8 Reacties

20 dagen geleden

Hey! Ik herken het. Super vermoeiend inderdaad. Ik ga uit van een sprongetje of misschien al de slaapregressie 🤷

20 dagen geleden

Inderdaad, hier ook hetzelfde. Ik hoop ook op een fase of een sprong 🤞😊

20 dagen geleden

Hier ook 3 , 3,5 maand (gecorrigeerd 2 , 2,5m) maar door de dag ook amper in slaap te krijgen.

20 dagen geleden

Was hier een maand geleden ook zo. De nachten zijn nog steeds onderbroken maar overdag gaat het beter. Heb echt mijn tijd genomen om hem te leren zelfstandlg in slaap te vallen. Vroeg veel geduld en lukt nu nog steeds niet altijd maar maakt voor zijn dutjes overdag een groor verschil. Hij valt nu rustig in slaap zonder huilen en dat deed hij vorige maand wel altijd.

20 dagen geleden

Reactie op EDEP

Was hier een maand geleden ook zo. De nachten zijn nog steeds onderbroken m ...
Ik laat hem zijn dutjes trouwens in zijn eigen kamertje doen, in een slaapzak, in het donker met white noise op.

20 dagen geleden

Reactie op EDEP

Was hier een maand geleden ook zo. De nachten zijn nog steeds onderbroken m ...
Hoe heb je dit aangepakt?

20 dagen geleden

Klinkt heel herkenbaar! Ons zoontje is net 4 maanden oud en sinds 2/3 weken verloopt het slapen heel moeilijk. Overdag was hij nooit een goede slaper, snachts normaal gezien wel. Nu dus elk uur/anderhalf uur wakker en niet meer in slaap te krijgen, soms ontroostbaar huilen. Ik denk dat het de fase slaapregressie is. Nu zijn de nachten weer wat beter, maar overdag blijft het een ramp. Het lijkt wel of ik de hele nacht bezig ben met zijn dutjes, heel vermoeiend. Ik moet minstens 3 kwartier met hem rondlopen in de draagdoek of kinderwagen voor hij in slaap valt. Ik ben nu online een cursus aan het volgen over zelfstandig in slaap vallen (zonder te laten huilen)

20 dagen geleden

Reactie op cabo93

Hoe heb je dit aangepakt?
Wakkertijd in het oog houden en als hij een uur en drie kwartier wakker is, begin ik aan zijn slaapritueel: propere luier, slaapzakje aan, in bedje leggen en naar mobiel kijken, tutje geven, licht uit, white noise aan. In het begin moest ik nog heel lang over zijn hoofdje aaien en vaak zijn tutje teruggeven maar dat werd elke dag een beetje minder (met af en toe eens een slechte dag natuurlijk). Als hij echt huilde, pakte ik hem wel op om hem te troosten en wiegde ik hem een beetje zodat hij rustig werd en dan probeerde ik opnieuw om hem weg te leggen. Ik denk dat het probleem hier vooral was dat hij amper slaapsignalen geeft. Hij is na 2 uur wel moe maar geeuwt niet of brengt zijn handjes niet meer naar zijn mond. Als hij over die 2 uur wakkertijd gaat, is het voor hem veel moeilijker om in slaap te vallen. Ik vrees dus dat je wat moet uittesten wat voor jou kindje werkt want ik denk dat die wakkertijden een goede richtlijn zijn maar elk kindje is anders dus misschien is voor jouw kindje een kortere of langere wakkertijd beter. En voel je vooral niet gefaald als je je kindje toch nog een keer per dag of voor elk dutje eens in slaap wiegt. Ik heb hier ook moeten accepteren dat het een leerproces is met vallen en opstaan. Het heeft geen zin om je er druk in te maken als hij een slechte dag heeft want hij leert zo veel. En hij zal dit ook wel leren met de tijd. Veel succes!