17 Reacties
9 dagen geleden
Ik blijf in principe ook werken tot een week voor de uitgerekende datum. Gelukkig sta ik in het onderwijs, en valt de kerstvakantie daar net voor, dus ben ik al 2 weken eerder thuis.
Al merk ik exact hetzelfde. Ik mag niet klagen over mijn kwaaltjes, maar begin toch sterker te twijfelen of ik de 37 weken wel haal. Bij mij is het de vermoeidheid en het overvolle hoofd die mij parten speelt momenteel.
9 dagen geleden
Ik werk in NL en daar start je zwangerschapsverlof minstens 4 weken voor je uitgerekende datum. Ben ik heel dankbaar om want ik wil me in alle rust kunnen voorbereiden op de bevalling en de komst van ons kindje. Het is trouwens heel normaal dat je het gevoel hebt ‘uit te bollen’, is deels door de hormonen, zo heeft de natuur het bedoelt.
9 dagen geleden
Ik werk tot 1 week voor uitgerekende datum (eind januari) maar betwijfel of ik het fysiek haal. Momenteel 29w en slaap al 3w amper door bekkenpijn. Ik voel me heel moe en recupereer niet in het weekend ondanks geen volle agenda. Op het werk kan ik amper m'n ogen open houden met momenten. Ik heb hier dan wel mentaal veel last van want ik wil doorzetten
9 dagen geleden
Door verlof tussen de feestdagen kan ik stoppen op 37.5weken. Nu 31w en de vermoeidheid speelt grote parten, zeker omdat ik ook zware gesprekken heb met mijn cliënten. Maar ik word niet vervangen dus hoe vroeger ik stop hoe langer mijn collega al het werk alleen moet doen 🤷♀️
9 dagen geleden
Tot 1 week voor uitgerekende datum. 17 januari is mijn laatste dag. Ben een week thuis tijdens de feestdagen en daarna is het nog 2.5 week volhouden.. hopelijk lukt het. Ben ook niet iemand dat snel zou aanhalen om vroeger thuis te blijven al wil ik wel. Mijn gedachten zitten alleen maar bij de zwangerschap en heb geen focus op werk meer.
9 dagen geleden
Ik stop met de kerstvakantie, ik heb dan al 2 weken vakantie en normaal zou ik hierna nog 2 weken moeten werken maar ik laat men bevallingsrust dan al starten.
Mijn zoontje kwam 10 dagen te vroeg en dus was ik de week ervoor kwijt.
Nu hoop ik of nog te kunnen relaxen of op zen minst niets kwijt te zijn.
9 dagen geleden
Normaal ga ik werken tot 39 weken maar deze week beslist om te werken tot de kerstvakantie. En daarna niet meer op te starten. Ookal heb ik een zittende job, heb ik nu al laat om hele dagen voor mijn computer te zitten. Dus ik ga stoppen op 35 weken.
2 dagen geleden
Omdat ik in een Colruyt winkel werk was ik verplicht om 3 maanden voor de uitgerekende datum te stoppen. Ik sta dus op werkverwijdering en ben daar eigenlijk niet kwaad voor. Maar ik had natuurlijk wel de pech dat ik een maand ervoor als moest stoppen door serieuze pijnklachten en dat ik daardoor mijn werk (zowel thuis als op het werk) niet meer kon doen 😕 Het enigste dat nog lukt in het huishouden zijn lichte dingen 😕
2 dagen geleden
Ik ben thuis vanaf volgend week. Dan ben ik b8jna 34w in samenspraak met de gynaecoloog omdat mijn vorig kind op 37w was geboren en ik nu last heb van vermoeidheid etc wil ik het effe rustig aandoen.
één dag geleden
Als je je ziek laat zetten door de huisarts en de reden is niet persé “zwangerschap” dan verlies je ook niets van je moederschapsrust. Dan behoud je gewoon de volledige 14 weken, een tip van mijn mutualiteit (LM) 🫣 1 week voor je uitgerekende datum wordt sowieso aanzien als moederschapsrust.