11 Reacties
vorig jaar
Andere situatie dan zwangerschap, maar ik heb deze spuiten een tijdje moeten zetten na een operatie, ook in de buik. In het begin inderdaad wat gek om zelf te doen, maar eigenlijk best makkelijk, omdat het inderdaad in buik is en "niet zo nauw steekt" als bv. een spuit die in een spier moet gezet worden. De eerste keer leerde wel een verpleegster van wit -gele kruis het me aan. Als iemand anders het doet, kan ze ook in je bil, denk ik, als je buik ongemakkelijk vindt nu in deze periode, maar dat zou je even moeten navragen (en zien wie dat wil doen, mijn man is bang van naalden dus zou dat niet doen ;)).
Wij vliegen dit jaar niet, enkel een erg lange autorit, maar daarvoor kreeg ik gewoon advies benen strekken en eventueel steunkousen als ik vocht ophou.
PS: Canada is een magnifieke bestemming! Geniet van de reis!
vorig jaar
Bedankt voor jullie reacties. Dus ik kan het gewoon veilig gebruiken voor 2x tijdens mijn zwangerschap?en lees overal bij voorkeur in de buik… het bovenbeen kan ook blijkbaar maar misschien minder effectief. Ik ga ook sowieso steunkousen dragen en elk uur de benen strekken.
vorig jaar
Hey, je kan zeker de clexane spuitjes zetten.. best inderdaad in de buik! Het is de bedoeling dat je dit subcutaan (onder de huid) plaatst dus vandaar dat de buik hiervoor het eenvoudigste is en het meest wordt aangeraden. Dit kan absoluut geen kwaad voor je baby. Je moet wel ongeveer 10cm van de navel blijven en een goede huidplooi nemen, nadien inspuiten en na het inspuiten pas de huidplooi loslaten 😊😊 succes!!
vorig jaar
Reactie op Nathalie 1984
Heb je deze ook nodig bij vliegreis van 3 u ?🤔
Nee hoor enkel als het een lange reis is, zoals ik 10u bijvoorbeeld. Best gewoon elke halfuur eens opstaan en de benen strekken voor de bloedsomloop
vorig jaar
Reactie op CaraM
Idd in de buik is het beste. Ik moet ze gedurende de hele zwangerschap zett ...
Hey Cara, oh wauw.. niet zo fijn hè. Ik vond zo eentje echt al super pijnlijk.. hopelijk valt het bij jou goed mee, gezondheid boven alles! Nog veel succes