21 Reacties

3 maanden geleden

Gebruik een fopspeen, duw het tegen haar gehemelte daar is de zuigreflex dus normaal zou ze dan eraan zuigen en leer haar dat zo aan! Gaat zeker helpen.

3 maanden geleden

Voor een kindje is aan de borst drinken meer dan enkel voeding krijgen. Het is even dicht bij mama zijn, even emoties reguleren, even drinken en het voelt zeer comfortabel om dan ook daar in slaap te vallen. Hoe komt het dat je altijd eerst een fles geeft voordat je borstvoeding geeft? Ik heb zelf twee totaal verschillende kindjes, men eerste wou ook enkel aan de borst of al wiegend in slaap vallen. Die konden we zeer moeilijk tot niret wegleggen. Op 4 maanden hebben we dan slaap training gedaan. Mijn tweede kindje kan ik makkelijk wegleggen. Er is niet een juiste methode.. Inbakeren heeft hier wel altijd wonderen gedaan voor de moeilijke slaper. We deden ook wel eens een druppeltje mama natura op het tutje om die dat te laten pakken. Veel succes

3 maanden geleden

Reactie op Elca

Voor een kindje is aan de borst drinken meer dan enkel voeding krijgen. Het ...
Ik heb niet genoeg melkvoeding waardoor ik om en om borst en fles moet geven ... maar na fles wilt ze toch weer aan mn borst maar er zit geen melk want als ik druk komt er niets uit🥲

3 maanden geleden

Reactie op IzzyR

Gebruik een fopspeen, duw het tegen haar gehemelte daar is de zuigreflex du ...
Net geprobeerd en dat helpt echt door de fopspeen te duwen (wel met een ander geprobeerd) de philips fopspeen dat ze eigenlijk neemt is volledig recht

3 maanden geleden

Je kan proberen de speen van u papfles te nemen Daar een gaasje tussen te steken (langs de onderkant) dat er geen lucht door kan en daaraan laten tutten. Tip van een vroedvrouw (mijn schoonzus) Zij had onlangs een kindje met veel krampen en een speen pakte dat kindje dat niet enkel papfles. En dan zo opgelost en het kindje was rustig en content.

3 maanden geleden

Krijgt ze niet te weinig voeding? Onze dochter is vandaag 7 weken en krijgt al een week voedingen van 150ml/6x/dag Voor het slapen: de cursus van snuggles and Dreams bracht ons veel inzichten en tips

3 maanden geleden

Reactie op AmberS1995

Krijgt ze niet te weinig voeding? Onze dochter is vandaag 7 weken en krijgt ...
Ik weet het eigenlijk niet ... dinsdag hebben we een afspraak bij de kinderarts zal eens vragen of ik meer moet geven

3 maanden geleden

Reactie op opaarde

Ik heb niet genoeg melkvoeding waardoor ik om en om borst en fles moet geve ...
Waarom denk je dat je te weinig melk hebt..? Dat kan best zijn hoor. Maar door minder aan te leggen ga je je melkproductie alleen maar nog minder laten worden. Het zou inderdaad kunnen dat ze nog honger heeft na de fles. Misschien eens een groter flesje maken?

3 maanden geleden

Reactie op opaarde

Ik heb niet genoeg melkvoeding waardoor ik om en om borst en fles moet geve ...
Niks kan een borst zo stimuleren als een kindermondje (bij het goed aanhappen). Als ik duw op mijn borst komt er ook niets uit en toch drinkt mijn kindje ervan en komt ze genoeg bij.

3 maanden geleden

Reactie op Elca

Niks kan een borst zo stimuleren als een kindermondje (bij het goed aanhapp ...
Stuwingen heb ik ook niet 🥴 Kheb eens een tijdje geprobeerd enkel borst maar ze huilt enorm veel khad haar zoveel en zo lang aangelegt dat k kloofjes kreeg

3 maanden geleden

Heb je proberen kolven tussendoor?

3 maanden geleden

Reactie op diny824

Heb je proberen kolven tussendoor?
Ja, er komt 30 uit Ennde lactatiedeskundige zijn dat ik eigenlijk met kolven rond de 70 moet hebben 🙄

3 maanden geleden

Reactie op opaarde

Stuwingen heb ik ook niet 🥴 Kheb eens een tijdje geprobeerd enkel borst ma ...
En verloor ze gewicht toen je enkel borstvoeding gaf? Heb je op aanraden van een vroedvrouw beginnen bijvoeden met flesvoeding? Want het ontbreken van stuwing zegt ook niet veel over je productie..

3 maanden geleden

Ik gebruik nu druppels dat de melkproductie zou verhogen en nu sinds de druppels voel ik wel stuwingen enkel smorgens

3 maanden geleden

Reactie op opaarde

Ja, er komt 30 uit Ennde lactatiedeskundige zijn dat ik eigenlijk met kolv ...
30 ml per borst? Of in totaal? En kolf je na de voedingen of gewoon tussendoor?

3 maanden geleden

Reactie op opaarde

Ja, er komt 30 uit Ennde lactatiedeskundige zijn dat ik eigenlijk met kolv ...
Klopt wat ze zei. Maar dak is ook extra stimulans. Ik mag enkel 1X kolven 's nachts als mijn zoon langer slaapt dan 3 u om het "ritme" juist te houden maar als je nu om het uur "stimuleerd" met de kolf en dan na het flesje dzn terug aanlegt kan het misschien extra helpen? Dit nu maar als het gaat he. Als je nu weg moet niet zo handig. Maar ik zou het wel proberen. Dan leg je niet aan tot je kloven krijgt. Is maar een idee?

3 maanden geleden

Reactie op Elca

30 ml per borst? Of in totaal? En kolf je na de voedingen of gewoon tussend ...
Neen in totaal 😭 En wil niet stoppen met borst ik vind dit zo zalig om haar te zien drinken ... dus ik leg haar aan na elke flesvoeding

3 maanden geleden

Reactie op diny824

Klopt wat ze zei. Maar dak is ook extra stimulans. Ik mag enkel 1X kolven ...
Helaas lukt kolven niet heel goed bij mij aangezien de kleintje door de dag heel slecht slaapt ... + handkolf werkt beter bij mij dan de draadloze waardoor dat ook al per borst 15min neemt (handen zitten dan vol kan niets doen)

3 maanden geleden

Reactie op opaarde

Neen in totaal 😭 En wil niet stoppen met borst ik vind dit zo zalig om ha ...
Hmm.. ja ik ben geen lactatiekundige dus ik zou niet weten of dit echt te weinig is en of dit iets zegt over je productie. Ik heb nog gehoord van mensen dat hun productie niet echt op gang kwam.. 😓 Heb je al een keertje geprobeerd om te powerkolven?

3 maanden geleden

Reactie op opaarde

Helaas lukt kolven niet heel goed bij mij aangezien de kleintje door de dag ...
Bedoel je zo een Elvie soort kolf..? Zo eentje werkt bij mij ook niet goed. Wel de medela swing. Zo een soort kolf. Door een beetje handigheid met een topje met gaten erin of met een kolf beha kan je daardoor we je handen vrij hebben. Maar ik snap dat kolven echt niet handig is als je een onrustig kindje hebt