9 Reacties

11 dagen geleden

Ik zou graag al hangend op m’n knieën bevallen (met de zwaartekracht mee) 🫶🏼

11 dagen geleden

Ik ben de eerste keer op bed gewoon op mijn rug bevallen wel met epidurale.. zal het opnieuw zo willen.

11 dagen geleden

Vorige zwangerschap op de rug bevallen zonder epidurale voelde op die moment hebt meest aangenaam, 1 ste zwangerschap veel posities moeten proberen maar dat vraagt enorm veel energie als je pijn hebt. Uiteindelijk is dat een spoedkeizersnede geworden. Je kan dit best op je af laten komen, je weet niet hoe je gaat reageren op die moment en wat dit met je doet.

11 dagen geleden

Reactie op Justine96

Ik zou graag al hangend op m’n knieën bevallen (met de zwaartekracht mee) � ...
Heb alles bij de kiné van uitleg gekregen & mogelijkheden kunnen uitproberen wat het meest comfy aanvoelt. Wel een aanrader! :)

11 dagen geleden

Epidurale gehad dus op mijn rug bevallen en helemaal niet gescheurd. Nu beval ik gewoon graag eender welke positie het comfortabelste is op dat moment, als ik weer een epidurale neem is dat weer rug. Ik heb geen idee of de kans op scheuren echt te verkleinen is. Het is van veel afhankelijk (je positie, positie van je kindje op dat moment, hoever je lichaam zich heeft kunnen voorbereiden,...

10 dagen geleden

Ik zeker epidurale! Bij ons in het ziekenhuis geven ze standaard walking epidural… moest het om gewone gaan zou ik wel twijfelen

10 dagen geleden

De kans dat je gaat uitscheuren heeft met meerdere factoren te maken. Het is vooral belangrijk dat je luistert wanneer je mag persen, zeker bij een epidurale want je voelt het niet. Maar bij een hele snelle bevalling heb je ook meer kans.. Ik ben 2 x bevallen en 2x een beetje gescheurd, maar ik heb dat niet specifiek gevoeld ofzo. Mijn 2 e bevalling was een stortbevalling dus geen tijd meer gehad voor epidurale, ik hoop dat nu wel zeker te krijgen 😂 Qua houding zou zijligs ook goed zijn omdat je bekken dan goed open zijn.

10 dagen geleden

Reactie op Justine96

Ik zou graag al hangend op m’n knieën bevallen (met de zwaartekracht mee) � ...
Hier ook, behalve dan in bad.. Waar je weet nooit mss ga ik toch liever plat willen liggen op mijn rug uit bad (eens het persen begint)😅 Ik ga ervan uit dat ik pas op het moment zelf ga zien wat ik het meest aangename ga vinden.

10 dagen geleden

Ik heb epidurale gevraagd omdat ik al 3uren weeën had om de 2-3min, dan uiteindelijk na 11u bevallen op m’n zij op m’n rug kreeg ik het benauwd. M’n dochtertje lag als sterrenkijker en kwam vast te zitten achter m’n schaambot met haar schouder dus moest dan verplicht op m’n rug gaan liggen omdat ze druk kwamen geven op m’n buik. Uiteindelijk is ze dan wel snel geboren, wel uitgescheurd maar da’s omdat ze m’n dochter er echt moest uittrekken… dus anders wss niet gescheurd :) Is wel allemaal goed gekomen hoor!