16 Reacties
13 dagen geleden
Reactie op prisjj
Ik vermoed dat dat reeds in orde is/was met mijn werkverwijdering papier uk ...
Van mij staat op de papieren arbeidsgeneesheer voor de werkverwijdering: 3 maanden voor de bevalling tot 5 maanden na de bevalling in geval van borstvoeding. Dat is dan dat?
13 dagen geleden
Reactie op Darlene
Ik heb 2x gewoon een attest van de gynaecoloog moeten indienen waarop verme ...
Aah ok, dus eigenlijk moet je enkel dat indienen dan bij je ziekenfonds als je borstvoeding geeft ? Ik dacht dat er meer papieren nodig waren 😅 dus dat dien je dan in als je 14 weken moederschapsrust bijna ten einde loopt? Is het eerste kindje hier
13 dagen geleden
Reactie op Anoniempje123_
Aah ok, dus eigenlijk moet je enkel dat indienen dan bij je ziekenfonds als ...
Ik zou het eerder indienen, stel dat je 9 weken borstvoeding kan geven maar daarna geen productie meer hebt of moeilijkheden, willen jullie dan terug gaan werken na jullie 14 weken terwijl je wel heel de tijd geïnvesteerd hebt in borstvoeding wil je dan na die 15 weken gaan werken terwijl je nog 2 maand recht hebt op extra verlof? Het is al zwaar genoeg voor een mama
13 dagen geleden
Reactie op prisjj
Ik zou het eerder indienen, stel dat je 9 weken borstvoeding kan geven maar ...
Telt het dan als je het ingediend hebt en je stopt met borstvoeding. Mag je dan sowieso 5 maanden thuis blijven na de bevalling als je stopt met borstvoeding geven? Ik moet normaal 7 januari bevallen en mag pas half maart voor de controle terug. Dus dan zit ik al in week 10 van de moederschapsrust vooraleer ik het attest krijg voor de cm?
13 dagen geleden
Reactie op prisjj
Ik weet het zelf niet 100% hoe het zit met het effectief controleren mij is ...
Aah ok, zal het toch vroeger proberen in te dienen dan, toen ik het vroeg aan het ziekenfonds zeiden ze me dat ik daar nog niet moet op denken. Dat er nog van alles mis kan lopen tegen de bevallingsdatum ... Rare reactie vond ik
13 dagen geleden
Aah ok, zal het toch vroeger proberen in te dienen dan, toen ik het vroeg a ...
Is idd echt geen toffe reactie ma ja ze wille het pas erkennen als de kleine er is.. ma het papier moet ge bij u arbeidsgeneesheer hebbe dus kunt mss daar is contact mee opnemen me de vraag wa je moe doen want in principe hebbe ze het er al opgeschreven op ons medisch attest zowel bij u als bij mij kzou nu ni concreet de vraag stellen wa als het ni lukt maar eerder moet ge nog een extra papier hebbe of op extra controle gaan en zoja bij wie en wanneer
13 dagen geleden
Aah ok, dus eigenlijk moet je enkel dat indienen dan bij je ziekenfonds als ...
Ik heb het gewoon ingediend toen ik het gekregen had. Heb 2x 4 maanden borstvoeding gegeven en dan al kolvend afgebouwd zodat ik op 5 maanden volledig gestopt was om weer te gaan werken. Nooit verdere controle ofzo op gehad
12 dagen geleden
Reactie op prisjj
Ik weet het zelf niet 100% hoe het zit met het effectief controleren mij is ...
Dit is m8j ook verteld geweest, zelfs door iemand die bij de personeelsdienst werkt 😅 Zolang je attestje kunt geven van gynaecoloog gaan ze niet meer controleren. Ik zelf wil sws alles geven om het minstens 1j vol te houden, maar je weet nooit..
12 dagen geleden
Reactie op myybabywishh
Dit is m8j ook verteld geweest, zelfs door iemand die bij de personeelsdien ...
Oke zal het dan ook zo doen 🙈 dus 1 attest is genoeg van de gynaecoloog?
12 dagen geleden
Oke zal het dan ook zo doen 🙈 dus 1 attest is genoeg van de gynaecoloog?
Ja, je kunt het krijgen na het bevallen van je gynaecoloog. Dat dien je dan naar de arbeidsgeneesheer te sturen en ik dacht ook de mutualiteit. (België)