6 Reacties

10 maanden geleden

Ik ben ondertussen ook de 13 weken voorbij en ook bij mij blijft de angst. Ik denk dat dit gaat blijven tot wij ons zoontje vast kunnen nemen en dan nog …

10 maanden geleden

Ik ben bijna 17 weken zwanger maar door een onderliggende auto-imuunziekte bij mij is dit een hoogrisicozwangerschap. We zijn in eerdere zwangerschappen al twee kindjes verloren, gelukkig al 1 gezonde dochter van bijna 5❤️ ik weet dus wat het is om je angstig te voelen tijdens je zwangerschap en voel met je mee. Bij mij helpt het enorm om er samen met een psycholoog mee aan de slag te gaan, zij heeft me toch al bepaalde tools geleerd om op moeilijke momenten de angst de baas te blijven. En ik praat er ook open over met mijn gynaecoloog, ook bij haar is er daardoor veel begrip en mag ik extra langs gaan als ik me echt te angstig voel. Ik voel de baby nu ook al heel goed bewegen en dit helpt ook wel echt om rustiger te blijven, je krijgt vanzelf wat meer bevestiging he dan. Blijf het dus zeker niet opkroppen maar praat er over met mensen waar je je veilig bij voelt. Praten helpt echt!

10 maanden geleden

Ja hoor, ik heb het ook. 16+5 vandaag en vvrijdag pas de volgende echo. Na elke echo ben ik een paar dagen 'gerust' en daarna beginnen de gedachten door mijn hoofd te spoken. 'Stel je voor dat er toch iets aan de hand is'... Ook eerste kindje hier en altijd bang dat er iets mis loopt terwijl ik eigenlijk geen reden heb om bang te zijn want ik heb momenteel een droomzwangerschap.

10 maanden geleden

Ik ben 14+6 weken zwanger. Sinds de 12 weken-echo en NIPT ben ik al wat rustiger maar ik ervaar ook nog steeds heel angstige momenten. Lastig want niemand in mijn directe omgeving lijkt dit te begrijpen. Ik krijg altijd te horen dat stress niet goed is voor de baby en dat ik moet genieten van de zwangerschap.

10 maanden geleden

Reactie op Kapatriepien

Ja hoor, ik heb het ook. 16+5 vandaag en vvrijdag pas de volgende echo. Na ...
Ja hier helemaal hetzelfde hoor. Na echo paar dagen gerust en dan komt het weer op. Ik die wel tussentijdse geruststellende echo anders kan ik da niet af en mijn huisarts heeft ook een doppler en helpe ook. Maar wil ze ook niet elke week staan ook al zou hij da nie erg vinden.

10 maanden geleden

Reactie op EDEP

Ik ben 14+6 weken zwanger. Sinds de 12 weken-echo en NIPT ben ik al wat rus ...
Na sinds mijn nipt is het al beter dan ervoor hoor. Maar toch en idd niemand snapt exact wat je voelt alleen mensen die het ook mee maken. Ik hoor het hier ook vaak geniet er van … makkelijker gezegt he. Ga blij zijn als ik ze ga voelen bewegen