Zijn er toevallig mensen hier die een gastric bypass hebben gehad in het verleden, daardoor geen gewone suikertest konden doen en hun suiker moesten opvolgen met een glucosemetertje? Ik ben nu 30 weken en doordat ik bij de opvolging rond 26 weken 2 afwijkende waarde heb gehad heb ik dit verder moeten opvolgen. De waarden waren niet zo heel hoog maar als gevolg moet ik nu 1x per dag voor en na 1 maaltijd blijven opvolgen. Dit omdat de endocrinoloog hier ongerust in is en zegt dat zwangerschap diabetes tot zelf rond week 32 kan ontwikkelen... nu merk ik al dag 2 na een gewone niet zo zeer suikerrijke maaltijd dat mijn waarden toch echt veel hoger zouden zijn dan dit zou moeten.. iemand in dezelfde soortgelijke situatie en wat doe je met die informatie?
Ik hen tot hiertoe in ontkenning gezeten dat ik zwangerschap diabetes zou hebben omdat ik me goed voel de groei zit goed, er zijn buitenom de waarden geen andere indicaties en het is eigelijk niet iets dat bewezen kan worden zwart op wit zoals met de gewone suikertesten, ik wil eigelijk echt mijn suikers en zoete tussendoortjes niet laten, ik zie een dieet niet zitten dus ik weet het niet zo wat ik hiermee moet ik heb het gevoel dat mijn kleine hier niet van afziet. Mijn gyneacoloog vond mijn vorige waarden niet aanzienlijk bezorglijk en zei dat ik best kon doorspreken met de endocrinoloog maar ondertussen zijn de waarden wel aan het verhogen, vroeger werd hier niet zo naar omgekeken en ik ben ook gezond op de wereld gekomen