26 Reacties

vorig jaar

Hey! Ik ben ook volledig zelfstandige. En ga zo lang mogelijk werken, maar als het eerder komt is het zo ☺️ ik probeer zeker 1 maand op voorhand ‘klaar’ te zijn. Ik heb een verzekering gewaarborgd inkomen en dat is 3 maanden, dus neem het volledig op. Je krijgt dienstencheques als zelfstandige, maar dat wist je misschien al hè? Voor de rest niet echt tips. Leuk om te connecteren wel! 🙌🏻

vorig jaar

Reactie op sieniee

Hey! Ik ben ook volledig zelfstandige. En ga zo lang mogelijk werken, maar ...
Is de gewaarboorgdinkomen geldig bij zwangerschap? Ik wacht daar op een antwoord van mijn bank.. 🤞🏻 kan dit gecombineerd worden met de uitkering van het ziekenfonds? Ik werk zelf 🤞🏻🤞🏻 tot 12 dagen voor de uitgerekende datum maar zit met een agenda vol met patiënten dus daardoor mijn angst.. maar goed als het vroeger komt is het dan zo🙈🤷🏼‍♀️ Over de dienstencheques had ik gelezen idd maar heb daar ook nog geen antwoord van securex wanneer ik de aanvraag dien op te sturen😅 zo veel te regelen ammai, ik heb het wat onderschat🙈

vorig jaar

Ik werk ook nog als zelfstandige thuisverpleegkundige zolang dat het lukt. We kunnen als we eerder stoppen alleen maar trekken van de cm als we minstens 1 dag volledig uitvallen en daarna kan je deeltijds terug werken als de arts van het cm het goedkeurd hoorde ik. Ik zou graag werken tot 1 maand voor ik beval, ik ben voor januari uitgerekend dus graag nog tot december werken

vorig jaar

Reactie op sieniee

Hey! Ik ben ook volledig zelfstandige. En ga zo lang mogelijk werken, maar ...
Hoe ga je je verzekering gewaarborgd inkomen gebruiken? Want dan moet je in ziekte zijn he?

vorig jaar

Bij Allianz dekt deze ook voor zwangerschap. Helaas één van de enigen blijkbaar.

vorig jaar

Reactie op sieniee

Bij Allianz dekt deze ook voor zwangerschap. Helaas één van de enigen blijk ...
Ik heb ook Allianz. Dus als je je zwangerschapsuitkering van je mutualiteit krijgt, krijg je ook nog es van Allianz? Welke polis heb jij ?

vorig jaar

Ja! Ik vraag het even na aan mijn makelaar en stuur je alle info 🙌🏻

vorig jaar

Reactie op sieniee

Ja! Ik vraag het even na aan mijn makelaar en stuur je alle info 🙌🏻
Heb het net eens opgezocht, ik lees maximum 9 weken (1 week voor uitgerekende datum en 8 weken na bevalling). Heb m'n makelaar een mail gestuurd 😁 Zo blij dat ik dit weet !

vorig jaar

Reactie op Toni:)

Is de gewaarboorgdinkomen geldig bij zwangerschap? Ik wacht daar op een ant ...
Je kan je aanvraag voor dienstencheques volgens mij pas opsturen nadat je bevallen bent. Securex zal je wel de nodige info geven. Ik ben vergeten hoe ik dat gedaan heb na m'n eerste bevalling 😅

vorig jaar

Ik ben uitgerekend 25/1 en ga werken t.e.m 10/1 om mezelf ook nog een beetje rust te gunnen… Uitkering via mutualiteit gebeurt volgens mijn boekhouder automatisch, verder ook een vrijstelling van de sociale bijdrage. Ik heb ook een gewaarborgd inkomen, maar dit telt niet voor zwangerschap helaas, omdat dit geen ziekte is..,

vorig jaar

Reactie op Emmyyy

Ik ben uitgerekend 25/1 en ga werken t.e.m 10/1 om mezelf ook nog een beetj ...
Ik zit bij de cm en moest wel 2 documenten invullen + attest van de dokter bezorgen

vorig jaar

Ik zit bij de cm en moest wel 2 documenten invullen + attest van de dokter ...
Hmm ja zal het nog eens navragen, misschien verkeerd begrepen 😂 ofwel was het sociale bijdrage (acerta) dat automatisch wegviel voor 3 maand

vorig jaar

Ik werk ook als zelfstandige voltijds en ben uitgerekend voor 4 januari. Ik probeer te werken tot 1 week ervoor maar zal afwachten zijn of dit lukt 😅 Ik zit bij helan en heb recht op 12 weken zeggen ze, maar momenteel neem ik 9 weken (1 week ervoor en dan neem ik verlof januari en februari) en kan je eventueel die andere 3 weken nog opnemen zeiden ze tot 38ste week na je bevallingsdatum! Kan idd zowel voltijds of halftijds zeiden ze + dienstencheques!

vorig jaar

Reactie op

Ik werk ook als zelfstandige voltijds en ben uitgerekend voor 4 januari. Ik ...
Ik vind het zo spannend 🙈 het is echt te hopen dat we allemaal zo lang als we willen kunnen werken😅 bij mijn eerste kindje was ik nog niet zelfstandig.. ben 3 maand na haar geboorte toen begonnen dus helemaal nieuw voor mij🙈

10 maanden geleden

Zijn er mama’s tussen jullie die uitkering van CM krijgen nu? Is dit per maand dat ze uitbetalen of elke 2 weken?

10 maanden geleden

Ik 😊 maar ik heb nog niets ontvangen, zal eens moeten bellen. Ik dacht dat de uitbetaling wekelijks was maar ben het niet meer zeker.

10 maanden geleden

Net eens gekeken hoe het bij m'n eerste was, het zijn maandelijkse betalingen.

10 maanden geleden

Reactie op LaritaV

Net eens gekeken hoe het bij m'n eerste was, het zijn maandelijkse betaling ...
Dankje!!😊

10 maanden geleden

Zijn er mama’s tussen jullie die uitkering van CM krijgen nu? Is dit per ma ...
Is maandelijks!

10 maanden geleden

Voor de dienstencheques die je gratis krijgt als zelfstandige, heb ik het bij Xerius eerst aangevraagd. Krijg nu een mailtje dat ik ben ingeschreven. Maar waar zie je dan de dienstencheques staan? :) iemand ervaring mee?