13 Reacties
één jaar geleden
Hey
Ik denk dat je best zo weinig mogelijk dingen daarover opzoekt voor jezelf,
Zoek leuke dingen op.
Zoals namen…. Ik denk hoe meer je je er druk in maakt hoe erger je het maakt voor jezelf.
Relax je bent zwanger 😊
Ik zelf ben nu bijna 5 weken en ik heb er ook wel eens aan gedacht maar niet contstant. Probeer te genieten en geloof mij krampen, buikpijn enz… zijn best normaal ik heb ze ook.
één jaar geleden
Ik heb vorig jaar 2 miskramen gehad en heb deze angst ook. Gelukkig voel ik me nu meer zwanger dan toen. Ik had steeds kleine beetjes bloedverlies. Bij mijn zoontje had ik 0 bloedverlies. Dus bloedverlies is voor mij wel het 1ste teken van een miskraam... wat ook niet bij iedereen zo is. Ik heb nu bv al bandenpijn en dit is alleen maar een goed teken! Elke dag langer zwanger maakt de kans kleiner maar nooit onbestaand. Mijn 1ste zwangerschap was zorgenloos. Nu zal ik maar gerust zijn als de baby er is
één jaar geleden
Reactie op Gitte95
Hey, is dit bij jou al beter nu je wat langer zwanger bent? Ik had vorige w ...
Het is al een beetje beter maar ik blijf wel elk kwaaltje of de afwezigheid van elk kwaaltje in vraag stellen. Nu ik het aan meer mensen bekend heb gemaakt, gaat het beter omdat ik het gevoel heb dat het nu allemaal niet meer zo geheimzinnig moet. Als ik vragen heb, kan ik er nu ook met mijn mama en schoonmoeder over praten. Gisteren hebben we trouwens onze eerste echo gehad en meteen het hartje kunnen horen. We zijn minder ver dan we dachte. (7 weken ipv 8 weken) maar ik trek mij op aan het geluid van het hartje.
Hopelijk betert het bij jou ook snel! Veel succes!
één jaar geleden
Reactie op Lynn12345
Ik ben momenteel vijf weken zwanger en ben er ook heel vaak mee bezig, met ...
Dat is inderdaad helemaal hoe ik mij voel. Hoewel het al wat beter is na de eerste echo en na het delen van het nieuws met dichte familie, blijft de angst er toch goed in zitten...
één jaar geleden
Reactie op EDEP
Dat is inderdaad helemaal hoe ik mij voel. Hoewel het al wat beter is na de ...
Oh wat fijn dat je je eerste echo gehad hebt! Da’s toch al een mooie mijlpaal. Was er maar een knopje om die doemgedachten uit te zetten hé. De angst zit er bij mij ook stevig in. Langs de andere kant wil ik me er ook niet blind op staren, de kans dat het goed blijft is veel groter dan de kans dat het misloopt. En ik voel me schuldig ten opzichte van dat kleine klompje in mijn buik dat ik hem precies geen eerlijke kans geef 🙈 Soit, mixed feelings all over the place!
één jaar geleden
Ik moet nog wachten tot mijn eerste echo op 21 december, dus tot die tijd zal ik ook niet gerust zijn tot ik het hartje heb horen kloppen.
één jaar geleden
Ik begrijp jullie volkomen! Ook ik heb angst voor mk. We zijn al een aantal jaren bezig na 2 miskramen. En de hoop al opgegeven begin dit jaar en nu ongepland zwanger geworden. Ik heb pas 13 dec m'n 1e echo, nog 12 dagen wachten voordat ik een beetje zekerheid heb. Ook wegens hoge leeftijd (41) vrees ik voor alles! Wat als nipt test niet goed is? Wat als dit.. en dat?
één jaar geleden
Ik ben nu zelf 10 weken zwanger en vanaf ik het wist tot de eerste echo de grootste angst gehad zoals bijvoorbeeld "wat als de test positief zegt maar het toch anders is" gelukkig zat er tussen de test en eerste echo 3 dagen zat puur omdat ze eerst dacht dat ik al 3 maanden was (onregelmatige cyclus) uiteindelijk bleek ik toen pas 8 weken+ 4 dagen te zijn vanaf dan(30 november) tot 4 januari heb ik geen echo meer (gehad) dus ik zit ook nog wel met een beetje paniek/stress voor die eventuele miskraam omdat ik voor het ongeluk geboren ben (ik heb meer ongeluk in me leven dan geluk) dus ik ben extra voorzichtig maar ik geloof in dit wonder en dit beetje geluk