31 Reacties
6 maanden geleden
Hoi! Hier 27+5, maar ik wil er wel graag al bij :) Ik wil echt es gewoon mijn hart luchten, want ik heb het momenteel echt zwaar :'( Ik ben al sinds begin zwangerschap constant moe en futloos, dat komt mede dankzij mijn eerste kindje (die nu pas 11 maanden is), maar zodra hij lacht ben ik meteen vergeten dat hij mij echt baken energie kost. Ik heb een hele lieve partner die mij overal helpt met alles, dus ik kan echt niet klagen. Sinds het 2de trimester ongeveer moet ik opletten met mijn sluitspieren, want ik verlies regelmatig urine, ondanks het feit dat ik al mijn oefeningen mooi heb gedaan. Nu, op zicht was dat niet echt een heel groot probleem, het was nooit veel of vaak dus ik kon ermee leven. Ik ben sinds 2 weken ziek, mijn longen willen niet meer mee, dus ik hoest mezelf echt te pletter. Het enige wat ik voorgeschreven krijg is hoestsiroop en een puffer, maar het sleept lang aan. Door het hele hoesten ben ik steeds meer urine beginnen verliezen en ben ik zelf even naar het ziekenhuis geweest op te testen als het weldegelijk urine was, want ik begon te twijfelen door de hoeveelheid. Mijn zoontje is de laatste tijd redelijk veel ziek geweest en nu dus opnieuw. Ik kon de laatste dagen dus niet goed doorslapen aangezien hij heel ongemakkelijk sliep. Daarbij ben ik gisteren gaan slapen met een zeer pijnlijke linker onderarm, die me wakker hield tot deze morgen. Blijkbaar een normaal verschijnsel maar enorm irritant. Dus vanmorgen aan het ontbijt alles ineens. Mijn zoontje die kotste op mijn broek, ik die een ferme hoestbui had en dus ook weer mocht veranderen van broek en uiteindelijk nog steeds een broek aan met kots op :'( Ik heb amper macht in mijn handen en ik heb de hele weg naar het werk zitten huilen omdat ik mijn zoontje maar 5 zoentjes heb gegeven en niet meer, ik ben echt brak. Zitten hier nog mama's die een slechte dag hebben vandaag? Want ik voel mij echt uitgeput en hoop dat het geen voorbode is voor de resterende 12+ weken zwangerschap. Ik weet dat het voor het goede doel is en daar trek ik mij aan op, maar soms kan ik alleen maar huilen omdat ik het deze keer zo lastig ervaar. Mijn lichaam ziet echt af, niet normaal. Had het niet zien aankomen.
Misschien nog goed om te weten: hun leeftijdsverschil zal niet zo groot zijn, amper 14 maanden. Het nieuws van ons tweede wondertje was een fantastisch mooie verrassing, maar zo vroeg hadden we niet voorzien. Dus aub geen opmerkingen over hoe ik dit wel had moeten zien aankomen toen we er terug aan begonnen.
Sorry voor het lange bericht :')
MOD
6 maanden geleden
Reactie op Obviregr
Hoi! Hier 27+5, maar ik wil er wel graag al bij :) Ik wil echt es gewoon mi ...
Oh niet fijn allemaal zeg! Moet vast zwaar voor je zijn ook 🫂 gelukkig ben je er niet alleen voor ❤ probeer toch te rusten als je kan want is enorm zwaar met nog zo'n kleintje bij je!
Mijn dochters schelen maar 15 maand (nu ondertussen 7 en 8) maar was voor mij ook enorm zwaar..zou het zeker niet meer opnieuw kunnen doen! Maar niet vergeten dat we aan onze laatste loodjes zitten en dat die het zwaarst zijn van allemaal..en je even minder voelen is normaal ook en mag ook..dikke knuffel 🫂 je bent goed bezig! ❤
6 maanden geleden
Reactie op Obviregr
Hoi! Hier 27+5, maar ik wil er wel graag al bij :) Ik wil echt es gewoon mi ...
Hihi, het valt me op hoe iedereen (mezelf incluis) een klaagzang start met "ik mag niet klagen". Misschien mogen we dat eigenlijk gewoon wel!! Ik voel me ook altijd zo schuldig als ik zeg hoe zwaar het is, we verwachten een kindje met ivf dus ik moet maar bijzonder dankbaar zijn dat ik überhaupt zwanger ben geraakt. Nou, ik ben super dankbaar en kan echt niet wachten om ons klein wondertje te verwelkomen, maar de laatste weken zijn gewoon een ramp. Niet slapen en door bekkeninstabiliteit continue pijn, tenzij ik neerzit. Soms betrap ik mezelf erop dat ik niet voldoende drink, want dan moet ik rechtstaan voor het toilet, wat weer met allerlei pijnscheuten gepaard gaat. Als ik het verloop van jouw dag lees, zou ik ook volledig breken hoor. Echt eindeloos respect voor jou. Ik hoop met iedereen mee dat er toch nog een paar dagen beter zijn dan de andere, en we samen volhouden voor het mooie cadeau achteraf 😊
6 maanden geleden
Hoi mama’s
Hoe gaat het met de laatste loodjes? Hier nog een 8 tal weken te gaan. En heb geen energie om nog dingen in orde te brengen en ben bang dat ik de helft aan het vergeten ben. Ook lijkt het of onze zoon echt geen plaats meer heeft in de buik. Ik zie meer vreemde vormen dan een ronde buik 🤭ook heb ik zooo veel zin in zoet 😳
6 maanden geleden
Reactie op Yentl 🤍
Hoi mama’s
Hoe gaat het met de laatste loodjes? Hier nog een 8 tal weken t ...
Idem! Ik heb nu zelf een to do lijst opgemaakt...en verplicht mezelf elke dag 1 of 2 dingen ervan te doen..dan beloon ik mezelf met een ijsje 🤭😂
Mijn buik is niet meer mooi rond...ligt meer schuin rechts in een punt 😅
Nog even volhouden 🤗
6 maanden geleden
Sinds een paar dagen heb ik continu honger... zo erg dat ik er buikpijn van krijg, iemand tips? Morgen 30weken
6 maanden geleden
Reactie op Kinderwens11
Sinds een paar dagen heb ik continu honger... zo erg dat ik er buikpijn van ...
Ik had ook heel erge eetbuien en die zijn over sinds ik meer ijzer neem… had blijkbaar een tekort en sinds dat weg is, is de extreme honger ook weg! Mss toeval, maar mss helpt het jou ook 😉