32 Reacties
vorig jaar
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik een uitwendige draaiing laten doen, helaas niet gelukt. Het is natuurlijk geen fijn gevoel, maar pijnlijk zou ik zeker niet zeggen. En met de monitor houden ze de baby ook goed in het oog. Mocht het deze keer weer nodig geweest zijn zou ik het zonder twijfel nog eens geprobeerd hebben 😉 ik duim alleszins dat de draaiing gaat lukken 🤞
vorig jaar
Vandaag gehad! Was redelijk pittig wel, maar was op 3 minuten al gedraaid. Hopelijk blijft hij zo liggen.. Morgen terug op de monitor om te kijken of alles nog goed is..
vorig jaar
Ik heb er vrijdag een gehad en vond dat het echt wel goed meeviel, maar het ging ook wel vlot om hem te draaien. Helaas bleek een dag later al weer gedraaid en dus werd besloten om nog een keer te proberen voor ze vandaag startten met een inleiding. Deze nacht kreeg ik echter weeën en ben ik dus al eerder binnen gegaan. Door de weeën spande mijn buik steeds op en zelfs met medicatie om de baarmoeder te ontspannen ging het veel moeizamer dan de vorige keer en deed het veel meer pijn. Uiteindelijk mijn epidurale gekregen (was ik toch al van plan om te nemen) en dat maakte al een heel verschil voor de pijn, maar helaas bleef er nog steeds een voetje voor het geboortekanaal liggen waardoor een keizersnede de enige resterende optie was.
1 succesverhaal en 1 gefaalde poging dus (en de slaagkans is dacht ik ook ongeveer 1/2, maar zou het zo opnieuw proberen
vorig jaar
Reactie op Gienieee
Was het bij jou dan uiteindelijk een geplande keizersnede of ben je zo kunn ...
Helaas een geplande keizersnede. Voor mij persoonlijk was dat niet zo'n fijne ervaring, dus hoop bij deze 'normaal' te kunnen bevallen.
Wat is jou situatie op het moment?
vorig jaar
Ik heb het gedaan bij mijn eerste en zou het niet meer opnieuw doen, vond dit een zeer pijnlijke en stressvolle ervaring zonder resultaat. Deze keer opnieuw stuit en doe de draaipoging niet meer. Ik ben ervan overtuigd als ze zelf niet draaien wil dit zeggen dat de natuur niet meewilt.
vorig jaar
Reactie op Gienieee
Wij gaan ook een kering proberen, maandag 6 januari, op 37 weken. 🍀🙏
Succes!😊🍀
vorig jaar
Ik heb het twee weken terug gedaan (op 36 weken) en het is niet gelukt. De gyneacoloog had de kans al heel klein geschat wegens weinig vruchtwater, baby was al 3k, voorliggende placenta, al wat ingedaald etc..
Was pittig maar wel blij dat we het toch geprobeerd hebben. Goed focussen op je ademhaling om ontspannen te blijven heeft me er wel doorgeholpen. De dag erna had ik wel wat 'blauwe plek' pijn ter hoogte van mijn middenrif van het duwen.
vorig jaar
Reactie op ElkeWes
In het ziekenhuis waar ik ga willen ze geen stuitbevalling doen omwille van ...
Zeer jammer! Bij ons is de uitwendige kering ook niet gelukt (zit muurvast met zijn hoofdje vast onder mijn ribben)
Wij mochten dan op stuitconsultatie en daar vernomen dat we aan alle voorwaarden voldoen om toch natuurlijk te bevallen. Het klopt dat niet elk ziekenhuis dit doet wegens gebrek aan ervaring met stuit bevallingen.