Een klassieker maar zo vreselijk rot. Ik had op café een alcoholvrije cocktail besteld (0,0%). Toen ik een slok nam dacht ik nog 'hé, dit smaakt wel erg echt' en nadat ik het halve glas leeg had voelde ik me licht in mijn hoofd....
Toen ik ging vragen aan de bar of er toch zeker geen alcohol in zat, knikte de barvrouw van ja... Echt verdorie. Ik heb onmiddellijk een glas water gedronken, maar dat zit natuurlijk al in je bloed.
Ik voel me hier zo slecht bij. Ik let met al de rest zo hard op. Echt heel kut dit.
1 keer kan volgens mij niet echt zoveel kwaad. Ik ken mensen die wel nog dronken (niet overmatig) tijdens zwangerschap en er is niets met hun kindje. Niet wanhopen. Gewoon niet meer van uitgaan de volgende keer 🙈 echt dubbelchecken voor je drinkt. Kop op!
Een arts heeft me ooit gezegd dat het geen kwaad kan om tijdens de zwangerschap 1x per week alcohol te drinken, niet dat ik dit van plan om te doen. Maar zoveel kwaad zal het dus niet kunnen, ik denk dan ook vaak, hoeveel vrouwen drinken de eerste maand nog alcohol als ze zwanger zijn en het niet weten?