niet aan de baby als ik zelf rij, dus moet ook uitstappen en dan troosten maar werkt echt maar voor enkele minuten 😕
2 maanden geleden
Reactie op shani93
Als ik bij hem zit en geef hem continu zijn tutje stopt hij wel na verloop ...
Ocharme 😔
Misschien dan eens proberen om al slapend te vertrekken zoals hier al vernoemd was?
Het is soms echt zoeken hè..
hopelijk worden de ritjes snel aangenamer zowel voor hem als voor jou! 🍀
2 maanden geleden
Reactie op shani93
Hij is nu 6 weken, dus denk nog wat klein voor een autostoel 🫢 heeft nog w ...
Alle kindjes zijn anders.
Er zijn auto stoelen voor groepen 1/2/3
Mijn zoontje is ook 6 weken en zit ook in zo'n stoel.
Ik geef borstvoeding,
Wat bij mijn dochter ook hielp (wel met ernaast te zetten want vasthouden kon ze zelf nog niet)
Een tutje met bevoren melk in om op te sabbelen.
(Gebruik ik eveneens voor de tandjes met fruit en melk in).
Een ballon ligtjes opblazen (met mer gas niet de mond) en vast maken een de armpjes/ beentjes kan voor afleiding zorgen.
Een beetje proberen inbakeren.
Daar worden ze algemeen rustiger van.
Proberen te laten slapen voor dat je de auto in stapt.
White noise gebruiken
Of sensory tv laten kijken? Wel heel vroeg voor tv te laten zien maar als mijn dochter 2j geleden ontroostbaar was en ik wist mezelf geen raad meer heb ik die tip gekregen en heeft dat wel goed geholpen.
Dan is dansend fruit en groenten 🤣
2 maanden geleden
Reactie op diny824
Alle kindjes zijn anders.
Er zijn auto stoelen voor groepen 1/2/3
Mijn zo ...
Dan misschien toch eens in de winkel gaan informeren naar de verschillende autostoelen, alles beter als een baby die overstuur is 🫣
Ik ga je tips zeker eens uitproberen, bedankt!
2 maanden geleden
Heb je al gedacht om de maxi cosi op de passagiersstoel vooraan te zetten? Dan kan je aan je baby om de tut te geven en te troosten.