11 Reacties

MOD

4 maanden geleden

Ik was bij me eerste 40+1 en tweede 40+2. Ben nu bijna 39 en krijg die vraag ook elke dag..best vervelend :( zeker omdat iedereen achter mij uitgerekend is en al bevallen is..ik vrees dat ik ook weer over de 40 ga en heb daar echt geen zin in :( wat zeggen ze in het ziekenhuis?

4 maanden geleden

Ik begrijp dat dit echt niet fijn is voor je.. maar nee er is helemaal niks mis! Van alle zwangerschappen die ontstaan bevalt 35 procent na 40 weken. Dat is eigenlijk het grootste gedeelte, aangezien er een percentage zwangerschappen vroegtijdig afbreekt. Een klein percentage vroeggeboortes, en dan nog een deel dat tussen 37 en 40w bevalt. Bij een eerste kindje heb je procentueel gezien het meeste kans om te bevallen op 40w5d. Dus zeker geen zorgen maken! Je baby kan elk moment komen! Leg de onaangename reacties maar naast je neer!

4 maanden geleden

Ik ben vandaag 39+5 weken zwanger en heb mij tot hier toe redelijk goed kunnen bezig houden en daardoor de ongeduldigheid en onzekerheid kunnen 'negeren'. Sinds gisteren merk ik bij mezelf ook een verschil, hij mag nu echt wel gaan komen... Alleen heb ik het gevoel dat er nog niet zoveel gebeurd is (laatste controle bij gynaecoloog was op 37+3 weken endan was hij nog niet ingedaald), ik nog weinig voortekenen heb en het dus wel nog even kan duren 🫣

4 maanden geleden

Heey, hier vandaag 40+5 , ik ben vooral heel ongeduldig aan het worden nu, je kijkt zodanig uit naar deze dag en zorgt dat alles tip top in orde is en dan wil hij maar niet komen 🙈😅 bovendien werd mijn 1ste kindje ingeleid en uiteindelijk een keizersnede, als hij niet snel spontaan komt zal het terug een keizersnede moeten worden en dat zie ik echt niet zitten aangezien het nu vakantie is voor mijn zoontje en dit een veel langer herstel vraagt, daarnaast staat onze babyborrel begin augustus gepland dus dit word ook al krap, de stress is er hier dus wel 🙈😅 de monitor om de 2 dagen is iets normaal en standaard hoor, en het feit dat iedereen erom vraagt vind ik op zich wel fijn, het is uiteindelijk een teken dat de mensen aan je denken en om je begaan zijn. Hier trouwens ook nog niks van ontsluiting, help 🫣😅

4 maanden geleden

Reactie op JulieM96

Ik ben vandaag 39+5 weken zwanger en heb mij tot hier toe redelijk goed kun ...
Ik ben vandaag ook 39w+5 ☺️ Ik heb al wel indaling en harde buiken maar dit is al enkele weken zo. Jouw voortekenen kunnen ineens komen als je moet bevallen ook. Dus geen zorgen. Ben alleen benieuwd wanneer we de baby gaan ontmoeten 🥰 Woensdag weer naar de gynaecoloog.

4 maanden geleden

Ik ben vandaag ook 40+1 weken. Gisteren was ik uitgerekend en had ik controle bij de gynaecoloog. Ik was er tot dan heel gerust op, de meeste kindjes worden geboren tussen 40 en 41 weken. Maar de controle heeft me ongerust gemaakt, het leek wel alsof ze zich nu al zorgen maken terwijl er naar mijn gevoel niets aan de hand is (baby beweegt ook nog goed). Ik heb nog geen ontsluiting dus ze gaven me de indruk dat er iets mis is. Ik moest ook al de inleiding inplannen, gelukkig heb ik dat kunnen uitstellen tot binnen 10 dagen. Maar het heeft me wel erg onzeker gemaakt, ik geloof dat mijn kindje wel zal komen als het er klaar voor is. Al denkt de omgeving daar precies anders over. Ik vind het niet gemakkelijk en probeer het was los te laten. Veel succes met wachten!

4 maanden geleden

Reactie op Mona Lisa

Ik ben vandaag ook 40+1 weken. Gisteren was ik uitgerekend en had ik contro ...
Oh echt exact hetzelfde verhaal bij mij. Ook gisteren uitgerekend en controle gehad bij de gynaecoloog, ze begon ook onmiddellijk over de inleiding binnen 10 dagen. Niet leuk hè... Ik heb al een paar weken één cm ontsluiting en mijn baarmoederhals is verkort en verweekt maar dat wil blijkbaar ook nog niets zeggen, dus maak je daarover niet ongerust. Blijkbaar heeft je lichaam voor een eerste kindje echte weeën nodig om ontsluiting te creëren. Jij ook heel veel succes!

4 maanden geleden

Reactie op Elca

Ik begrijp dat dit echt niet fijn is voor je.. maar nee er is helemaal niks ...
Super lief van je, stelt me wel wat gerust. Dankjewel! 😊

4 maanden geleden

Reactie op Rnnuo

Ik was bij me eerste 40+1 en tweede 40+2. Ben nu bijna 39 en krijg die vraa ...
Ja dat is het ook he... Bij mij is iedereen die na mij of ongeveer gelijk met mij uitgerekend was, ook ondertussen al bevallen. Dus ik blijf alleen wat achterop ofzo... Heel vervelend :( in het ziekenhuis zijn alle tests nog steeds normaal, de baby doet het heel goed... Ze zeiden dat het bij een eerste kindje altijd wat langer kan duren maar tegelijkertijd spraken ze gisteren toch onmiddellijk ook over een inleiding mocht het niet op gang komen. Heel dubbel vind ik

MOD

4 maanden geleden

Reactie op Bebecoco

Ja dat is het ook he... Bij mij is iedereen die na mij of ongeveer gelijk m ...
Komt sws goed..nog heel even en we hebben ons babytje ❤

4 maanden geleden

Ik ben nu 39 weken en moet nu ook volgende week 2 keer op controle bij de monitor en dan de week erop ook nog eens als ik echt over tijd ben. Mijn bloeddruk is wel laag en alles is oké met de baby dus ik denk dat het wel normaal is. Ik vraag mij ook wel af wanneer ze over inleiden beginnen omdat er tot nu toe geen teken is dat de bevalling begint, had wel al 1.5 cm ontsluiting en een verweekte baarmoederhals 1 week geleden maar dat zegt blijkbaar niets… Ik krijg nu ook al vragen van mijn familie wanneer ze komt. Mijn vader zei zelf dat het beter uit zou komen als ze niet te laat komt (want ze gaan dan op vakantie). Hij bedoelt het helemaal niet slecht natuurlijk maar dat geeft wel druk. Ik zeg nu al tegen iedereen dat ik waarschijnlijk wel over tijd ga zodat ze niet verwachten dat het voor nu is…